Hoe pakken jullie het straks aan met kraamvisite?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Assi, 6 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Oke, misschien ben ik de enige die me er druk om maakt en misschien is het ook wel niet nodig, maar..... wie ziet nog meer op tegen kraamvisite?

Ik ben zo bang dat familieleden direct op visite willen komen.
    De oma's zijn welkom, maar heb al aangegeven bij mijn vriend dat ik ab-so-luut niet wil dat ze langer dan 2 uurtjes blijven plakken. Het lijkt mij veel te vermoeiend en ik wil dolgraag de eerste periode genieten van mijn kleintje en onze tijd samen als gezin.
    Visite wil ik ook graag overdag ontvangen met strikte tijden. Niet in de avonden!

Nu las ik ook in een zwangerschapsboek dat teveel visite en langdurig visite zelfs borstontsteking kan veroorzaken bij de moeder :)

Wat zijn jullie regeltjes t.o.v. kraamvisite?
    Wanneer zijn oma's en opa's welkom? Rest van de familie? En vrienden?
    Welke tijden houden jullie aan?

Ik ben in ieder geval blij dat ik de kraamzorg heb want mijn vriend snapt het niet helemaal dat ik na de bevalling wil genieten van tijd alleen met de kleine en op kracht wil komen.
    Hij ging er al van uit dat familieleden de HELE dag lekker blijven plakken :confused:

2. MvN

MvN Niet meer actief

Wij hebben besloten dat het de eerste dag druk word met visite:

Ouders van me vriend
    Mijn ouders
    Me opa en oma ( daar ben ik grotendeels door opgevoed)
    Me broertje en zusje ( die kunnen op geen andere manier bij ons komen 13 en 17 jaar )
    En ja als mijn broertje en zusje komen moeten die van me vriend ook. Dus 2 broertjes met 2 man aanhang.

En dat niet iedereen te lang komt!

En dan de dagen erna beetje tante's en ooms ( die van ons zelf dan hea ;) )enz

3. Poehbeer

Poehbeer Bekend lid

8 okt 2008
    515
    0
    0
    We zetten op het geboorte kaartje dat ze moeten bellen voor een afspraak, want ik kan op verschillende momenten liggen te slapen. Het geld alleen niet voor ouders en schoonouders, al zullen die er ook wel rekening mee houden dat ik dan mijn rust wil nemen op een dag.

4. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Wow Roos, de eerste dag al zo een drukte?
    Poehhhhh, knap dat je dat wilt en kunt!
    Ik moet er niet aan denken, alhoewel je er dan wel meteen vanaf bent, zeg maar.
    Ik zat zelf te denken aan de 2de dag.

Dus stel ik beval vandaag...
    Dan morgen directe familie (moeders, zusjes en broertjes).
    De rest moet bellen voor een afspraak en die kunnen wel even wachten.

Maar ik hoor ook overal dat de kraamzorg en je partner de kraamvisite in de gaten moeten houden. Dus op tijd wegsturen, etc.
    Ben dus blij met de kraamzorg.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Nou vorige keer kwam mijn schoonfamilie op de eerste dag na mijn ks met 6 man en dat trok ik gewoon echt niet, werd er letterlijk ziek van doodvermoeid van.

Dit keer 2/3 mensen per keer en dan zeker niet langer dan 2 uurtjes. Dit hadden we vorige keer ook wel gezegd tegen mijn schoonouders, maar die wilden niet luisteren. Het leuke is nog wel dat van die 6 man, 4 jesper niet eens weer hebben gezien na die dag en hij is nu anderhalf. We hebben dus nu zoiets van, wie niet luisteren wil moet maar voelen, dus dit keer bellen we mijn schoonfamilie gewoon pas een paar dagen later.

6. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Hier zijn de 1e dag mijn ouders, ouders vriend, zusje (peettante), goede vriend (peetoom) welkom om ons mannetje te komen bewonderen. Echter wel maar iets van een uurtje ongeveer.
    Verder zijn de 1e week mijn 2 beste vriendinnen en nog 1 goede vriend van mijn vriend welkom.
    Overige familie en vrienden zijn welkom na de kraamweek. En dat beperken we dan tot 2 visites op een dag en 2 dagen in de week is volledig bezoekvrij, die dagen zijn dan echt voor ons. En de bezoekjes zijn uiteraard geen hele dag. Vind 2 uurtjes lang genoeg.
    Daarnaast houden wij 2 keer een babyborrel voor onze vriendengroep (groep in 2 keer opgesplits). Dus de kraamvisite zal zich bij ons dan al beperken tot familie en hele goede vrienden. Wij willen de babyborrels zo'n 4 á 5 weken na de bevalling houden en dan heeft iedereen de kleine gezien, dus zou de kraamvisite achter de rug zijn.

7. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

hier zowieso ook bellen voor je op kraambezoek komt. vind ik ook normaal dat je dat doet.
    Degene die niet bellen heb ik al gezegd komen er niet in. Klinkt hard maar bij de 1ste teveel hooi op me vork genomen conlusie oververmoeid.

