KOS, situatie qua vluchtelingen al verbeterd?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door SDonya, 19 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik heb een mooi resort gezien waar ik graag met ons gezin heen wil deze zomer. Ik heb begrepen dat veel vluchtelingen aanspoelen op Kos en ik heb liever niet dat mijn dochtertjes dit soort dingen zien. Weet iemand of de situatie daar al verbeterd is of kan ik beter verder zoeken naar een andere vakantie?

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het is nu winter, dus er komen relatief gezien minder vluchtelingen over zee vanwege het weer. Ik denk dat je er weinig van kunt zeggen. In de zomer zullen de aantallen waarschijnlijk weer toenemen, hoorde ik van de week op tv.

3. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik wil in de zomer gaan... Beter verder kijken dus neem ik aan?

4. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik ben vorig jaar in de zomer geweest.

Bij het resort merkte je er sowieso niks van en we zijn iets van 4x in het centrum geweest. Je ziet ze wel, ze zaten toen voornamelijk bij de boulevard maar verder het stadje in niet echt meer.

Je had er niet echt last van. Ik zou het er niet om laten, vooral niet als je voornamelijk op het resort blijft.

5. Liefjes

Liefjes Actief lid

17 okt 2010
    424
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je wil niet dat je dochters dit soort dingen zien?! Wat voor soort dingen? Mensen in armoede? Best triest als je zo opgevoed wordt eerlijk gezegd... aan een kind van 4 kan je best al veel uitleggen, ook over vluchtelingen. Zeg dan eerlijk dat je er zelf geen zin in hebt om dat te zien.

6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Wat een domme reaktie zeg;)
    Weet jij wat van haar dochtertje? Misschien is het een heel gevoelig kind wat er nachten van wakker ligt? Als ik de keus heb dan zou ik dit soort "taferelen" ook proberen te ontwijken. En mn kind leert heus wel dat er mensen die het minder hebben maar een kind van 4!!!! Laat je niet toekijken naar bootjes met vluchtelingen die met een bootje aan komen. Sorry maar dan zit er echt eeb steekje los als je je kind hier bewust al mee confronteerd... hier staat ook wel eens het journaal op maar bij dit soort berichten gaat hij over. Kind hoeft hier op deze leeftijd niet geconfronteert te worden. Ze leren gauw genoeg dat de wereld niet zo leuk is als in hun fantasie maar ik laat ze nog even kind zijn.
    En daarnaast, ALS ik het geld had voor een vakantie/resort dan ga ik ik zelf ook niet dit soort dingen opzoeken. Ik zie dat gnoeg in de media en blijft continu in mn gedachten. Lekkere vakantie gaat dat wirden als ik dat in real life ga bekijken...

Collega van me is op een (dacht grieks) eiland geweest. Ze is hier mee geconfronteert. Bootjes die aanspoelden, doden er tussen, onderkoelde kindjes enz.
    Ze vond het echt verschrikkelijk om te zien. Vooral voor de mensen. Dr hele vakantie verpest omdat ze alleen dei beelden nog voor zich zag. Heeft er nog weken nachtmerries van gehad. Laat staan een klein kind

7. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ik denk niet dat je dochter als ze deze mensen ziet, denkt oooooh dat zijn vluchtelingen! Daarnaast zijn het ook gewoon mensen

Als je kind er al uberhaupt vragen over stelt, dan kan je wat vertellen. Kinderen tillen er niet zo zwaar aan dan jij en ik.

Ik kan me wel voorstellen dat je geen aangespoelde kinderen wilt zien.

8. Veera

Veera Niet meer actief

Volgens mij is t daar niet beter, eerder erger. Vorig jaar is familie daar geweest en toen zagen ze alleen vluchtelingen op straat. Maar ik denk als je daar op t strand bent er wel mee geconfronteerd wordt

9. Islah

Islah Niet meer actief

Ze zegt toch dat ze niet wil dat haar dochter vluchtelingen ziet aanspoelen? Daaronder versta ik dus lijken, geen (misschien arme) mensen die gewoon rondlopen. Kan het ook verkeerd begrepen hebben hoor.

10. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben dol op Griekenland, maar wij gaan dit jaar ergens anders heen omdat we niet geconfronteerd willen worden met de vluchtelingenproblematiek. Het is verschrikkelijk wat die mensen doormaken, maar eerlijk is eerlijk, op vakantie wil ik me niet schuldig hoeven te voelen dat ik uit eten ga terwijl mensen op straat liggen die niks hebben. En je gaat ook niet lekker in zee zwemmen als je weet dat je lijken kunt tegen komen.
    Ik ben hulpverlener dus ik weet wat voor ellende er in de wereld is, mag ik op vakantie dit heel even vergeten?

11. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ts wij zijn van de zomer op Kos geweest, midden in de tijd van de geldcrisis daar en ook de vluchtelingen en we zaten in het zuiden van Kos, dus niet dichtbij Kos stad. Welk resort heb je in gedachten? Wij hebben dus geen bootjes gezien en gingen ook niet het resort af want dat hoefde niet en we wilden niet met de kinderen het warmere binnenland in in de auto. We hebben een super vakantie gehad. Maar goed ik weet niet wat je plannen zijn. Zit je in een resort redelijk ver weg van Kos stad dan heb je denk ik geen probleem verder. Volgens mij komen ze niet op elke willekeurig strandje in Kos aan.

12. SDonya

SDonya Niet meer actief

Wat een vooroordelen zeg. Mijn kinderen mogen natuurlijk vluchtelingen zien. Ik heb zelf vrijwillgerswerk gedaan in crisisopvangen voor vluchtelingen en ben in Calais geweest om levensbehoeften uit te delen aan de mensen die daar in tenten leven. Ik heb mij meer ingezet voor deze vluchtelingen problematiek dan menig ander Nederlander dus teken mij nu niet als een of ander rasist af AUB.

Ik wil met dit topic alleen weten of er vluchtelingen AANSPOELEN in Kos want ik wil niet dat mijn dochters van 4 en 1 dat soort dingen zien, dat mensen AANSPOELEN! Is dat zo gek??? T*ring he

13. SDonya

SDonya Niet meer actief

Het is een vakantie he? Dan wil ik ook echt vakantie hebben en niet met pijn in mijn hart andere mensen zien lijden daar

14. SDonya

SDonya Niet meer actief

Helemaal mee eens

15. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik vond Pelagos suites hotel er heel goed uit zien. Ik zie nu net dat de prijs p.p een paar honderd euro omhoog is gegaan.. We gaan denk ik toch maar voor een ander land kijken.

16. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    Je kunt nog steeds prima naar griekenland! Alleen zou ik Kos, Chios, Samos, Rhodos en andere eilanden dicht bij turkije even links laten liggen. Echter kreta, peloponesos(en de rest van het vaste land) zakyntos, corfu, de cycladen etc kun je prima heen hoor!
    En het is fijn dat mensen zich inzetten voor alle vluchtelingen, maar ik snap heel goed dat je er op vakantie niet op zit te wachten. Ook al is het uiteraard heel erg dat zoveel mensen in zo'n noodsituatie zitten.

17. SDonya

SDonya Niet meer actief

Bedankt voor je lieve en vooral nuttige reactie. Ik ga mij verdiepen in de plaatsen die je hebt gegeven.

18. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Zakynthos en Corfu zijn inderdaad prachtig, mooi groen! Bij Laganas (Zakynthos) is een langzaam aflopend strand in een soort baai waar ook schildpadden zwemmen. Er zijn wel veel grote uitgaansgelegenheden (en daardoor ook veel (Engelse) jongeren), maar ik vond het niet storend. Voordeel is dat zij de hele dag slapen haha, dus overdag zie je ze bijna niet!
    Corfu zijn we vorig jaar geweest, prachtige stranden maar vaak wel wat lastiger te bereiken (trappen) en met kiezels, maar bij Paleokastritsa (ofzo) is een zandstrand. Ik geloof dat er in het westen meer zandstranden zijn en in het oosten meer kiezelstranden.

19. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Sorry, ik moest stiekem even grinniken. Ik had vorige maand ook een topic hierover geopend, maar dan over Kreta en werd bijna gekielhaald..

20. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.479
    0
    36
    Rotterdam
    Wij zijn in september naar Kos geweest. Zo lang je niet in Kos stad bent, merk er eigenlijk niets van.
    Wij zijn ook in Kos geweest en het is heel triest om allemaal te zien.. Maar je ziet alleen wrakken liggen en geen lichamen ofzo. Je wordt echt niet lastig gevallen, ze gaan graag met je in gesprek als je dat wil.
    Totaal geen negatieve ervaringen daar mee gemaakt.

Deel Deze Pagina