Plezier in je werk?

Discussie in 'De lounge' gestart door Yeuu, 13 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Ik hou van mijn werk.
    Ik ben vorige week ziek geweest en heb me voor het eerst dat ik er werk met griep ziek gemeld.
    Alhoewel ik nog niet helemaal beter ben, kreeg ik het benauwd van nog een week niet werken. Tot frustratie van mijn man.
    Alhoewel je mijn werk heel moeilijk 'leuk' of 'plezierig' kunt noemen, is dat in mijn team wel het geval.
    Het werk an sich is zwaar, doorbikkelen en een burn out ligt constant op de loer als je niet goed voor jezelf zorgt.
    Maar ik denk wel dat ik blijf zitten tot mijn 67ste.
    Of er moet een hele goede vacature bij De Raad voor de Kinderbescherming voorbijkomen...
    Moeten alleen de bonussen qua uithuisplaatsingen en zittingen op de rechtbank wel hetzelfde blijven :p:p:p:p:p:p:p
     
  2. din0

    din0 Fanatiek lid

    14 aug 2011
    4.494
    1.466
    113
    Ik zie vooral betaalde banen.
    Maar ik ben vrijwillerger bij een stichting.
    En het is echt mijn ding.
    Elke dag is anders.
    Nu is het alleen erg rustig alleen de vaste medewerkers stage lopers en vrijwilligers zijn er.
    Mijn taken zijn de Administratie (inschrijven scannen en koppelen)
    De kas maar ook een aanspreekpunt.
    En dat laatste gaat uitgebreid worden met overkoepelende organisaties.
    Soms is handen voeten werk met cominiceren maar dat geeft voldoening.

    De stichting geeft les aan buitenlandse mensen.
    Maar ook hun krijgen bij ons de kans om zich te ontwikkelen.
    En uit hun huiselijke bubbel te krijgen zodat hun nl goed word en vooral dat hun een kans krijgen en niet als vrouw thuis te blijven wat vaak ook gebeurd.
    Ook doen wij veel voor ouderen bakkie drinken lekker eten met elkaar.
    Er word gekookt, gegeten gekletst.
    Ook de jongeren hebben een stukje beroepen keuze.
    Wijktuinen etc.

    Ok ik stop :roflmao:
     
    elsie89, Anouk2005 en rijo vinden dit leuk.
  3. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.824
    2.674
    113
    't Gezellige Brabant
    Dit zou zo maar een heel goed idee zijn, dank je wel!
     
  4. Chillin

    Chillin VIP lid

    22 mrt 2007
    64.527
    805
    113
    Bassist
    Brabantse Wal
    Sinds ik voor mezelf ben begonnen geniet ik enorm van mijn werk.
     
  5. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.680
    3.465
    113
    Ik vind mijn werk heel erg leuk en doe dit iedere dag met veel plezier. Niettemin ga ik niet altijd met plezier naar mijn werk, sinds een wijziging in het management, zo’n 2 jaar terug, is er ontzettend veel onrust binnen het team. Gemopper, geklaag, geroddel en management wat hier eigenlijk alleen maar aan bijdraagt en om van het gezeur af te zijn een externe coach ‘erop zet’ in plaats van gewoon zelf af en toe eens een gesprek met de medewerkers aan te gaan. Ik erger me er erg aan en vind het thuiswerken daarom eerlijk gezegd wel prima. Omdat ik mijn werk en werkwijze van onze organisatie op dit gebied wel heerlijk vind heb ik besloten het voorlopig even aan te kijken en niet stel op sprong te vertrekken. Er zijn recent wat personele wijzigingen geweest en een aantal van de grootste onruststokers is vertrokken, dus ik hoop dat de groepsdynamiek langzaam weer normaliseert.
     
  6. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Ik hou van mijn werk. Al 5 jaar vaste begeleidster in de gehandicaptenzorg.
    Oke af en toe kan ik een cliënt van mij wel achter het behang stoppen maar voor de rest vind ik het echt leuk!
     
  7. Boedah

    Boedah Niet meer actief

    ben jij mij? Hier precies hetzelfde. ze zijn op het moment heel flexibel gezien de ziekenhuisbezoeken voor de ivf en ik krijg daar gelukkig alle vrijheid in. Maar als ik nu niet met ivf en hopelijk snel zwanger worden/zwangerschapsverlof zat had ik al lang een andere baan gezocht.
     

Deel Deze Pagina