De eerste dag ligt eraan hoe ik me voel maar dan zijn alleen de ouders van mijn vriend welkom en mijn ouders. Verder willen we die dag genieten van ons eigen gezin. Onze dochter moet ook wennen en wil dus alles rustig aan doen en alles rustig verdelen met vistie.

Hier weet familie zowieso dat ze niet lang blijven, altijd maar een uurtje of iets. Maar vind ik zelf ook meer dan normaal moet ik eerlijk zeggen.

Kortom hou een agenda bij! zet op het het kaartje bellen voor komst en ook de rusttijden op het kaartje :)

En afspraken maken emt de kraamzorg van hoelang ze welkom zijn? wie welkom enz die regelt dat dan allemaal ook mee :)

8. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    wij zetten zowieso op t kaartje dat wij rusten van 12 tot 15 uur en na 2100 e avonden doen we alleen als we e rzin in hebben en dat zullen hechte vriende zijn en verder niet.
    De eerste dag is voor ons zelf en onze andere zoontje voor hem is het ook helemaal nieuw.
    En in de middag mogen de opa/oma EVEN komen kijken en daarna kijken hoe of wat wil namelijk borstvoeding geven dit keer, vorige kee rheb ik het niet gedaan omdat ik niet wilde voeden met visite erbij en zo ,stom natuurlijk dat ik tdaarom niet heb gedaan ,de visite had moeten wijken en niet andersom!
    Dus nu doen we het helemaal anders en ik wil oko niet elke dag visite!!! wil genieten van mn kraamtijd en de baby en mn andere zoontje natuurlijk

9. Iza88

Iza88 Lid

3 feb 2009
    66
    0
    0
    Zeeland
    We willen zowiezo 3 dagen voor onszelf houde en maar 2 visites per dag doen, 1 overdag en 1 s'avonds.

De eerste dag mijn moeder en mijn stiefdochtertje en pas een aantal dagen daarna familie die het dichtst bij staat.

10. machoangel

11 okt 2008
    31
    0
    0
    hier lekker rustig aan. mijn moeder is zowieso bij de bevalling, mijn vader en stiefmoeder zijn er ook maar dan beneden met de jongens.
    De eerste dag wil ik gewoon lekker met mijn gezin dan kunnen de jongens ook even wennen en genieten van hun broertje/zusje. dan kunnen wijzelf lekker tot rust komen.
    vanaf dag 2 is men welkom, op het geboortekaartje staat wanneer wij rusten en dat men moet bellen alvorens ze langskomen. niet gebeld is niet binnenkomen!
    en dan max een uurtje.

11. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

9 apr 2008
    3.448
    0
    36
    Vrouw
    Pm-er
    Drenthe
    Ik zie erg tegen de kraamvistite op.!

Wil sowieso de volgende dag pas mijn ouders en schoonouders hebben. (zelfs dat wordt me al teveel want dan komt mijn schoonzus en haar vriend mee. Mijn broertje komt mee, dus dan zit je al op 7 man..)

Wil niet elke dag visite hebben..Ze moeten sowieso EERST bellen voor een afspraak en zomaar voor de deur komen want dan laat ik ze niet binnen.

Ben vooral bang dat kraamvisite TE lang blijft plakken!
    Enig idee hoe ik dit kan aanpakken?
    Kan ik dit maken om dit op het geboorte kaartje te zetten?

Verder hoop ik dat mijn moeder mij wel een beetje helpt met de kraamvisite..
    Heb eerlijk gezegt helemaal geen zin in kraamvisite..:(

12. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Wat een toestanden over de kraamvisite! ;)

Ik vond het bij mijn eerste geweldig om visite te krijgen, we waren zo trots dat we onze zoon graag aan iedereen wilden laten zien.
    Hier geen strenge regels wat betreft de visite.
    Op het kaartje komt ons telefoonnummer, dus de meeste mensen bellen van te voren, dan kunnen we het zelf inplannen.
    We zien wel hoe het loopt.
    Druk wordt het toch, of je het nu wel of niet leuk vindt.

Mijn man neemt een week vrij na de bevalling, dus dat scheelt wel een hoop.
    Hij mag de visite regelen want ik ben van plan om heerlijk te genieten van mijn kraamtijd.

13. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik sluit me aan bij Anakin. Maak je er niet zo druk om. De meeste mensen zullen toch wel bellen voor ze komen en dan plan je het lekker in zoals jij het wil. Ik ben er wel altijd heel duidelijk in geweest dat een kraambezoek niet te lang duurt.

Geniet vooral van de heerlijke tijd!

