Pijnlijke heupen als ik lig... toch geen bekken instabiliteit?

Discussion in 'Zwangerschap' started by MotherMary, Apr 19, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

Sep 10, 2014
    1,748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Ik ben inmiddels ruim 24 weken zwanger van mijn derde kindje. Deze zwangerschap verschijnen er ineens veel meer en heel andere kwaaltjes dan bij de eerste 2. Deze ken ik nog niet, vandaar dat ik even jullie ervaringen vraag.
    Afgelopen paar weken heb ik steeds vaker last van mijn heupen als ik lig. Ik slaap graag op mijn zij (beste optie natuurlijk ook als je zwanger bent), maar als ik een poosje op een kant lig, krijg ik flink pijnlijke heupen. Omdraaien helpt wel even, maar op de andere kant kan ik ook niet lang meer liggen zonder pijn. Help! Wat is dit een hoe kom ik er vanaf? Er blijven niet veel comfortabele opties over zo.

2. Moess

Moess Niet meer actief

Proberen om met een kussen tussen je benen te slapen helpt vaak wel. Ik heb dit al vanaf 7 weken. De fysio zegt dat het niet mijn bekken zijn maar de gewrichten, spieren en banden. (Bij mij dan)
    Misschien een afspraak bij de fysio maken?

3. Hinti

Hinti Fanatiek lid

Dec 29, 2015
    1,463
    207
    63
    Female
    Hier zijn het de gewrichten. Voel het vooral met draaien. Idd slapen met voedingskussen en als je wilt draaien voeten neerzetten en je kont optillen en dan omdraaien. Scheelt een hoop pijn met draaien.

Sinds de kleine is ingedaald heb ik bijna geen pijn meer. Soms had ik nachten dat ik bijna huilend in bed lag en nacht erna nergens last van. Denk dat het ook beetje aan houding van kindje ligt of zo

4. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

Sep 10, 2014
    1,748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Bedankt voor jullie reacties! Ik ga eens proberen of dat kussen verlichting brengt.
    Moess, loop jij ook om deze reden bij de fysiotherapeut? Ik had al overwogen eens een afspraak te maken, maar wil toch eerst graag aan de vk voorleggen. Die zie ik vrijdag weer.
    Hinti, wat gek dat het ook gelinkt is aan indalen. In dat geval zal ik nog even vol moeten houden vrees ik...
    Maar jij bent er bijna! Ik wens je een mooie bevalling!

5. 1BB

1BB Bekend lid

Oct 3, 2016
    573
    67
    28
    Female
    ♡
    Kussens aan beide kanten kan ook helpen, dus een kussen tussen je benen en een kussen waarop je een klein beetje steunt bij je onderrug/ heupen. Zo lig je wat minder direct op het matras.

6. Moess

Moess Niet meer actief

@mothermary: ja deels hierdoor maar ook omdat ik overdag erg veel last heb. Mijn werk belastte me nogal(veel bukken, tillen,duwen,trekken etc). Ik heb oefeningen en tips gekregen. Ben in het begin wekelijks naar de fysio gegaan en nu ga ik wat minder en masseert ze me dan steeds (bil en heup). Al sik oeeningen blijf doen en op blijf letten op mijn werk gaat het wel.

7. Jedine

Jedine Bekend lid

Oct 2, 2012
    899
    38
    28
    NB
    Ik ben met bekkenklachten bij fysio terecht gekomen en dacht dat daardoor ook pijn in mn mijn linkerheup kwam. Echter hier ook een beginnende slijmbeursontsteking....
    wordt nu behandeld en ingetapet. Geeft wel iets verlichting. Ik wissel overdag zoveel mogelijk af zitten lopen maar eind vd dag doet t altijd zeer. Bekkenpijn gaat gelukkig wel beter

Dat pijnlijke gevoel met op je zij liggen herken ik. Heel vervelend wat op mn linkerzijde heb ik geen last van maagzuur
    Ik draai heel wat af in de nacht met kussen tussen mn benen voor mn bekken.
    Verder pak ik 2pcm voor het slapen gaan

8. tiepmiep

tiepmiep Bekend lid

May 10, 2011
    956
    11
    18
    R,dam
    Ik heb hier ook last van gehad. Pijn scheuten in heupen maar ook in mijn knieën. Het gekke is dat het bij mij nu helemaal weg is maar heeft wel een week of 5 geduurd. Hoop dat het bij jou ook weg trekt.

9. mamaja

mamaja Lid

Jun 14, 2011
    50
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik had het ook heel erg, begon ook rond de 24 weken en ook 3e kindje! Mijn bekkenfysio past bindweefselmassage toe op mn heupen omdat dit vast gaat zitten door de druk die er op komt bij het op de zij slapen. Ze doet dit met cupjes, cupping noemen ze dat. En het werkt super! Ook slaap ik met een voedingskussen tussen mn knieën.
    Succes!

10. Liesbeth1982

Liesbeth1982 Actief lid

May 31, 2011
    144
    2
    18
    Female
    Assistente bij Mondziekte-kaak en aangezichtschiru
    Huissen
    Bij mij is het wel bekken instabiliteit. Nu fyso en dat helpt aardig. En luisteren naar je lijf.

11. Kara

Kara Fanatiek lid

Dec 2, 2010
    3,037
    15
    38
    Randstad
    herkenbaar, vervelend gevoel geeft het he. gek genoeg heb ik er bij eerdere zwangerschappen veel meer last van gehad en tot nu toe maar af en toe. volgens mijn vk zijn het mijn si-gewrichten. vooral als er een kind bij ons slaapt (en ik meer in een houding lig) heb ik er last van. een (voedings)kussen tussen je benen kan helpen zoals al eerder gezegd. en online zijn wel gericht oefeningen te vinden. maar een afspraak bij de fysio kan ook nooit kwaad lijkt me.
    succes!

Share This Page