Na zo'n 3 jaar thuis gebleven te zijn, zijn we deze vakantie (eind Juni/begin Juli) weer eens toe aan een weekje of 2 weg. Onze dochter is nu 6 maandjes, en rond die tijd zal ze dus zo'n 10 maanden zijn. Vriend roept "Babies mogen niet in de zon ,dus zonvakanties zijn uit de boze" en wil naar scandinavië etc... terwijl ik liever frankrijk/italie ofzo aandoe Waar we gaan belanden is dus nog een groot mysterie, maar we hebben wel een grote vraag(vragenlijst?) want wát heb je nu echt nodig op vakantie met zo'n klein hummeltje?! Tips/tricks zijn erg welkom!
Alsof de zon niet schijnt in Nederland en zo benauwd wordt... dan zit ik liever in Frankrijk waar het beter uit te houden is.. Als je gaat kamperen zou ik een slaapzak meenemen voor het najaar en een zomer variant, dat hielp bij ons toen we in Italie zaten eind juni (overdag heerlijk s'avonds echt fris). Verder gewoon kleding en wat speeltjes maar geen uitgebreide dingen.
Ik ben blij met ons Deryan travelcot (peuter versie) een handig compact bedje voor in de tent. De oudste sliep er uitstekend in en met de jongste gaan we 'm weer gebruiken. Verder vind ik met die kleintjes dat ze niet zoveel nodig hebben, behalve voeding, schone luier en hun ouders. Een schaduw rijke plek is wel fijn uiteraard en een groot speelkleed ook (tegen de tijd kruipt je dochter wellicht, maar mijn eravring met de oudste is dat hij niet van het kleed af kwam (hij vond gras en zand maar raar)). Op wat speelgoed na, nam ik verder niks bijzonders voor hem mee. Veel plezier!
Ik had altijd bij me: winterslaapzak voor 's nachts Deryan peuter tentje regenpak (dus incl. broek voor in het natte gras) hangt ook af van waar je naar toe gaat Ikea kinderstoel draagzak Plaid met speelgoed Tuigje
winterslaapzak voor 's nachts zomerslaapzak voor overdag extra deken voor in z'n bedje Kleding had ik extra mee (vooral langere broek en dunne shirts, daarover kan dan nog een vestje, zomerkleding en rompers met lange mouwen voor evt koude nachten, en zonder mouwen als het heel warm was) campingbedje ikea kinderstoel kleed (met plastic onderkant zodat het niet vochtig wordt) klein beetje speelgoed draagdoek/rugdrager en evt buggy
Onze dochter was ook 10 maanden toen we gingen kamperen in Frankrijk. Gewoon doen, ging prima. Wij hadden ook de deryan mee. Overdag als t warm was sliep ze buiten in de schaduw. Mijn advies: 2 winterslaapzakken meenemen. Ze lekte een van de eerste nachten door haar luier, man wat een gedoe dat ding op tijd droog te krijgen en was koud daar s nachts. Verder zijn luiers bloedduur in Frankrijk. Dus als je de ruimte hebt, neem ze mee. Wij vonden het heerlijk en sluit me bij de rest aan!
Wauw! Dankje voor de tips al! En ja Nederland kan ook benauwd zijn.. Pff hihi Paar extra slaapzakken is goed om rekening mee te houden.. en luiers, dat zo'n belangrijk item zo kan verschillen in verschillende landen qua prijs
Zo'n deryan tentje is idd aanrader. Wij namen die ook mee naar het strand zodat ze ook daar konden slapen. Zit ook uv bescherming in. Goede zonnebrand en uv werende kleding. Draagdoek en buggy. Twee verschillende slaapzakken. Soms overdag niet nodig vanwege hitte. Maar snachts kan het best koud zijn. Verder vrij weinig. Alles kan je daar wel kopen. Qua speelgoed kunnen ze zich ook vermaken met een paar pannen en lepels. Kinderstoel van je vaak wel huren of lenen op een camping. Mocht je nog meer tips nodig hebben vraag het maar. Wij gingen kamperen toen ze 4mnd waren in Frankrijk en met 1 jaar waren we naar Bali.
Ik vond het eerlijk gezegd wel mee vallen met de luiers, maar wij gebruikten thuis Lidl luiers en daar dus ook. Volgens mij verschilde dat amper qua kosten. Ik vraag me af of het echt zoveel verschilt, maar goed als je ruimte overhebt lekker meenemen
En vergeet vooral niet te genieten! Ik ben ook met mijn kind destijds veel gaan kamperen. Dat waren de mooiste momenten
Wel mee gemaakt dat het weer in Scandinavië beter was dan in Italie. Weer is veel beter dan vaak gedacht wordt. Heerlijk kamperen met zo'n uk, ik heb er goede herinneringen aan.