Pim

14. burningkarma

burningkarma Fanatiek lid

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    Mijn moeder komt bij mij kramen dus dat is al erg fijn. Ze weet heel goed wat wij willen en gaat straks de agenda handhaven (haha). Mijn schoonmoeder mag ook zo vaak komen als ze wilt, als ze maar niet heel de dag blijft. Verder mag iedereen gewoon bellen voor een afspraak. Ik wil echt wel lekker kunnen genieten van ons kleintje en niet me irriteren aan lange dagen in een huis volgepropt met mensen. Ik denk overigens wel dat mensen dat begrijpen. :)

15. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Bij ons zal na de bevalling mijn zusje en beste vriendin en de opas en omas wel even komen kijken. Ze willen eigelijk dat we hun bellen zodra de bevalling begint omdat het voor sommige 2 tot 3 uur rijden is maar ik denk niet dat ik het doe. Ik bel gewoon als ze geboren is en dan kan iedereen komen.

Verder wil ik juist dat veel mensen in de kraamweek komen. 2 visites per dag ofzo. Ik zorg dan ook dat de geboortekaartjes zo snel mogelijk de deur uit gaan want zolang de kraamverzorgster er is kan zij mooi voor thee en beschuit met muisjes zorgen en iedereen op tijd de deur uit schoppen haha.

En over de tijd dat mensen blijven... nou ja als ik wil voeden of wil dat mensen weg gaan dan zeg ik toch gewoon waar het op staat? Zo van: "Het was heel gezellig, maar ik ga naar boven, want ik wil voeden, goede reis". Kan me niet voorstellen dat mensen daar beledigd door worden hoor... maar goed ik ben dan ook niet op mijn mondje gevallen.

16. Amfy

Amfy Niet meer actief

meiden die zich druk maken hier een paar tips ;)

*geef nu al aan wat je wel en wat je niet wil.
    *geef aan wie wel en wie niet gelijk mogen komen
    *laat iedereen bellen van te voren.(heb ik niet gedaan ik lag net in bed en toen kwamen er 3 man)
    *stel voor jezelf tijden
    *durf nee te zeggen
    (durf te zeggen dat je moe bent en gaat rusten
    * de meeste zeggen 2 uurtjes maar hou het op een uurtje dan mag het wat uit lopen
    *spreek met de kraam zorg een code zin af als ze de visite moet lozen (hier was het zou je fynn even op bed willen leggen)
    *zet kruizen in je agenda een dag zonder visite is heerlijk
    * niet teveel mensen per visite.hier een keer 5 man tegelijk gehad. nou ik was na 45 min kapot.ik ben na de visite in slaap gedonderd met fynn aan de borst

17. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Denk dat dat een hele mooie lijst is blusvrouw :)

De enige manier om te zorgen dat je je zin krijgt/het prettig voor jou is, is door je mond open te trekken. Je kunt ook op een beleefde manier mensen de deur uit werken en voor de mensen die niet goed zijn in hints kun je ook direct zijn op een beleefde manier.
    Uiteindelijk heb jij een behoorlijke klus geklaard en daar hoort kraamvisite begrip voor te hebben, hebben ze dat niet zijn ze het ook niet waard om je druk over te maken :)

18. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    ik maak me eigenlijk alleen zorgen om de eerste dag , dan wil ik graag me moeder (en me schoonmoeder dus ook) en me zus zien. Maar nu willen de opa en oma van me vriend ook meteen komen en dan ook me zwager en z'n vriendin. Dat wordt me denk ik te druk.
    Dus ik moet nog even kijken hoe ik dat ga doen dat overleg ik wel met de kv denk ik.
    Voor de rest van de visite heb ik ook gewoon in t kaartje gezet dat ze van te voren moeten bellen, en dan zie ik wel wanneer ik in wie zin heb.

19. mamababyboy

mamababyboy Nieuw lid

20 apr 2009
    4
    0
    0
    ik had dezelfde avond nog veel te veel man hier op bezoeek..
    moeder,stiefvader,zusje,oma.opa.schoonmoeder,schoonvader,schoonzus,schoonbroer.vader,vriendin van vader

veel en veel te veel!!!

en voor de rest hadden we op het kaartje staan
    kom je kijken naar ons zoontje dan graag eerst een telefoontje.

maar bij de volgende pakken we het nog anders aan we hebben nu bezoek gehad tot mannetje zeven maanden was ieder weekend weer bah!
    bij de volgende maken we de vage bekenden en tantes die we nooit zagen maar die het wel nodig vonden om dag vier met het hele gezin incl. drie kindjes onder de 3 op visite te komen het erg duidelijk dat we geen bezoek meer wilen aangezien onze grote broer voorgaat!!!
    groetjes

20. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik zie er eigenlijk helemaal niet tegenop. Ik neem aan dat mijn ouders en schoonouders zo snel mogelijk langs willen komen en dat vind ik alleen maar leuk! Kijk er nu al naar uit om meneertje te showen! En voor de rest van de kraamvisite, ik ga er vanuit dat ze eerst bellen. En als het niet uitkomt dan zeg ik, of mijn man dat gewoon. Op de kaart staat ook het nummer van mijn man, mag die lekker het bezoekregelen zodat ik me daar niet mee bezig hoef te houden.

Deel Deze Pagina