Help, mijn haar valt uit :(

Discussion in 'Na de bevalling' started by Wihe, Sep 1, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wihe

Wihe Actief lid

Nov 24, 2011
    440
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aargh verdorie, ik heb gewoon een super zwangerschap en bevalling gehad, maar nu paar maanden later valt mijn haar echt enorm uit.

Heb 3 weken geleden ook mijn haar laten blonderen wat niet goed is natuurlijk, een mirena spiraal gekregen (heb gelezen dat het daardoor ook kan komen) en natuurlijk ruim 3 maanden geleden bevallen.

Slik nu vitamine b, en al andere vitamines, eet gezond, drink veel water, maar t lijkt niet te helpen.

Ik had echt een dikke bos haar, maar het lijkt na 2 weken al zoveel dunner :( Heeft iemand een idee wat je hier aan kunt doen?

Liefs

2. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    Ola Meid.

Hier precies zo na de geboorte van jolisa. 3 maanden erna met bossen viel het eruit, na 2 maanden hield het op, en nu na 13 maanden is het weer net zo erg.
    En ik had een volle bos krullen, nu is het links voor al zo dun.
    Zit nu aan de multivitamine heb het idee dat het al wat minder word.

Hoe gaat het met lino?

bom dia beijos xxxxxx

3. tico

tico Fanatiek lid

Jul 14, 2008
    1,311
    0
    0
    je kan er volgens mij niks aan doen. Dit heb ik ook erg gehad en verlies nog steeds veel haar, gelukkig wel minder en ik heb erg dik haar dus valt niet zo op. Je hebt speciale haar en nagel vitamines die zou je kunnen proberen. En als het echt te erg word dan even naar de HA.

4. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

May 5, 2010
    2,645
    0
    36
    Twente
    Ik heb het ook gehad na de zwangerschap. Na ca 3 maanden stopten het en kreeg ik weer een volle bos haar.
    Ik zou anders de huisarts even bellen voor advies.

5. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Het kan nu ook erger zijn omdat het het eind van de zomer is. Volgens mij verlies je dan sowieso wat meer haar dan de rest van het jaar. Bij mij duurde het trouwens ook echt heel lang na de bevalling voor ik haar ging verliezen. Ik was al bijna helemaal blij en dacht ik het misschien zou houden. Maar sinds een maand of twee zit ons doucheputje zo'n beetje permanent verstopt helaas.

6. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

Mar 10, 2006
    1,591
    0
    36
    tijdens mijn beide zwangerschappen kreeg ik een beste bos haar, maar na de bevallingen, viel het met bosjes uit.
    heb nu weer gewoon het miezerige bosje wat ik voorheen ook had.

kan best met hormonen te maken hebben, maar hou het zeker in de gaten, word het te erg, zal ik toch es langs de huisarts of desnoods bij de kapper vragen.

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Is normaal na de bevalling. Je kan er niets aan doen, gaat vanzelf weer over.

8. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    2,938
    58
    48
    Ik ben ook bijna 3 maanden geleden bevallen en bij mij is het uitvallen nu ook begonnen. Het is echt normaal hoor. Tijdens je zwangerschap ben je je haar niet verloren en nu komt alles er uit wat je normaal zou zijn verloren. Dus ja, dat is veel.
    Ik heb het na mijn vorige zwangerschap ook zo erg gehad. Moest er zelfs een ander model voor in mijn haar laten knippen, zodat ze inhammen niet zo op zouden vallen....
    Denk niet dat er veel aan te doen is. En 1 troost, uiteindelijk krijg je je haar ook wel weer terug.

9. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    Verplaatst naar na de bevalling.

10. Chantico

Chantico Niet meer actief

Tijdens de zwangerschap hou je haren vast die je normaal gesproken zou zijn verloren. Je haar wordt dus dikker. Na de bevalling vallen die haren eindelijk uit. Ziet er dus uit als héél veel haarverlies, maar is gewoon wat je anders ook zou zijn verloren :)

11. Wihe

Wihe Actief lid

Nov 24, 2011
    440
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je voor alle reacties :) Fijn om te lezen dat ik niet alleen ben (al had ik natuurlijk voor jullie gehoopt dat jullie het ook niet hadden)

Probleem is alleen dat ik voor dat ik uberhaupt zwanger was echt veel dikker haar had, en dus niet alleen de haren lijken uit te vallen die er tijdens de zwangerschap in zijn blijven zitten. Ik heb ook veel gelezen over deze bijwerking na plaatsing van de Mirena spiraal, denk dat ik die er sowieso maar laat uithalen (geef geen borstvoeding meer, dus kan zo weer overstappen op de pil). Hmm, ik wacht nog even af, maar anders idd maar bellen. Want als ik bij jullie lees dat het 3 maanden zo kan gaan, dan denk ik dat ik kaal ben (A)

Die vitamines heb ik gekocht, is vitamine b voor huid, nagels en haar. Heb ook nog iets gekocht in Duitsland (daar zit nog ijzer, zink, koper, vitamine c, b en nog wat in (schijnt ook goed te zijn).

