He meiden, Vandaag was het weer zover. Ik had maar weer eens Ménière. Ik voel het meestal al als ik me 's ochtends in bed nog eens omdraai, voordat ik er uit moet. Dan toch maar even proberen of het overgaat, maar dat is eigenlijk nooit zo.... Terug naar bed en slapen slapen slapen. Na uren geslapen te hebben, zakt het dan meestal. Vandaag ook wel, maar het is nog steeds niet over. In tegenstelling tot veel mensen hoef ik gelukkig niet te spugen. Het duizelig zijn en de oorsuizen, is bij mij vooral het ergst. Hoe gaan jullie er mee om? Ik heb nu wel gemerkt dat ik het vooral krijg als ik stress heb. En dan is dat meestal onbewust hoor. Heb ik zelf eigenlijk niet eens zo door.... Ook wanneer ik moe ben, heb ik er sneller last van. Dus ik zorg altijd voor genoeg slaap. En stress is soms niet te voorkomen helaas... Doen of laten jullie bepaalde dingen om het te voorkomen??? Ik denk overigens niet dat je het helemaal kunt voorkomen, maar misschien helpt het wel om je levensstijl een beetje aan te passen.... Voor degene die niet weten wat deze ziekte inhoudt, hieronder een link: Ziekte van Ménière - Wikipedia
Sorry,bedoel je migraine? Ik heb het wel gehad,maar sinds ik van de pil af ben heb ik het niet meer gelukkig! ik deed altijd pijnstillers slikken.
Ik heb het zelf niet, maar ik heb de link even bekeken. Het lijkt me erg om daar last van te hebben. Vooral de gevolgen voor jouw gehoor zijn niet mis. Is jouw gehoor nu nog wel (redelijk) goed? Veel sterkte gewenst!
Zo'n 4 jaar geleden had ik, na een val, een hersenschudding. Sinsdien was ik elke dag hartstikke duizelig en misselijk. Ook had ik last van oorzuizen. Ben toen in het ziekenhuis onderzocht op Ménière omdat ze dachten dat ik dit wellicht had. Daar was gelukkig niets uitgekomen dus waarschijnlijk lag het gewoon aan de hersenschudding. Ik moest er voorlopig maar mee zien te leven werd er gezegd, zou vanzelf overgaan. Het is idd vanzelf over gegaan maar pas zo'n 8 maanden later. Wat een hel was het voor me! Mijn hele leven werd er door beïnvloed, ik durfde niet eens meer de straat op te gaan, bang dat ik zou flauwvallen. Heb me toen zo'n beetje in huis opgesloten, geen fijne tijd iig. Lijkt me heel erg om Ménière te hebben. Ik vond het al heel moeilijk om 8 maanden lang dag in en dag uit zo duizelig te zijn, laat staan dat ik dit mijn hele leven zou hebben. Echt tips heb ik dus niet voor je, maar wilde je even laten weten dat ik ongeveer weet hoe rot zoiets kan zijn!
Nee ik heb het niet ( volgens mij) Maar 5 maanden geleden ( Julian was 8 weken) ben ik eens te snel opgestaan uit bed. Isabella was ziek en huilde. Ze had erge oorontsteking. Ik stond dus op en alles begon te draaien. Ik moest wel erg spugen. En daarna was het over. Ik weet niet of het nu was omdat ik ook ziek was ( oren en duizelig) of het echt een evenwichtsprobleem was of gewoon te snel op staan. Maar ik heb het dus 1 keer gehad. Ik lees dat jij het vaak hebt. Lijkt me best erg. Ik hoop niet dat ik het vaker ga krijgen.
Mijn Vader heeft het al zolang ik leef. Het is echt een vervelende rotziekte. Eens in de zoveel tijd stopt hij met zijn medicijnen en gek genoeg verdwijnen (tijdelijk) dan ook de klachten. Hij is aan 1 kant doof en jij? Sterkte ermee in ieder geval!
Gelukkig heb ik er lang niet elke dag last van. Het is echt eens in de zoveel tijd. En soms blijft het maanden weg. En een andere keer heb ik twee keer in een maand bijvoorbeeld. Ik heb gelukkig nog geen problemen met mijn gehoor. Ik moet er ook niet aan denken dat ik dat krijg. Ik maak muziek, dus dan kun je zoiets niet gebruiken....
bij mij heeft de ha ook meniere vastgesteld, nadat ik op de hap geweest met enorme duizeligheidsklachten en suizen. bij mij hielp Betahistine eerst goed, maar later niet meer. toen heb ik Cinnarizine gebruikt en dat werkt goed. nu gebruik ik dit niet meer ivm mijn zwangerschapswens. het gaat ook vrij goed zonder medicatie gelukkig, maar helemaal weg is het niet. je kan een test doen met licht om te zien of je meniere hebt. je kijkt 10 seconden in een verticale tl buis, en dan doe je je ogen dicht en ga je 5 x voor en achteruit lopen. als je meniere zou hebben dan ga je scheef lopen. je ziet dan namelijk het licht nog op je netvlies maar het staat scheef! en dat loop je als het ware achterna. ik heb het een paar x getest, ik liep steeds scheef. mijn vriend liep wel recht. best grappig om eens te doen. sterkte ermee iig!