Even mn verhaal kwijt hoor! Vanacht zijn mn vliezen al gebroken met 31 w en 5d! veel te vroeg natuurlijk!. Iemans ervaringen hiermee? Ik hoop (dat is nu het beste scenario) dat ik nog zo lang mogelijk in het ziekenhuis kan blijven zonder dat de weeen beginnen... Tot nog toe geen weeen en ook geen ontsluiting zichtbaar op de echo... Zijn er hier ook moeders van baby's die zo vroeg zijn geboren? Alvast bedankt!
Ik heb er geen ervaring mee, maar je hebt toch wel de VK ingelicht he! Hoop voor je dat de beeb nog eventjes blijfr zitten, maar dat is niet langer dan 48 uur geloof ik ivm infectie gevaar.
Als je in het ziekenhuis ligt, proberen ze de baby zo lang mogelijk binnen te houden, ook al zijn je vliezen gebroken. Dan gaan de 48 uur niet op, dat is pas later in de zwangerschap. Ze houden je dan goed in de gaten, inderdaad vanwege de kans op infectiegevaar. Er bestaat trouwens nog een kans dat de vliezen weer aan elkaar vast groeien, maar ik denk dat die kans niet groot is. Verder geen ervaring er mee, maar er zijn hier op het forum wel wat meiden met ervaring, die zullen zich vanzelf wel melden. Succes in ieder geval, ik hoop dat je beeb nog even blijft zitten! Liefs, Snoopy
Hey! Nou, alsof je mij bent... Mijn vliezen braken met 31/5. Maar....bij mij begonnen ondanks een lading remmers, om 12 uur 's middags de weeën. De eerste nacht heb ik op een slaappil kunnen slapen, de krampen waren nog heel licht. De tweede dag werd het heviger en hebben ze mij 's avonds een prik gegeven, deels pijnstilling, deels slaapmiddel. Heb geslapen als een roosje, maar zondag, de derde dag, werd het echt nog heviger en besloten ze de remmers te stoppen, er viel toch niet zoveel meer te remmen. Kortom, ik ben met 32 weken bevallen van een gezonde dochter, die nu, 8 maanden jong alweer, bijna niet meer onderdoet wat gewicht, lengte en ontwikkeling voor haar leeftijdgenootjes! Je zit op een goede termijn, 32 weken is de grens waarop er eigenlijk geen medische onrust meer is, maar....je kleintje zal wel tot 36 weken in het ziekenhuis moeten blijven. Maar wie weet kan je nog lang zonder weeën blijven liggen, onze lichamen doen wat ze willen en jouw kindje komt ook wanneer hij dat wil! Heel veel sterkte en succes, ik duim voor je dat de weeën nog lekker lang wegblijven. Het is geen pretje in het ziekenhuis liggen, maar.....alles voor je kleintje, toch? Veel boeken mee....wij hebben zelfs zitten scrabbelen op het ziekenhuisbed, alles kan... Ook de laptop meegenomen om muziekjes te kunnen luisteren... Nou, nogmaals, succes!
Oh ja, die 48 uur zijn juist belangrijk, ik kreeg prikken om de longetjes van Mirthe sneller te laten rijpen en die moesten 48 uur zijn werk doen. Dus het is niet zo dat je niet langer dan 48 uur mag blijven liggen, JUIST langer dan 48 uur!
Ik denk dat wat Samama bedoelde, dat als je vliezen breken, je binnen 48 uur moet bevallen. Dat is ook zo, maar alleen vanaf zo'n 36 weken, voor die tijd proberen ze het juist tegen te houden. Maar als je kindje er klaar voor is, is het het verstandigst om niet langer dan 48 uur met gebroken vliezen te blijven lopen.
Dat begreep ik, dat ze dat bedoelde, maar inderdaad is dat nu anders... Ik kreeg ook gelijk antibiotica om infectie te voorkomen en dat zou ik krijgen zolang ik nog zwanger was.... Maar die prik is juist belangrijk langer dan 48 uur vol te houden....daarom zo tegenstrijdig, op tijd en te vroeg bevallen, ineens zijn alle "regels" anders. Ik dacht nl ook dat je geen antibiotica mocht als je zwanger bent enzo, maar ik ben volledig volgepompt met medicijnen
Ik heb er geen ervaring mee maar wil jou veel sterkte wensen. Als het geen kwaad kan, hoop ik, dat het kindje nog even blijft zitten.
toevallig zaterdag in het ziekenhuis terecht gekomen omdat ik "te vroeg" weeën had....en daar lag een vrouwtje van voetbal die diezelfde ochtend "te vroeg" was bevallen met 36 wkn, die liep al bijna 2 wkn met gebroken vliezen.... pas vanaf 37 of 38 wkn leiden ze de bevalling in als deze zelf nog niet is doorgezet...voor die tijd doen ze dat niet (dus die 48 uur gaat dan niet op) en houden ze je constant in de gaten, dan moet je vaak elke dag komen voor een ctg en een echo (ivm hoeveelheid vruchtwater) en ook krijg je een spuit om de longetjes te laten rijpen... dus tis in ieder geval afwachten hoe ze het bij jou gaan doen, blijkbaar werkt het niet in elk ziekenhuis hetzelfde maar zo ongeveer als hierboven beschreven staat houden ze wel aan... ze zullen in ieder geval proberen die kleine zo lang mogelijk te laten zitten... succes meid, hoop van harte voor je dat de kleine nog een tijdje kan blijven zitten... gr.smoekie
@ Smoeki....ik het geval van ts denk ik dat ze plat moet blijven liggen.... Tenminste, bij mij was er nog geen sprake van indaling, dus als ik rechtop ging staan liep het vruchtwater langs mijn benen (bleeehhh...) Maar wat ik eigenlijk wilde zeggen, hoe is het nu dan met jou? Beetje off topic natuurlijk, maar ach, in het kader van wachten op nieuws van Mary....
je lichaam maakt normaal gesproken zelf ook vruchtwater aan dus dat zal de reden wel zijn dat ze zo lang mogelijk wachten en je elke dag moet komen voor een ctg en een echo om het vruchtwater te controleren, maar wat ik al zei overal gaat het toch net ff iets anders... hier gaat het nu goed, weeën zijn in de loop van de nacht afgenomen (zaterdagnacht) en zondagochtend mocht ik dus gelukkig weer naar huis, heb er wel "3 cm ontsluiting" aan overgehouden wat ik dus niet meer hoef te doen.. dus ja verder gaat het nu wel goed gelukkig.....