Plopjes in mijn buik !! Jahoeeee

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door AstridDi, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nummer 4

nummer 4 Bekend lid

28 jan 2009
    774
    0
    0
    huismoeder
    noord-holland
    heeft denk ik met meerdere factoren te maken;)meerdere zwangerschappen,ligt je baarmoeder gunstig,placenta voor of achter enz!
    ik voelde deze ook bij 13 weken,en volgens vele kon dat nog niet,maar ik voel nu toch echt trapjes hoor:D

2. giraf

giraf Niet meer actief

Leuk joh! Ik ben zwanger van de 1e en heb de plopjes 3 dagen geleden voor het eerst gevoeld, echt een gek gevoel he..
    Geniet ervan.

3. Alita

Alita Niet meer actief

Luister als jullie het voelen is dat zooooo;)

Idd Astrid ik heb nu ook al een buik maar is idd van mijn darmen, maar het gaat wel sneller bij een tweede zwschap...

4. goldy

goldy Fanatiek lid

1 sep 2009
    2.253
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ohh fijn dat je het al kan voelen... Ben benieuwd wanneer ik me eerste plopjes ga voelen.. zou ik wel super vinden als het zover is:D.. nog even geduld voor mij ;)..

5. floorfilla

floorfilla Actief lid

27 feb 2007
    154
    0
    0
    ik ben er wel mee eens dat je zo vroeg kan voelen met 9 weken heb ik ook een echo gehad en de kleine was zo bewegelijk voor 9 weken en ik voelde mijn kindje met 11 weken en dit is mijn 2de zwangerschap.ik heb wel 5 VK en iedeeen verteld een andere verhaal heb afgelopen woensdag nog een groei echo gehad en heb zelf aan die mevrouw gevraagd en zei zij dat het wel degelijk kan,dus ja meid je hebt het gevoeld hoor ik had het toen ook gevoeld en het is een geweldige gevoel wat je kindje geven kan.

6. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    Yay, gefeliciteerd Astrid!!!! Wat fijn om al zo vroeg je kindje te voelen!!!

Hier is het nog steeds af en aan plopjes. Nog geen duidelijke schopjes. Kan niet wachten...

Liefs

7. susy26

susy26 Niet meer actief

Hoi dames, ik ben morgen 19 weken, en nog steeds niks gevoeld:( soms concentreer ik me erop,maar ja ,dat werkt niet haha. Ben zo nieuwschierig! Nu helemaal ik deze verhaaltjes lees:)

Kun je het verschil van je darmen of je kleine goed merken? ben zo benieuwd!

hopelijk mag ik me binnenkort weer hier melden dat ik wat VOEL:D HIHI...

Liefs Suzanne

8. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Hey wat leuk, toen ik begon te lezen dacht ik hm..plopjes?
    Maar dat zijn dus de voorgangers van schopjes?

Maar wat leuk dus, ik ben er van overtuigt dat iedereen anders is, dus als jij met je ervaring zegt het plopt (klopt dat woord?) dan plopt het wat mij betreft, en ben ik een beetje jaloers op je haha.

9. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Dit berichtje herinnert mij ineens eraan dat ik sinds een paar dagen 'iets' licht in m'n onderbuik voel dat ik eerder niet voelde...Dit is ons eerste kindje, weet niet wat je allemaal 'moet' en kan voelen en ik zit nu tegen de 12 weken aan maar ik had een paar keer het gevoel dat ik een heel klein beweginkje voelde, maar dacht dat je dat pas (zeker bij een eerste kindje) op z'n vroegst met 16 weken kan voelen en dan is het vroeg! Ik voelde duidelijk het verschil tussen de baarmoeder (die groeit) want dat heb ik weken (vanaf het begin) gevoeld en heb zelfs pijn gehad...terwijl ik die pijn en dat trekken en uitrekken nu niet zo heftig meer voel. Het was idd alsof er iets bewoog maar niet sterk, idd een soort van 'plopje' (raar woord). Ik besef dat het heel vroeg is en dat het evengoed iets anders kan zijn, maar het gevoel was er letterlijk en een week geleden zagen ook wij op de echo een heel beweeglijk kindje in m'n buik! Ontzettend hyperactief!

na ja, ik denk dat dit of eenmalig en heel vroeg was, of iets anders...maar toch grappig dat ik er ineens weer aan dacht toen ik dit berichtje las. geniet er maar van! Maar dames: het gaat op een forum om elkaar positief te benaderen en te steunen en niet om een soort wedstrijdje te houden wie het beste weet wat er in een vrouwenlichaam gebeurt...dat is namelijk zo persoonlijk, dat heb ik inmiddels begrepen!De een is zeeeer gevoelig voor lichamelijke prikkels (ik weet dat ik er een ben soms lastig en soms prettig!) en de ander merkt pas later iets maar dat geeft niet!geniet er allemaal maar van!

10. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ja, dat is een duidelijk verschil hoor, vind ik ;). Ik voelde het al met een week of 14, maar niet heel duidelijk. En het is ook mijn eerste dus ik durfde niet goed vast te stellen of het daadwerkelijk ons zoontje was. Maar jawel hoor, nu voel ik de kleine schopjes duidelijk iedere dag. Het is onmiskenbaar en niet te verwarren met je darmen :D. Op de echo zag ik de beweging en voelde het tegelijkertijd dus nu weet ik het heel zeker. Hoop dat je binnenkort het wondertje mag voelen! Maar dat zal haast wel want wij 'lopen' bijna gelijk op!

11. Alita

Alita Niet meer actief

Nou duidelijk verschil voelen weet ik niet hoor!! Dan bedoel ik darmen of je kindje...
    Vooral bij je eerste kun je het verschil nog niet zo goed onderscheiden want je weet immers niet hoe het voelt!! Meestal als je het vaker gaat voelen denk je "dat was het dus".

Ook denk ik bij je eerste met 12 weken al iets voelen dat dat wel bijna niet kan, maar wie ben ik?!

12. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ik voelde dus wel duidelijk verschil, maar ik heb ook niet vaak rommelende darmen *LOL*, wellicht scheelt dat. Nu heb ik, volgens verloskundige en echoscopiste ook een druk kereltje binnen, dus dat maakt natuurlijk wel uit.

Overigens hoorde ik van mijn verloskundige dat je het pas moet voelen bij 24 weken, alles daarvoor is mazzel :D

13. Alita

Alita Niet meer actief

hmm ja dan heb je geluk...
    Mijn dochter is de hele zwschap maar een draaikomt geweest moet ik zeggen maar ik voeldde haar in het begin als een vlindertje!! Kijk en da doen je darmen niet he hahaha..maar durfde het toen niet zeker te weten dat zij het was.
    Nu met een tweede zwschap weet je het gewoon gelijk zeker..

Ik kan niet wachten idg!!!

14. Ik voel deze zwangerschap ons kindje ook met 12 weken.
    Moet er wel bij zeggen dat het echt plopjes zijn en geen schopjes.
    Voelde het ook niet elke dag,nu blijkt wel dat dit een zeer druk kindje is.
    Mijn eerste voelde ik met 16 weken,2e met 15 weken en deze met 12 weken.
    Verloskundige zegt dat je baarmoeder steeds gevoeliger word bij elke zwangerschap en dat het ook aan het kindje zelf ligt,druk,rustig.

15. Emmamick

Emmamick Bekend lid

24 okt 2009
    814
    0
    16
    Ik heb de plopjes 5 dagen geleden echt gevoeld, ik weet het gewoon zeker. Maar nu dus al 5 dagen niet meer, terwijl ik dan denk: nu is babytje toch juist nog wat groter? :p waarom voel ik het nu niet meer??
    Heel frustrerend, maar het komt vast wel weer gauw!

16. Makkie

Makkie Niet meer actief

mijn zoontje voelde ik met 15/16 weken met zekerheid... nu denk ik al wel eens, heeee ben jij dat baby?? Mijn verstand zegt, dat kan toch niet? Maar mijn gevoel zeg, jaaaa echt wel!!

Hihihihi ik zou zeggen gewoon van genieten, straks valt het met rake trappen niet meer te missen!

17. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    ik kan niet wachten tot het zover is!
    eindelijk "geplop" voelen:)
    soms heb ik wel het idee dat ik ons kindje voel bewegen maar dat is dan als ik in bed op mijn rug lig heel geconsentreerd, maar of het dan ook zo is of dat het meer de wil is om het te voelen dat weet ik niet.
    maar kan echt niet wachten haha!
    ben gewoon te nieuwsgierig denk ik;)

18. Alita

Alita Niet meer actief

het zou best kunnen bernadette....wat voel je dan?!

19. Seth

Seth Niet meer actief

Schijnt bij een tweede zwangerschap vanaf 10 weken echt mogelijk te zijn....!!
    Kennis van mij had het aan dr gyn gevraagd....

Was trouwens met eerste met 17w 3d
    tweede met 12 3dagen...
    (bij beiden ook nog placenta voor...)

dus ben benieuwd nu!!!! mn baarmoeder komt al 2 vingers boven schaambot uit... dus wellicht voel ik het nu nog eerder...

20. Seth

Seth Niet meer actief

Denk dat sommige hier het "door elkaar halen" met eerste kindje....

Eerste zwangerschap is echt niet te vergelijken met tweede of volgende.... je lichaam is gewoon anders... en je herkent zelf alles veel eerder...

Deel Deze Pagina