Hallo iedereen, Ik ben moeder van een zoon van 3 jaar oud. Zijn vader en ik zijn uit elkaar omdat we niet samen in één huis konden leven. Er was nog wel gevoel voor elkaar waardoor we soms met elkaar naar bed zijn geweest. Omdat we allebei graag een tweede kindje wilden en het co-ouderschap met onze zoon goed ging zijn we samen voor een tweede kindje gegaan. Ik weet dat veel mensen dit dom vinden maar voor ons voelde het goed zo. Nu ben ik zwanger alleen nu komt het probleem want hij wil het opeens niet meer. Ik ga dit kindje dus denk ik alleen opvoeden maar zijn er plichten waar hij aan moet voldoen? Zijn deze hetzelfde als bij onze zoon?. Ik ben met hem in gesprek om te kijken waar dit gevoel opeens vandaan komt en of we niet gewoon weer voor co-ouderschap kunnen gaan.
Is dit echt? Ja sorry. Ik denk dat de plichten hetzelfde zijn als er sprake is van co-ouderschap, maar ik heb er verder geen verstand van. Staat het niet op internet? Sowieso maar een goed gesprek voeren inderdaad.
Wauw uh nee natuurlijk heeft hij geen plicht. Tenzij hij het kindje erkent heeft n zelfs dan geloof ik nog niet eens
Staat hij juridisch gezien op papier geregistreerd als erkende vader? Want alleen als verwekker heeft je ex geen enkele plicht.
Als verwekker kan hij ook plichten hebben. Neem contact op met een rechtswinkel voor gratis juridisch advies, zij kunnen je meer vertellen. Want als ik je verhaal zo lees zijn er twee opties, of je zuigt dit uit je duim, of je hebt meer advies nodig dan je op dit forum op basis van je korte verhaal kunt krijgen. En daarbij wil ik benadrukken dat ik je adviseer niet meer details te geven, vanwege je privacy en ook mogelijke herkenbaarheid.
Ik zat fout! Let op: ook al erken je het kind niet, je blijft onderhoudsplichtig. De alimentatieverplichting vervalt dus niet! Als hij niet mee werkt of zelf beweert dat het kind niet van hem is, kun je een juridische gang bewandelen.