Plofkip in baby voeding.

Discussion in 'Baby en dreumes' started by lisanne123, Jun 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Ik ben niet vegetarisch maar als jij zeker wilt zijn van wat je je kind geeft dan zou ik je willen adviseren het zelf te maken. Je wordt toch voorgelogen. Denk maar aan het paardenvlees incident...

2. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

Oct 8, 2009
    3,212
    1
    0

vind ik ook,zo dom dat je dan ineens die vragen krijgt he.....

3. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

Aug 20, 2012
    1,702
    0
    0
    Ik ben ook vegetarisch. Mijn vriend eet wel vlees, maar in principe altijd bio. Ik maak alle hapjes zelf en heb deze week voor het eerst wat kip erbij gedaan. Ik wil hem wel 2 keer per week vlees gaan aanbieden, maar wel bio dus.
    Met die stomer/blender is het best makkelijk om een voorraad hapjes te maken.

Als hij straks groot is mag hij vast wel een keer een hamburger bij de Mac ofzo, maar ik ga er wel op letten wat voor vlees hij binnen krijgt.

Ik eet trouwens ook geen vis, vind ik persoonlijk raar om te doen als je uit principe geen vlees eet, maar dat moet iedereen natuurlijk helemaal zelf weten. Ik heb wel een leren jasje en schoenen.
    En wasmiddel, shampoo etc heb ik eigenlijk geen idee wat er in zit.
    Ach, ik doe mijn best

4. Koon

Koon Niet meer actief

Dezelfde reden waarom mensen wel eens eten afhalen. Geen zin om te koken.

Wij koken nagenoeg altijd zelf en ons zoontje krijgt eigenlijk altijd alles vers en biologisch. Maar het is echt geen doodzonde om eens een potje te geven. Over ingevroren eten zijn ook de meningen verdeeld.

5. Koon

Koon Niet meer actief

#45 Koon, Jun 27, 2013
    Last edited by a moderator: Jun 27, 2013
    Nee hoor, niet dom. Zo werkt dat op een forum. Iemand start een topic, mensen mogen daar een andere mening of vragen over hebben.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Waarom kook je niet gewoon zelf dan? Kun je verantwoord vlees kopen en hem dat geven.
    (Waarmee ik bedoel: dan heb je wat meer controle zelf over wat voor soort vlees hij krijgt. Bij de potjes moet je maar geloven dat de fabrikanten doen wat ze zeggen... :().

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik eet gewoon alles wat ik lekker vind, ik eet niet dagelijks vlees maar ik let wel niet op alles als ik ga winkelen
    Wel heb ik veel respect voor vegetariers maar als ik nog minder vlees zou eten zou ik echt ondergewicht krijgen vermoed ik en ik eet ook niet alle diersoorten, eigenlijk alleen voornamelijk varkens

Over de potjes, gewoon vers maken
    Ik ben alles behalve een keukenprinses, moest zelfs op internet opzoeken hoe je een courgette moet zuivermaken en koken zo ook de bloemkool:) schaam,... :)
    Voor mijn zoontje maak ik gewoon zoveel mogelijk zelf. die potjes geloof ik niet, zitten zogenaamd max een 5-tal ingrediënten in maar is wel meer dan een jaar goed? Yeah right, maakt niet uit hoe ze dat verhitten maar zoiets vertrouw ik niet
    Ik heb wel een 3-tal potjes in de koelkast staan als reserve, is toch een jaar goed:p

Gewoon vers maken, een keukenprinses ben ik helemaal niet, nog niet;) maar door een middagje de knutselen in de keuken heb ik vandaag voor de komende 12 dagen aan groenten gemaakt, de eerste keren is het veel werk maar na een tijd zal ik er wel handiger in worden

Dus zelf maken dan heb je ook geen ploffende kippen :p

8. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

Mar 20, 2013
    2,583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Ik eet geen kilo knallers, maar nadat ik een programma heb gezien over dat beter leven keurmerk ben ik wel heel kritisch geworden betreft dat soort keurmerken! Varkens met 2 sterren beter leven keurmerk hadden bijv 15 cm meer loopruimte en een touw (voor 15 varkens ofzo!) om mee te spelen! We worden gewoon hartstikke voor de gek gehouden door op ons geweten in te spelen en dan zogenaamd gezonder vlees aan te bieden! Ik koop mijn vlees bij een keurslager en waar mogelijk bij een poelier of bij een vleeskoeien boer ofzo...

9. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

Feb 28, 2012
    2,862
    0
    36
    Bedankt voor de reacties , wat fijn om te lezen dat er toch nog veel mensen bewust zijn en ook kiezen voor vlees met zo min mogelijk dierenleed of geen vlees .

Ik wil zelf ook steeds meer vers gaan maken . Maar dit geld ook voor de moeders die vers maken maar af en toe wat meenemen want ook dan wil je denk ik liever niet dat het meegenomen potje plofkip bevat .

