Hallo dames, Al sinds onze kleine man is geboren slaapt hij veel minder dan de gemiddelde slaapuren van baby's. Hij wordt nu in maart 2jaar en de keren dat hij echt van 19uur tot 6uur heeft geslapen zijn op 1! hand te tellen. Vannacht ook weer 2x hysterisch wakker vanuit het niets. Hij huilt altijd als hij wakker wordt. Ook na zn middagslaapje. We hebben al vele methoden geprobeerd: -Als hij huilt gaan kijken en hem rustig vertellen dat hij weer kan gaan slapen. Daarna elke 5min weer terug. -Laten huilen. -Huis met salie gereinigd en bergkristal onder matras. We weten het echt niet meer. We proberen zoveel mogelijk rust en regelmaat door te voeren maar helaas nog geen nachtje doorslapen. Wie heeft er tips??? Alvast bedankt!
Veel kinderen huilen in hun slaap. Jou zoontje ook. en wil je niet ontmoedigen. Dochter hier gaat het laatste half jaar een stuk beter. En zitten er soms nog nachten bij dat ze wakker word. snap hoe je je voelt. Acceptatie is denk wel het tovenwoord. Eens gaat hij echt wel door slapen tot die tijd. Misschien zijn er hier meer dames met tips. Wel weet ik zeker ooit komt het goed en slapen ze door.
Slaapt hij 's middags nog? Misschien daarmee stoppen. Mijn dochter huilde ook heel veel tot 2 jaar en werd standaard huilend wakker. Met 2jr definitief gestopt met het middagslaapje, en warempel.. Binnen 2 weken waren alle slaapproblemen (in- en doorslapen, veel huilen, niet willen slapen en vroeg wakker worden) verdwenen! Met als klap op de vuurpijl dat ze ging uitslapen tot 8u
Ben je al naar de HA geweest? Is hij als hij wakker is wel uitgeslapen en vrolijk en tevreden? Onze achterburen hebben ongeveer hetzelfde probleem, hun inmiddels 3 jarige sliep ook heel slecht en maakte er 's-nachts ook meerdere keren per nacht een feestje van (zelfs als hij bij hun in bed lag). Hij was overdag overigens gewoon vrolijk en tevreden. Maar sliep echt heel weinig (lees een paar uur per nacht). Ik weet niet wat de status nu is, maar het laatste wat ik hoorde was dat ze van de arts pillen kregen (soort slaappillen), ik geloof dat de uitkomst van de onderzoeken waren dat hij een soort slaapstoornis heeft (lichaam maakt geen of te weinig van een bepaald hormoon aan). Vandaar nu die pillen. Daarvoor hadden ze ook al werkelijk alles geprobeerd, huis reinigen, homeopaat etc. etc.
onze zoon is ook nog steeds elke nacht wakker, drinkt dan wat en gaat soms weer gelijk slapen maar is soms ook nog een half uur/uur wakker. hij slaapt dan wel door tot 9 uur
mijn dochter sliep pas met 4 1/2 jaar pas goed door , daar voor kwam ze elke nacht , ze sliep erg onrustig.
Hier net zo tot we met 2, 5 een slaapwekker kochten en hij wist waar hij aan toe was. Sindsdien hoeven zelden nog uit ons bed. Ook ging hij beter slapen toen hij eenmaal redelijk kon praten, hij had echt de behoefte om te vertellen wat hem dwarszat, soms waren dat dingen die maanden eerder voorgevallen waren. Hopelijk lost het zich bij jullie uiteindelijk ook zonder teveel moeite op. Sterkte!
Hier heeft/had mijn dochter veel last van oor/neus/keel/longen. Maar niet heel ernstig. Maar wel vaak huilend wakker. Zou het daar nog aan kunnen liggen? Is hij overdag alert en vrolijk? Als het verder geen oorzaak heeft is het gewoon eh..balen En hopen dat het de nacht erop beter gaat. Hier gaat het sinds een maand ongeveer goed, mijn dochter is bijna 4. Maar daarvoor moest ik er 5-6 keer per nacht uit. Mijn zoon (5) sliep met 3 maanden al door, dus ik had het recept toch moeten weten als het bestond.
Dank allemaal voor jullie tips! Het accepteren en verder niets doen is niet mijn aard. Ik was van plan zo'n slaapwekker te proberen. Hopelijk werkt dat. Verder is hij gezond, vrolijk en lekker eigenwijs.Haha! Hij is onwijs lief,....maar het niet slapen breekt nu echt op. Papa en ik wisselen af met troosten en uit bed gaan. Misschien moet ik gewoon geduld hebben maar ik ga zeker wat tips van hierboven proberen! Thanks!
Hoi Ik herken je verhaal wel. Onze dochter had zowel in slaap en door slaap problemen. 3 jaar lang geklungeld al meerdere malen bij huisarst, een keer andere kno arts en audiologisch centrum geweest. totdat we naar een andere kno arts gingen en die wel zag dat ze last van de oren had! Zelfs laatste keer zag huisarts het niet, blijkbaar moeilijk te zien. Nu ze buisjes heeft gaat het een stuk beter. Inslapen bleef een probleem en daar heeft ze nu melatonine voor (wat door iemand als genoemd werd, eigen stofje dat te weinig aan gemaakt wordt) Zodra ze normaal gesproken slechter ging slapen is het buisje eruit en moet ze een nieuwe. Helaas laatste 2 maanden weer gemiddeld om 5 uur wakker en dit keer ligt het niet aan haar oren, zucht..... dus we zijn nu weer verder aan het zoeken wat nu?
Hier slaapt ze sinds een half jaartje geregeld door maar moeten er nog wel s heen of ze kruipt tussenin. Papa heeft hier ook een tijdje zonodig op haar kamer geslapen.
Slaapt hij nog in een ledikantje?! Misschien is een groot bed een optie voor hem dan?! Onze kleine man is stukken beter gaan slapen toen hij in zijn grote bed sliep... En misschien een long shot.... maar heb je je wifi al eens een paar nachten uit gezet?!
Mijn vriendin maakte precies hetzelfde met haar zoontje mee en DE tip was een osteopaat. Hij had zijn milt vast zitten door de bevalling en slaapt nu meestal super! Zo niet, maakt ze weer een afspraak en slaapt hij daarna weer goed. Misschien handig om te weten; bij haar werd het volledig vergoed