Op reis naar tunesie

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Roos28, 5 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos28

Roos28 Actief lid

1 mrt 2015
    200
    10
    18
    NULL
    NULL
    Hallo, binnenkort vertrekken we op reis naar tunesie, ik zal dan een goede 12weken zwanger zijn, ik vroeg mij af op wat ik daar allemaal moet letten.
    Geen rauwe groenten! Geen ijsblokjes, alleen water uit flessen.
    Mag ik vis eten? Of schepijs? Of kunnen hierin ook bacteriën zitten?
    Graag een beetje advies wat wel en niet kan. En hoe zit het met de luchthaven, vaak moet je daar door zo een metaaldetector kan dit kwaad...?
    Alvast bedankt

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Roos28,

je mag als zwangere door de poortjes heen. Maar net als iedereen mag je ook altijd ipv voor de bodyscan kiezen voor een fouillering.
    https://www.nctv.nl/onderwerpen-a-z/va-security-scan/07.aspx

Verder is het niet meer dan je gezond verstand gebruiken hoor. Je hebt al een aantal goede dingen opgenoemd. Verder niet te lang zonnen. Neem na een half uurtje iig minimaal een kwartier schaduw en smeer je in met minimaal factor 30. Je kunt als zwangere van zonnen overigens sneller niet goed worden en een zwangerschapsmasker krijgen.
    Als de vis vers is en niet de hele dag in de zon heeft liggen bakken kun je ook vis eten. Er zijn geloof ik zelfs mogelijkheden zelf je vis in een winkel te kopen en het door een restaurant te laten bakken. Dat zou je eens kunnen navragen aan de reisleiding.
    Schepijs zou ik inderdaad ook goed mee oppassen. Het moet goed gekoeld zijn. Verder logisch nadenken en een heerlijke vakantie hebben!
    Neem in ieder geval je verloskundige kaart mee als je die al hebt en een zwangerschapsverklaring in het Engels. Zoek ook uit waar in de buurt een ziekenhuis zit zodat je in nood snel daarheen kunt.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina