Beste verloskundige, ik ben 6 wkn zwanger, en ik ben stewardess. Ik vlieg veel intercontinentaal en daardoor ben ik veel en onregelmatig van huis.Ik werk soms door de nacht heen zonder echt goed te kunnen slapen en op de bestemming heb ik vaak met veel tijdsverschil te maken. Aan boord sjouwen we altijd een hoop af en weet je van te voren nooit of je zonder vertragingen kan werken. na een vlucht neem ik de tijd om bij te komen maar is dit alles wel goed voor het vruchtje en kan het kwaad?waar moet ik goed op letten en wat moet ik absoluut wel of niet doen als ik aan het werk ben?
hoi, voor het vruchtje kan het niet zoveel kwaad maar jij moet er wel tegen kunnen. Het is nu extra vermoeiend voor je om dit werk te doen. Je moet maar kijken wat de ARBO-regels zijn in jouw sector, meestal hoef je na 20 weken geen nachtdiensten meer te draaien en zou je vervangend werk kunnen krijgen. Dus maak nu alvast een afspraak bij de ARBO-arts of bedrijfsarts en stel hem al je vragen en vraag naar je rechten en mogelijkheden. Mirjam