Vroege symptomen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Diane9375, 26 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diane9375

Diane9375 Actief lid

31 okt 2011
    351
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemiddag,

Ik heb een vraag, ik heb onveilige sex gehad 5 dagen en 10 dagen na de 1e dag van mijn laatste menstruatie. Ik heb een vrij constante cyclus, hoe groot is de kans op zwangerschap? Ik heb sinds gisteren (11 dagen na mijn menstruatie) trekkende tepels en ze zijn gevoelig!? Dat heb ik zelfs niet als ik mijn menstruatie moet krijgen dus vind dat wel heel erg vreemd? Ik heb een 2e kinderwens. Maar het lijkt me zo sterk dat ik nu al zwanger zou zijn?

Diane

2. Gea T

Gea T Actief lid

26 jun 2013
    445
    0
    0
    Beste Diane,

Het is lastig te zeggen hoe groot de kans precies is dat je zwanger bent. De kans is echter wel aanwezig. Bij een regelmatige cyclus verwacht je dat je rond dag 14 een eisprong hebt. Je hebt op de 10e dag onveilige seks gehad. Zaadcellen kunnen enkele dagen in de baarmoederhals/baarmoeder overleven, dus het zou kunnen. Wanneer de volgende menstruatie uit blijft is het verstandig om een test te doen. Gebruik je foliumzuur? Zodra je kinderwens hebt is het advies om hiermee te starten.

Groetjes Gea

Deel Deze Pagina