Dreumes 18 maanden slaapt overdag kort

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door aardbei1707, 19 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    681
    113
    Hier weer het zoveelste topic over slapen.

Mijn dochter slaapt overdag maar 1,5 uur en word ook huilend wakker. In de ochtend is het echt rekken tot 12 uur want ze is al erg snel moe maar ze wilt maar 1 slaapje doen ook al doe ik haar om 10 uur al naar bed in de ochtend.. vandaar het rekken. Na 1,5 weer wakker wat als gevolg rond 5 uur weer stik moe:(

Wie herkent dit? zou dit te maken hebben met een sprongetje?

2. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    gaat hier al tijden zo,wacht ook tot het stopt

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Jup, deze dreumes is ook te druk met de wereld te ontdekken dat hij niet wilt slapen. En dus heel de middag moe is.

4. Linana

Linana Niet meer actief

Herken het helemaal niet. Mijn dreumes sliep rond 18 maanden overdag al niet meer. Alleen toen we op vakantie waren (curacao) sliep hij overdag opeens weer, waarschijnlijk door de warmte, maar bij terugkomst in NL was dit gelijk weer over.

Je zegt dat ze huilend wakker wordt? Misschien droomt ze en schrikt ze vervolgens van de ruimte waarin ze wakker wordt? Kan voor zo'n kleine een hele overgang zijn van dromen naar wakker worden.
    Het gaat hoe dan ook vanzelf weer over :)
    succes!

5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.934
    3.945
    113
    Mijn dochtertje slaapt 's nachts 12-14 uur en overdag 1-3 uur, ook best veel dus. En inderdaad ook nog wel vaak moe of hangerig tussendoor. Even naar buiten helpt dan wel vaak heel goed.
    Ik denk dat ze op deze leeftijd gewoon heel druk bezig zijn en dat kost energie!

6. 27mama

27mama Bekend lid

8 mei 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan alleen maar zeggen wees blij met de uren die ze wel slaapt overdag.

Mijn meisje heeft het slapen ook niet uitgevonden. Ze is nu 22 maanden en slaapt al een hele lange tijd nog maar een half uurtje tot een uurtje overdag.

7. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    681
    113
    Hmm oke toch druk en veel nieuwe dingen om te leren.. hopen dat het een fase is en dat ze straks weer lekker slaapt overdag! en ik denk idd dat ze wakker schrikt omdat ze dan ook echt overstuur huilt...

8. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    681
    113
    hoe is ze verder dan? veel moe en hangerig? of gewoon vrolijk?
    Mijn dochter is door het korte slapen snel hangerig en huilerig..

9. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Mijn ervaring bij mijn zoon is dat als hij te moe (dus te laat) naar bed gaat, hij korter slaapt. Misschien is dat bij jouw dochter ook het geval en moet je haar toch weer om 10.00 uur naar bed doen, haar niet te lang laten slapen, en dan in de middag nog even weer. Misschien is ze nog niet toe aan 1 slaapje. En wat de ene dag niet lukt, lukt de andere dag wel... Gewoon kijken naar de moeheidssignalen en niet gaan rekken. Volgens mij werkt dat averechts.

10. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    681
    113
    Helaas werkt dit niet:( ze heeft eigenlijk ook echt nog 2 slaapjes nodig maar dit weigert ze. Ik heb haar al vaak om 10 uur of zo op bed gelegd, en haar zelf laten bepalen ook heb ik haar al eerder wakker gemaakt zodat ze eind van de middag weer naar bed kan.. maar ook al is ze stik moe ze gaat dan niet slapen.. zo irritant. Mijn moeder (waar ze dus dinsdag was) dacht het ook nog even zo te proberen ik zei nog dit werkt niet.. toch niet naar mij luisteren en ja hoor mevrouw wilde eind van de middag niet slapen.. ze lag boos in bed;)

11. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Vervelend! Maar het is wel herkenbaar hoor, alleen lukt het hier meestal nog wel eind van de dag ook al is het met moeite. Duurt vaak wel een halfuur voordat hij in slaap valt. Het is echt zo'n overgang van 2 naar 1 slaapje denk ik. Dus nog even geduld hebben...

12. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier een 11mnder die daar ook moeite mee heeft, heeft gister zelfs maar een half uur overdag geslapen. Gelukkig is hij er wel gezellig nog onder (vandaag alleen even niet).

13. maliro

maliro Niet meer actief

Mijn dochter is 16.5 maanden, wannneer ze 's ochtends voor 8 uur wakker wordt (tsja, toch minstens 5x per week) dan doet ze overdag 3 dutjes van elk een uur, anders 2.
    Mijn zoontje is net 3 en die zou eigenlijk overdag nog ff moeten slapen maar dat wordt dus 1 dikke kermis. Die gaat daarom meestal tussen 17:00 en 18:00 naar bed en als zijn zus hem niet eerder wakker maakt slaapt hij dan tot 8:00. maar vanaf 14:00 begint ook het rekken, erg vermoeiend is dat!

14. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Waarom rekken tot 12 uur? Ons zoontje slaapt al vanaf 11 maanden van 11 tot 13 uur (ligt nu dus heerlijk te slapen) en daar red hij het mee. Als je dochter om 11 uur wel die 2 uurtjes slaapt waarom haar dan niet op bed leggen? Wie weet slaapt ze dan wel langer.

Deel Deze Pagina