Weten jullie misschien een shampoo/cremespoeling die niet echt schadelijk is (of juist goed is voor haar) en beetje betaalbaar (want heb wel wat gevonden, maar was daar per flesje dan 16 euro voor kwijt.. en er gaan heel wat flesjes in een jaar door heen :p)

12. Wihe

Wihe Actief lid

Nov 24, 2011
    440
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oeeh balen dat het na 13 maanden weer zo is, wat is daar de reden van denk je? Met Lino gaat het echt super, hij slaapt ook zoveel beter (wordt alleen maar 2 keer wakker om te eten (had hij even een dipje in maar dat lijkt nu over) en dan kan ik hem gewoon slapend in zijn eigen bedje leggen zonder inbakerdoek o.i.d.) Hij viel net weer in slaap in mijn armen (alleen in slaap vallen lukt hem echt niet) en heb ik hem snel bij zn paps in bed gelegd.
    Hoe is het verder met jou? En Jolisa? Ik vind het zo'n mooi meid!

Hoop echt dat dat haaruitval snel minder wordt, want zelfs vriendinnen zien dat het dunner is geworden :( Verdorie zeg (had gehoopt hier ook mee weg te komen, na die geniale zwangerschap van mij ;)) En hoop natuurlijk ook voor jou dat het snel weer stopt!

Beijoss!! Geniet nog even van je laatste dag weekend! :)

13. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    He meid.
    Ja ik gebruik resdan dat kan je bij de etos en kruidvat kopen, is medicinale shampoo tegen roos maar tegelijk ook voor haaruitval. Een soort kuur zeg maar. 9 euro.

Gelukkig gaat het goed met lino, och hou stil over slapen haha jolisa valt ook super moeilijk in slaap, ze valt bij ons op bed in slaap, en als ze slaapt kan ik haar in haar eigen bedje leggen.
    Ik vind het niet erg maar hoop wel dat ze uiteindelijk vanzelf in slaap valt.
    Ja wij hebben alletwee mooie mocca puntjes he ;)
    Ik slik multivitamine van de etos. Voor huid en haar idd. Voel me wel wat beter daardoor lijkt het hahaha

Xxxxxx

14. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,785
    18,947
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Het is bij mij gelukkig vanzelf weer overgegaan. Ik had zelfs een beetje het ideedat ik inhammen kreeg. :) Dikke paniek natuurlijk! Maar het is vanzelf weer gestopt en toen kreeg ik weer gewoon het haar van voor de zwangerschap.

15. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier bij de oudste gehad tot 10 maanden. Nu is het ook weer begonnen :(

16. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,422
    447
    83
    Limburg
    Hier ook gehad ong een maand of 3 a 4 na de bevalling begon het en het duurde tot ong 6 a 7 maanden. Daarna werd het weer normaal. Het zijn gewoon de hormonen van het ontzwangeren. Straks heb je denk ik weer je normale bos.

17. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

Mar 10, 2011
    2,682
    0
    36
    Hier ook hele bossen die ik verlies! Mn haar is ook duidelijk minder en heb haast het gevoel niks over te houden. Hopelijk houd het snel op..

18. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    ik heb veel haar.. tijdens mijn eerste zwangerschap viel het gewoon niet meer uit.. als ik mijn haren kamde kwam er amper een haartje mee..

en toen 6 wk na de bevalling begon het.. gelukkig had mijn zus me gewaarschuwd, echt hele plokken eruit.. met 5mnd werd het pas minder.

nu dus weer exact hetzelfde, gelukkig heb ik echt heel veel haar en ben ik blij dat ik mijn vachtje weer kwijt ben :)

oooh, mijn zus was vroeger kapster en ze zei dat het juist goed voor je haar blijkt te zijn... soort vernieuwing... maar ja, ben nogal goedgelovig :D

Share This Page