Is dit krentebaard?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door betties, 5 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Hi, mijn zoon van 5 heeft uitslag bij zijn mondhoek. Op de foto zie je het niet heel goed, het is ni ook al minder fel en viezig als gister. Zo'n plek heeft ie wel vaker en wij denken altijd dat het een allergische reactie is en hebben er nooit veel aandacht aan besteed. Nu bedacht ik me ineens...zou het krentenbaard kunnen zijn?
    Het begint alstijd met een rode vlek onder zijn mondhoek, soms aan beide kanten. Dat wordt ruw en rood en soms komt er hard vel op. Niet echt de dikke korsten en zeker geen blaasjes met pus zoals ik op google afbeeldingen zie.
    Wat denken jullie? En moet ik er nu toch mee naar de huisarts! Ik ben nl zwanger......

Hopenlijk lukt het uploaden van een foto bij dit bericht.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      21,2 KB
      Weergaven:
      645
  2. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Op de foto ziet het eruit als een reactie op iets... Het lijkt me geen krentebaard, maar ik ben ook geen dokter;)

3. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Kan best. Gewoon maandag naar de HA. Krentenbaard is NIET gevaarlijk in de zwangerschap.

4. Truusje89

Truusje89 Actief lid

18 aug 2013
    104
    0
    0
    NULL
    Ugchelen
    Het lijkt niet op krentenbaard. Ik heb het zelf een keer gehad en het zijn echt vieze grote korsten. Maar houd het in de gaten als je het niet vertrouwd gewoon na de dokter gaan.

5. Oktober13

Oktober13 Actief lid

13 mei 2013
    254
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter had tot haar 9de iedere seizoensverandering krentenbaard. Dit lijkt er niet op. Mocht het wel zo zijn dan is het heel mild. Toch beter om na te laten kijken door de huisarts. En Krentenbaard is inderdaad niet gevaarlijk tijdens de zwangerschap! (bovendien ben je waarschijnlijk zo vaak in aanraking gekomen ermee en had zelf nooit last van).

Sterkte

6. maartje25

maartje25 Niet meer actief

Ik zie dit soort vlekjes ook heel veel bij de kinderen op ons KDV.
    Ik denk dat het gewoon van de kou komt (schrale huid) of misschien likt je zoon met zijn tong er langs op en word het daardoor schraal? Goed vet houden zou ik zeggen... of toch langs de HA, dan zijn je zorgen ook weg...

Krentenbaard ziet er veel ''viezer'' uit

7. maanvrouwtje

maanvrouwtje Bekend lid

26 dec 2010
    884
    0
    0
    Nee, hoor echt geen krentenbaard.

8. Smnee

Smnee Niet meer actief

Nee, bij mij was de krentenbaard meer zwart.

9. weegschaal72

weegschaal72 Bekend lid

16 jan 2013
    597
    0
    0
    mijn zoontje heeft pas krentebaard gehad in en rond zijn neus maar daar zie je echt pus bij en vochtblaasjes. Een stomme vraag, lekt je zoontje zich vaak rondom de mond, doet mijn zoontje ook en krijgt daar wel die uitslag van ;)

10. angel229

angel229 Niet meer actief

Zo ziet krentenbaard uit:

11. mvm2008

mvm2008 Actief lid

18 mei 2013
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit lijkt meer op een reactie op een bepaalde stof in eten bijv mayonaise, ketchup??

12. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Dank jullie wel! Ja volgens mij is het ook gewoon een soort reactie op eten, weet alleen nog steeds niet waarop. En ja, hij heeft pok vaak een natte mond dus dat zal jet versterken. En ja hij heeft ook verder een redelijk gevoelige huis, snel droog in de winter.

Ik googlede plaatjes van krentenbaard en zag toch ook plaatjes die erop leken, zonder die vieze korsten. Dus vandaar dat ik even ging twijfelen.

13. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    het kan ook zijn dat hij een vermnderde weerstand heeft.
    omdat je ook aan geeft dat het regelmatig terug komt.

mijn zusje heeft es een keer een schram gehad van een nagel op haar kin. als ze ziek was of heel moe of weinig weerstand had kwam die scharam weer tevoorschijn die werd dan weer rood en duidelijk ichtbaar

14. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik haal die vieze foto bij mijn vorige bericht weer weg.

Deel Deze Pagina