"plopjes" in je buik, is dat je beeb?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Nikkie, Sep 24, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

Dec 1, 2006
    1,561
    0
    0
    Sinds een week ongeveer voel ik af en toe plopjes en trillingen in mijn buik. Net of de beeb zich dan omdraait ofzo.
    Kan het zijn dat ik dat al voel, of in ieder geval het bewegen of verbeeldt ik het me maar?
    Het is mijn eerste zwangerschap maar ik heb het idee dat het toch de baby is.
    Vooral als ik in bed lag (s ochtends of s avonds) en dan op mijn buik lig. Het is niet elke dag zo geweest maar nu in het weekend al twee dagen achter elkaar dat ik het voelde.
    Met de echo en controle bleek het ook al een erg beweeglijke baby te zijn haha :D
    Nog een paar weken dan weten we ook of het een jongen of meisje is.
    Mijn gevoel zegt vanaf het begin al meisje.
    Maar als het niet zo is: het maakt me helemaal niks uit.
    Maar nu dwaal ik af... zijn die plopjes nou je baby of niet?
    Het zit ongeveer een paar cm onder mijn navel. En het is in het midden ongeveer.

liefs Nikkie

2. dolphin

dolphin Fanatiek lid

May 1, 2007
    3,507
    0
    0
    op de veluwe
    kan heel goed meis. geniet er lekker van !

3. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

Dec 15, 2006
    1,156
    0
    0
    jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa de beeb geniet ervan

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,241
    7,283
    113
    Female
    Brabant
    Ja, dat is je baby. Die plopjes zijn waarschijnlijk schopjes, je baby heeft nu volgens mij nog zoveel ruimte dat je het nog niet kan voelen draaien.

Ik voelde het ook opeens en het is niet meer weggeweest ;) Maar je moet je geen zorgen maken als je het een paar dagen niet voelt, dat schijnt ook normaal te zijn.

5. lieke

lieke VIP lid

Sep 7, 2005
    6,291
    263
    83
    Heb pas gelezen dat je heel goed de trillingen kan voelen van het vruchtwater tijdens het bewegen van beeb...

Ws voel je dat als trilling.... :D ENJOY.

6. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

Dec 1, 2006
    1,561
    0
    0
    Haha dank jullie wel :D Vind het wel heel bijzonder maar omdat ik dan weer twijfel en niet weet of het echt zo is sta ik er niet altijd bij stil.
    Ben trouwens benieuwd rond welke weken het echt gaat schoppen, dat je dat duidelijk voelt. (en mijn vriend).
    Ik zei al: onze beeb gaat me vast bont en blauw schoppen hihi (laten we hopen van niet)

7. sporty78

sporty78 Actief lid

Jan 15, 2007
    195
    0
    0
    mijn man voelt het al een paar weken (vanaf week 20) en gister voelde mn moeder het ook heel duidelijk. Dat schijnt wel bijzonder te zijn? Wij voetballen allebei dus daar zal hij/zij het wel van hebben ha ha

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,241
    7,283
    113
    Female
    Brabant
    Ik voelde de baby vanaf 19 weken, een week daarna voelde ik het ook aan de buitenkant, en mijn vriend ook. Ik weet niet of dat vroeg is, maar ik vond het wel heel leuk voor hem dat hij niet zo lang hoefde te wachten dat hij het ook kon voelen.

9. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

May 28, 2007
    1,189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Same here... rond de 20 weken voelde mijn vriend de baby ook voor het eerst schoppen maar daar hadden we ook veel geluk mee want hij heeft ook avonden met zijn hand op mijn buik gezeten dat hij niets voelde. Werkte voor ons het beste als we naast elkaar in bed liggen. We waren er heel blij mee want een paar dagen later is hij voor zijn werk naar Zuid en Midden Amerika /USA-Canada vertrokken.. en hij komt 5 november pas weer thuis.. :cry:

Maar on topic: dat is zeker je baby! Ik voelde de eerste bewegingen als 'kriebelingen' en sindsdien is het alleen maar duidelijker geworden. :)

10. belga

belga Lid

May 16, 2007
    41
    0
    0
    verpleegkundige/planner
    Landgraaf
    ja de plopjes zijn inderdaad de baby,
    ik voel al plopjes vanaf week 12 en nu met 21 weken beginnen de plopjes echte trappen te worden. fantastisch om te voelen maar soms schrik ik er ook wel van, vooral als je even heel geconcentreerd bezig bent en opeens beweegt je buik

11. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

Jul 6, 2006
    2,564
    0
    0
    Den haag
    Jaaa..! Dat is je kleintje :D
    Geniet ervan meid :)

-x-

12. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

May 5, 2007
    1,308
    0
    0
    fijn gevoel he?

