Hebben weeën vooraf invloed op de bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Dretjuh, 2 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Nou ja mijn vraag zegt eigenlijk al genoeg...

Het is al meer dan een week zo dat ik zo nu en dan wat weeën heb, vorige week met bloeden erbij omdat mijn meisje ineens heel erg hard was ingedaald, die is nu volledig ingedaald.

Hebben die weeën vooraf invloed op de duur van de bevalling?

2. demi123

demi123 Bekend lid

29 jun 2007
    820
    0
    16
    Ook ik heb vanaf week 37 ongeveer voorweeen gehad. Wel werden ze steeds meer.
    Uiteindelijk ben ik met 40 weken +3 dagen bevallen. Bij mij ging het wel heel snel, om half 1 kreeg ik voorweeen. Steeds met 10 minuten ofzo ertussen en dan weer een uurtje of 2 niks enz. Vanaf 3 uur werden de weeen regelmatig en om 5 uur had ik al 8 centimeter! :confused:
    Uiteindelijk is mijn meisje om 23 over 9 geboren, bij mij was het wachten vooral op de persdrang.

3. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Volgens mij niet. Maar ja, ik ben geen deskundige......

4. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    ik heb ook aardig wat voorweeen gehad voor de bevalling van mijn dochter. uiteindelijk is ze wel heeel erg snel geboren (binnen 2 uur) maar volgens mij heeft dit niks met de voorweeen te maken gehad. je hoort ook vaak verhalen van vrouwen bij wie het al weken rommelt en die uiteindelijk nog een bevalling van 24 uur hebben...

5. Bartje

Bartje Actief lid

17 jun 2007
    243
    0
    0
    ziekenverzorgende
    gelderland
    ik had met 37 weken al voorweeen ,ben snachts 3 keer voor een valse start naar het ziekenhuis gegaan.ben uiteindelijk met 41 weken en 4 dagen ingeleid en had tot me verbazing toen al 3 cm ontsluiting.onze zoon was binnen 6,5 uur geboren.die 3 cm was een mooi kadootje,ik denk altijd zelf dat het door de voorweeen kwam

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    je hoort volgens mij wel vaker dat mensen door de voorweeen al wat ontsluiting hebben toch?

ik heb zelf nergens last van gehad, tot 1 dag voor de bevalling, weeen om de 10 minuten zo'n beetje, maar ik kon nog wel slapen tussen door...
    Vanaf dat de ween om de 5 minuten kwamen -een dag later- ben ik nog 18 uur bezig geweest tot Fae geboren was.

7. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Ik geloof dat in het boek veilig bevallen van Beatrijs Smulders staat dat voor weeen al helpen om de baarmoedermond te verweken, hierdoor is er al een stukje voorwerk geweest en daar zou je profijt van kunnen hebben bij de bevalling. En soms al voor ietsjes ontsluiting zorgen!

8. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    @Snoozie: dat heb ik dus ook ergens gelezen...

Maar goed, het moet er toch wel een keertje uitkomen, is het niet links dan is het wel rechts om.
    maar was toch benieuwd :)

Heel erg bedankt voor jullie antwoorden!

9. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik heb totaal geen voorweeën gehad of harde buiken. Het kindje was al wel vrij vroeg ingedaald. Mijn vliezen braken met 36w1d en de bevalling duurde van de eerste "rommel" tot de geboorte 2,5 uur! Wel of geen voorweeën zegt, volgens mij, dus helemaal niks.

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Voorweeën geven geen ontsluiting, wel zorgen ze ervoor dat het hoofdje dieper indaalt en dat de baarmoedermond weker wordt.

11. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik heb niet veel eraan gehad had met 30 weken als lichte voorweeen en met week 32 zat ik 3-4 van de 7 nachten in bad en op de wc wakker natuurlijk.. maar ben nog ingeleid en ging niet echt vlot met de ontsluiting..

12. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Ik heb met 35 weken weeen gehad...daardoor 2 cm ontsluiting.
    Vanaf die tijd had ik iedere dag wel voorweeen en met 37 weken leek het eindelijk te zijn begonnen. 24 uur lang om de 2 min weeen gehad maar zonder resultaat.
    uiteindelijk zijn met 39 weken mijn vlieze gebroken. De weeen volgden vrijwel meteen.
    Vanaf het breken van de vliezen tot aan de geboorte heeft 8,5 uur geduurd.

Deel Deze Pagina