Hey hey..... Mijn dochter gaat 1 ochtend in de week naar de peuterspeelzaal. Ze vindt het erg leuk en gaat met veel plezier heen. Ik heb bewust voor 1 dagdeel gekozen omdat ze ook naar de kinderopvang gaan als ik werken moet. Ik wil mijn kinderen zelf ook nog wel graag zien. Nou zit ik al een tijdje te denken om misschien toch 1 extra dagdeel erbij toe te voegen. Zij vindt het gewoon leuk. Maar ergens knaagt er dan veel schuldgevoel. Het is ook wel fijn als ze even extra heen kan, omdat mijn jongste dochter het ook heerlijk vind om mama even voor zichzelf te hebben. Ik zit dus in dubio......wil zelf ook nog tijd met de meiden samen hebben. Ik werk erbij, en ik studeer sinds september weer. Heb de situatie een beetje geprobeerd uit te leggen. Wat zouden jullie in dit geval doen? De leidster gaat navraag doen of er op de maandag of dinsdag nog plaats is. Ik heb even gevraagd hoe het gaat met haar op de speelzaal, en ze doet erg leuk mee ook. Als ik het wel zal doen, is het ook omdat zij het leuk vind en ik het ook fijn vind met de jongste even samen te zijn. Aan de andere kant, als ik het niet zou doen, zou ik dat niet doen omdat ik me dan schuldig voel naar mijn kind toe. Leuk hoor... mama zijn en het beste voor je kind willen. Wat is het beste voor haar??? Liefsss
Als ze het leuk vindt dat zou ik haar gewoon nog een dag laten gaan. Fenna gaat 4 dagen naar de peuterspeelzaal. Ze vindt het geweldig dus dan is het voor mij goed. Ze zit er niet van s ochtends tot s avonds dus er is nog genoeg tijd om samen te spelen
Hier hetzelfde dilemma. Het is een moeilijke beslissing vind ik. Voel je niet schuldig hoor, wat je beslissing ook is. Wij hebben ervoor gekozen dat T 1 dagdeel blijft gaan. Dit omdat wij vinden dat het belangrijk is om ook thuis te zijn.
bij onze psz mag je niet eens 1 maal komen, maar is het minimaal 2 of 3 keer en als ze 3 jaar zijn wordt het 4 keer om te wennen aan het schoolritme. 2 maal vind ik echt niet teveel hoor, zeker niet als ze met zoveel plezier gaat. de wereld wordt gewoon langzaam groter dan de veilige thuishaven en dat is ook goed denk ik voor een kindje. maar je moet doen wat je gevoel je ingeeft, luister naar je eigen intuitie, dan zit je meestal wel goed.
Hoeveel dagen werk je en zijn jouw kids dus op het kdv? Ik werk zelf 3 dagen, Finn gaat 3 dagen naar het kdv en vind ik echt genoeg. Nu scheelt het hier dat Finn op 1 van die kdv dagen met hen meegaat naar de psz, maar anders had ik het ook niet gedaan. Op het kdv leren ze ook erg veel, en spelen ze samen...
mja onze dochter ging 3 dagen per week naar kdv.. en wij hebben dus gekozen voor helemaal geen psz. aan de andere kant als ze het leuk vind... en je andere dochter heeft dan ook even 3 uurtjes dr mama voor zichzelf. het is net wat je zelf wil voor beide overwegingen valt genoeg te zeggen.
Ik zou het zelf niet doen. Vanaf 4 zijn ze genoeg weg dus laat het nu dan nog wat rustiger zijn. Wij kregen het aanbod vanaf 3,5 voor een derde ochted psz maar hebben dus om deze reden het niet gedaan.
Ze is inmiddels aangemeld voor een tweede middag. Ik kijk wel hoe het gaat. Ze vindt het leuk en ik vind het ook fijn tijd te hebben voor mijn andere dochter. Ik werk onregelmatig ( in de zorg ). Dus mega veel opvang niet nodig.... gemiddeld 15 uur, soms 20. Toch blijft het wel wat knagen..... als ze het niet leuk vind en ik zie haar echt te weinig... dan stop ik daarmee.