Zenuwachtig

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Danielle1989, 6 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danielle1989

Danielle1989 Actief lid

10 okt 2016
    135
    26
    28
    Hoi allemaal! Ik ben 34 weken zwanger en voel me sinds gister (of eigenlijk al de hele zwangerschap) niet lekker. Het voelt anders, vooral erge maagpijn en een drukkend gevoel. Ik voel me heel onrustig/zenuwachtig, een beetje opgejaagd. Iemand hier ervaring mee en hoe dit kan? Waarom ik me opeens angstig voel.... En misschien tips voor de maagpijn?

2. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik zou even met je vk overleggen. Onrust en angst wat plotseling komt is voor mij wel een reden om dit te doen.

3. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Zou inderdaad ook even de vk bellen.
    misschien kan ze je bloeddruk ook even meten?

4. jadie

jadie Bekend lid

18 aug 2016
    767
    209
    43
    ik zou inderdaad mijn bloeddruk laten checken maagpijn kan natuurlijk maar kan ook een teken van pre eclampsie zijn als het een bandgevoel is. je opgejaagd voelen kan heel goed een te hoge bloeddruk zijn wat is je hartfrequentie ook dit kan hoger zijn

5. Theedoek

Theedoek Actief lid

5 jul 2016
    380
    8
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Geen idee wat het kan zijn, zou idd vk even bellen met je klachten.
    Ik ben 35 w zwanger, jij dus ook begin juni uitgerekend ?

6. Danielle1989

Danielle1989 Actief lid

10 okt 2016
    135
    26
    28
    Ja klopt, begin juni!
    De baby is ook heel druk.. de vk weet ook niet waar het aan ligt. Kunnen voorweeën zijn en maagpijn doordat de baarmoeder zo hoog ligt. Vraag me af waar mijn onrust dan vandaan komt!

7. Floeperd

Floeperd Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.060
    2.403
    113
    Vrouw
    Misschien onbewuste angst voor wat komen gaat? Teveel bezig met je maagpijn dat je je zorgen maakt?
    Is er recent iets gebeurt in je privé leven/omgeving? Stress of druk op je werk misschien? Slaap je wel goed?

Zoals je ziet zijn er zoveel factoren die mee kunnen spelen meid.
    Bij twijfel gewoon even je vk bellen. Vraag even of ze je bloeddruk kan meten, dan kan je wellicht uitsluiten dat dat het is. Een gejaagd gevoel kán ook daarvan komen.

Probeer anders even lekker op de bank te zitten met een kruik. Pak een goed boek of zet een mooie film aan en probeer even rust te nemen. Wellicht helpt even in bad of een lange warme douche je te ontspannen.

Succes!

8. Mama13

Mama13 Actief lid

12 dec 2012
    148
    4
    18
    Ik ben 33 weken zwanger en ken het gevoel van onrustig/zenuwen..
    Het kunnen ook gewoon je hormonen zijn waardoor je last hebt van je zenuwen. Ik heb deze zwangerschap heel erg veel last van hormonen. En ik weet nog van de vorige keer dat mijn verloskundige mij toen vertelde dat je dan hier ook heel zenuwachtig van kan worden.

9. Danielle1989

Danielle1989 Actief lid

10 okt 2016
    135
    26
    28
    Nee eigenlijk nog niet zo gehad! Misschien wel teveel bezig met wat ik voel.. zo vreemd wat een zwangerschap met je lichaam doet!

10. Danielle1989

Danielle1989 Actief lid

10 okt 2016
    135
    26
    28
    Ja mijn hormonen zijn opeens best heftig! Wellicht heeft het daar mee te maken.. niet fijn in ieder geval!

11. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.273
    3.239
    113
    Vrouw
    Drink je nog koffie? Ik deed dat nog tijdens de zwangerschap (1 kopje per dag) en werd er helemaal eng van! Kreeg hartkloppingen, misselijk, gejaagd gevoel.

Gestopt met de koffie en het ging weer goed. Geen idee of dat het bij jou is maar ik denk ik zeg het even. Zwangerschapshormonen en koffie was bij mij geen goede combi.

12. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Maagpijn en opgejaagd zinn typische stress verschijnselen. Logisch, want binnenkort mogen jullie je kleine verwelkomen. Maak je je zorgen om iets? Wil je te veel doen? Zit er nergens anders mee? Al is het iets sufs zoals een onuitgesproken discussie?

Minderen met cafeïne is een goede tip. Krijg daar ook snel hartkloppingen van. Probeer te ontspannen om te kijken of je je wat beter voelt. Kun je ademhalingsoefeningen doen?
    Anders gewoon nog een keer de vk bellen. Daar zijn ze voor!

13. Danielle1989

Danielle1989 Actief lid

10 okt 2016
    135
    26
    28
    Dankje voor de tips! Misschien toch onbewust een beetje druk gemaakt ... cafeïne drink ik bijna niet. Vandaag gaat het alweer beter gelukkig!

14. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oh wat fijn!
    Houden zo!

15. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik herken het opgejaagde gevoel ook heel erg. Bij mij is het een voorbode van een migraineaanval. Die aanval zet niet altijd door, maar dan weet ik dat het op het randje zat.

Misschien ook extra letten op je voeding (teveel zoet is killing bij mij, en van 1 kopje koffie kan ik soms ook niet goed worden), gezien de maagpijn? Verder goed ind e gaten blijven houden en als je niet zeker bent, bellen.

Deel Deze Pagina