Ik heb ook een erg beweeglijk kindje en die vind het maar al te grappig om vooral heel hard te schoppen tegen mijn maag aan als ik aan het eten ben, haha mijn man verslikte zich gister bijna omdat je het van de buitenkant kon zien!

13. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

Dec 1, 2006
    1,561
    0
    0
    Haha ben benieuwd... als je het straks echt gaat zien/voelen...
    Ik heb nu nog niet eens een echt zichtbare buik. Maar bewegen deed hij of zij tijdens de echo en controle dus wel steeds. Toen zei de vk al: nou dat wordt nog wat haha.
    Zegt dat ook wat over het karakter? :p
    Nog een paar weken dan weten we of het een jongen of meisje wordt.
    Kan ik alvast wat truitjes en dergelijke kopen zwijmel zwijmel
    Mijn vriend was als baby erg rustig, bewoog ook weinig. Ook toen hij dus geboren was was hij heel makkelijk en sliep overal wel.
    Daar hoop ik toch stiekem wel op hihi.
    Zelf was ik een huilbaby maar had veel last van darmpkrampjes. Maar ik kon uren huilen :confused:
    Hoe ik in de buik was weet ik niet, mijn moeder praat er nooit zoveel over helaas of weet het niet meer (leuk hoor).

14. MamaDeborah

MamaDeborah Actief lid

Jul 14, 2007
    261
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Nederland
    Ik voelde vandaag ook trillingen en plopjes. Ik dacht al dat dat de baby was. Maar nu ik dit hier lees weet ik het zeker. Ik ga er van genieten.
    Leuk hoor.
    En Nikkie geniet er ook lekker van.

Liefs Deborah.

15. Britt16

Britt16 Actief lid

May 18, 2007
    285
    0
    0
    thuiszorgmedewerker
    Groningen
    Ja, ik voel ook sinds een paar dagen plopjes of een gevoel dat er iets langs de wand schuift.
    Maar dan ongeveer naast de navel, kan dat of is dat te hoog. Dacht dat misschien de baby nog onderin zou liggen :oops: Maar mijn moeder dacht al wel dat het de beeb zou zijn.

Liefs Britt

16. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

Dec 1, 2006
    1,561
    0
    0
    Zou wel kunnen hoor. Maar bij de eerste zit je baarmoeder meestal nog niet zo hoog maar het kan wel dacht ik.
    Bij mij is het nog een paar cm onder mijn navel. Of halverwege de afstand schaambeen - navel. Of is dat te laag?
    Volgens mij komt je baarmoeder met 20 weken ongeveer aan je navel toe.
    Ik twijfel ook nog wel af en toe of het de beeb wel is of gewoon mijn onrustige darmen. Maar toch voelt dit heel anders dus denk toch van wel.
    Het zit meer aan de voorkant.
    Nou lekker genieten allemaal dan maar ;)

17. Niet meer actief

Ik heb van die rare bubbeltjes in me onderbuik, tenminste, zo voelt het.
    Net of er bellen worden geblazen in me buik, en die dan kapot knappen.
    :eek:
    Wat is dit dan?

18. Frida

Frida Lid

Apr 12, 2007
    76
    0
    0
    Ik denk dat ik nu aan dag of 2 ook wat voel, maar ik weet het ook niet zeker. Soms denk ik dat ik het te graag wil voelen en me dan dingen ga verbeelden ofzo...

Volgens mij heb ik gister ook voor het eerst banden pijn gehad, hele erge pijn aan de onderkant van me buik, en aan he zijkant. net boven me schaambeen?

Vanaf welke week voelde jullie de kleine?

19. lizzie84

lizzie84 Niet meer actief

Ik voelde de kleine vanaf 16 weken. Maar nog niet dagelijks hoor.

En i.d. plopjes een soort van scheetjes in je buik, dat is je beeb. Geniet er van meid!

20. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

Dec 1, 2006
    1,561
    0
    0
    Hier ook niet dagelijks hoor en de ene keer wat duidelijker dan de andere keer.
    Sinds een week ongeveer dus.
    Met 12 weken zijn het waarschijnlijk nog echt je darmen. Alles raakt een beetje van slag door de zwangerschap ;)
    Maar ben wel benieuwd wanneer ik het echt duidelijk ga voelen!

groetjes

Share This Page