Hoe zit dat eigenlijk precies met bv aardbeien, druiven, blauwe bessen, frambozen, bramen etc... Of sla in zo'n zakje 3x gewassen in ijswater.. Ik was het fruit altijd gewoon even onder de kraan, maar niet speciaal alles bij langs. En sla uit zo'n zakje, dat kan toch gewoon? PS. staat dit hier goed? zag geen aparte voeding topic
Ik was sommige dingen, maar echt niet zo uitgebreid. Spinazie en sla etc uit een zakje was ik niet. Fruit spoel ik vaak even af. Ga niet uitgebreid boenen ofzo. En frambozen was ik niet, worden ze minder lekker van.
Alles afspoelen dit wordt overigens ook aangeraden door voedingscentrum.nl om eventuele kans op lysteria te voorkomen. (dit i.v.m. het plastic zakje/bakje waar vele groenten inzitten tegenwoordig.)
Ik deed altijd alle groente en fruit al sowieso wassen. Ook die in zakjes en 3x in ijswater gewassen groente.
Ik heb het gevraagd aan de vk. Alles wassen! Ook hetgeen al '3x gewassen is in ijswater'. Lysteria spoel je er overigens wel makkelijk af dus je hoeft geen kwartier te boenen.