Harde buiken of iets anders?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Annalise74, 23 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Beste verloskundige,

Sinds ongeveer 2,5 week krijg ik af en toe een harde plek in mijn buik. Het loopt meestal van links naar rechts, dus horizontaal en zit helemaal onderin (net boven het schaambot).

Ik voel het van binnenuit opkomen, en een half minuutje later ofzo weer wegglijden. Het doet absoluut geen pijn. En ik voel het voornamelijk als ik languit op mijn rug lig. Het lijkt of ik het steeds vaker ga voelen, vandaag ging het de hele dag door.

Ik heb een paar keer, tijdens dat gevoel, de rest van mijn buik van mijn buik gevoeld en die is dan niet zo hard.

Is dit nou een harde buik? Of is de baby lekker aan het gymmen en voel ik het ruggetje ofzo?
    Wordt bij een harde buik je hele baarmoeder hard? Want het is nl alleen onderin, van links naar rechts en rest van mijn buik blijft gewoon normaal.

Ik heb trouwens geen blaasontsteking, dat is al getest. En vijdag moet ik weer naar mijn eigen verloskundige.

Bedankt voor het lezen. Ik ben benieuwd naar het antwoord.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Annalise,

waarschijnlijk is het een combi van én de bewegingen van het kindje die van binnen uit je banden en baarmoeder prikkelen en de groei van het kindje. Je zit in een groeistpurt fase en soms heeft je baarmoeder wat moeite om de groei bij te houden. Dit merk je dan doordat je baarmoeder pijnprikkels kan geven, met name onder in. De baarmoederspier kan in delen samenspannen. Dus het klopt allemaal wel bij elkaar. NIet erg, hoort erbij!

Groetjes Brigitte

3. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Ok Brigitte, bedankt voor je antwoord.
    Ben blij dat het erbij hoort en dat ik me geen zorgen hoef te maken.

Deel Deze Pagina