Wij hebben geen magnetron alleen een oven , hoe doen andere meiden dat met hapjes uit de vriezer verwarmen zonder magnetron ?

Ik wil ook steeds meer vers gaan maken .

10. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

Jan 22, 2012
    1,811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Au-bain-marie, pannetje heet water, daar je potje inzetten en even wachten.

11. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Au bain marie gaat ook prima!

12. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    3,878
    0
    36
    Ik zeg ook niet dat het een doodzonde is. Het is bij mij gewoon nooit opgekomen om een potje te kopen. En zelf vries ik ook niks in. Ik pak gewoon iedere avond een aardappel uit de kast en wat groente uit de koelkast, vijf minuutjes werk. Oh, en wij halen ook nooit eten af, dus wellicht is dat het, zit gewoon niet in mijn systeem.

13. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

Feb 28, 2012
    2,862
    0
    36
    Bedankt voor de tips . Gebruiken jullie dan lege potjes dus van bijvoorbeeld olvarit en dan even afwassen en dan bewaren voor je eigen groente ? Of kan je die ook kopen ?

En waar bak je dan het stukje vlees in? Mijn zoontje heeft kma dus ik zat te denken aan olijfolie .

Ik heb een cooker van avent . Maar vind het wel lastig want als ik bijvoorbeeld zoete aardappel met broccoli en een tartaartje wil maken . Moet het een langer stomen dan het ander moet dan dus alsnog de half zachte dingen eruit scheppen en dat het volgende doen .
    Ik vraag me af of ik het gene wat korter moet er ook later bij kan doen en of ik dan weer het water in het stoomgedeelte aan moet vullen hmm ..

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik heb bakjes bij de xenos gehaald die geschikt zijn voor vriezer en vaatwasser en magnetron. Mooi stapelbaar, 250 cc en 4 voor 1.99 :)

Vlees bakken kan in olijfolie of in braadboter: er zijn genoeg (vloeibare) braadboters die koemelkvrij zijn :)
    Koken op het gasfornuis is trouwens hartstikke simpel hoor :) Volgens mij minder bewerkelijk dan zo'n cooker :)

15. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

Oct 8, 2009
    3,212
    1
    0
    heb het niet zozeer over hier,maar gewoon algemeen
    als ze weten dat je bio vlees eten ivm dierenleed,krijg je gewoon van gelijk vragen als ja gebruik je shampoo met dierlijk product of draag je leer enz.
    sommige mensen doen dat om ja hoe zal ik het zeggen om te rechtvaardigen dat hun dat niet doen zeg maar,snap je?

16. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

Mar 20, 2013
    2,583
    16
    38
    NULL
    NULL
    misschien is kokosolie ook wat, is ook erg lekker en blijkbaar nog gezonder dan olijfolie ivm verhitting..
    Wat je ook kunt doen is voor jezelf een appelmoes pot eerst leegeten deze omspoelen en als bewaarpotje gebruiken..
    Ik vind die cooker ook bewerkelijk klinken. Maar mij lijkt idd het handigst als je eerst het langer te stomen eten er in doet en halverwege de groenten erbij.. Ondertussen het vleesje bakken..

17. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Met die cooker zou je ook grotere porties kunnen maken
    Dus een grote portie aardappelen dan een.grote portie groente.en dan mengen dan.heb je meerdere porties voor de vriezer

18. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik hou gewoon alles apart, dus niet gekruid en pureer het dan.
    Dus elke dag vers avond eten, ik maak het toch dus ik zou niet weten waarom ik het in zou moeten vriezen.

19. Icnurse

Icnurse Actief lid

Jun 11, 2012
    282
    0
    0
    De stomer blender van avent is echt heeeel simpel!! Als het ene iets langer moet dan het ander kun je bv eerst water voor 10 min erin doen (staat op t maatbekertje) en dan na 10 min de rest erbij en dan nog weer water voor 10min erin doen! Snap je hihi :)

Je kunt kip en vis ook makkelijk stomen en dit hoef je dus niet te bakken.
    Met stomen behoud je de meeste vitamines in de groenten dus ook nog heeel gezond :)
    Ik was eerst ook wat sceptisch en dacht ik kook gewoon in mn pannetjes maar nu we dat ding hebben ben ik helemaal om! Zondag middag maak ik in ongeveer 30 min eten voor de hele week!!
    Als je geen magnetron hebt gewoon even in een pannetje heet water opwarmen net zo makkelijk!

Ook voor onszelf stoom ik bijvoorbeeld wel eens brocolli erin :)

20. tuc

tuc Niet meer actief

en dan je staafmixer of keukenmachine wegdoen, want pureren is ook niet nodig...nog makkelijker

Share This Page