Sensormatje Nannycare via Achmea

Discussie in 'Gratis en aanbiedingen' gestart door Imane84, 19 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imane84

Imane84 Lid

13 mrt 2010
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een paar maanden terug was hier een topic geopend over een sensormatje van Nannycare. Ik heb hem destijds besteld en ook ontvangen maar heb hier nog geen factuur ontvangen want het zou gratis zijn. Maar nu heb ik het onderstaand mailtje ontvangen waarin er gezegd wordt dat het alleen vergoed wordt met medische indicatie. Wie heeft al een rekening mogen ontvangen? Ik heb het sensormatje nog niet gebruikt of geopend, beebje is er nog niet. Als dit zo is dan stuur ik hem gewoon terug.

Geachte mevrouw,

Bedankt voor uw e-mail van 15 april, waarin u vraagt of het correct is dat u zonder medische indicatie een sensormatje kan aanvragen

Wellicht is er sprake van een misverstand, voor de aanvraag van het sensormatje behoort een medische indicatie te zijn. Ik heb inderdaad tussen haakjes aangegeven dat er een medische indicatie nodig is daar het niet mogelijk is deze via de zorgverzekering aan te schaffen zonder medische reden. Wanneer u dan ook via de gecontracteerd leverancier de aanvraag doet dan behoort er een medische reden te zijn overeenkomstig met de gegeven opties. Wanneer deze er niet is dan wordt het sensormatje ook niet vergoed. Het matje wordt dus uitsluitend vergoed als u en minimaal een Beter Af Plus Polis met 2 sterren heeft en er een medische reden is voor aanschaf van dit hulpmiddel.

Ik ga ervan uit dat ik u voldoende heb geïnformeerd en wens u een fijne dag.

Met vriendelijke groet,
    Zilveren Kruis Achmea

Aanvullende infomatie;
    Aanvraag
    Wanneer u het sensormatje wenst aan te vragen, dan kunt u rechtstreeks contact opnemen met Nanny Care. U kunt de aanvraag van de behandelend arts of de huisarts op te sturen naar Nanny Care. Het postadres is:
    Nanny Care
    Postbus 98
    8700 AB Bolsward

U heeft ook de mogelijkheid dit per e-mail te sturen naar info@nannycare.nl, u kunt het voorschrift van de arts dan meesturen als bijlage. Wanneer het niet mogelijk is dit per internet te doen, dan kunt u telefonisch contact opnemen met Nanny Care. Nanny Care is telefonisch te bereiken onder telefoonnummer 0515
    820203.

Wanneer er geen medische indicatie is kunnen Achmea verzekerden op eigen initiatief het sensormatje bij Nanny Care aanschaffen voor € 107,- (inclusief BTW), dit is € 98,- voor het matje en € 9,- verzendkosten. Deze kosten komen voor eigen rekening.

2. Foofer

Foofer Bekend lid

25 jul 2010
    831
    4
    18
    NULL
    NULL
    ik heb hem ook besteld en ontvangen. Dit is al enige maanden geleden en heb nog niks gehoord van Achmea. Geen mail of factuur. Niks.
    Heb er ook niks van gelezen dat er een medische reden voor nodig is. Dat is wel heel slecht als dat zo is. Als deze niet vergoed wordt dan stuur ik hem ook terug, waarschijnlijk gaan wij hem niet eens gebruiken nu we er langer over nagedacht hebben.

3. umiel

umiel Lid

10 okt 2010
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb hem besteld via dat formulier op de site van Nannycare naar aanleiding van een topic hier over het matje een aantal maanden terug. Het duurde wel vrij lang voordat het binnen was, maar het is uiteindelijk toch binnen gekomen. Verder helemaal niets gehoord van Achmea.

4. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    ik heb hem ook en ook zonder factuur.

Onlangs lag ik ook een advertentie ergens dat je idd dit matje kosteloos kon aanvragen als je lid was en een bepaalde polis had.

Zolang ik factuur ontvang blijft hij in mijn bezit en anders gaat hij retour afzender.

5. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

wij hebben zelfs nog apart gebeld of het echt gratis was en dat was zo zeiden ze. Wat raar dat ze het nu opeens hebben over een medische indicatie

6. Mamma van Finn

Mamma van Finn Actief lid

23 feb 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je op de site onder vergoedingen kijkt staat er ook dat je dat matje alleen 100% vergoedt krijgt als er een medische indicatie is....

7. Imane84

Imane84 Lid

13 mrt 2010
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op de website van zilveren kruis achmea staat (medische indicatie) tussen haakjes. Ze hadden het duidelijker moeten fomuleren. Dat het vanaf 2 ** alleen met medische indicatie 100% wordt vergoed. Geen medische indicatie? Dan kan je het met korting bestellen via gecontracteerde leveanciers.

Ik heb tot nu toe ook nog geen factuur ontvangen. Ik wacht het gewoon geduldig af.

8. natjes

natjes Niet meer actief

Ik heb hem ook besteld (in 2009) en moest inderdaad een verklaring hebben van de huisarts dat we hem nodig hadden. Deze vond het geen probleem om eraan mee te werken. Onze baby bleek buikslaper te zijn en had wat last van reflux. Dit was 'medisch' genoeg om zo'n matje vergoed te krijgen!

Deel Deze Pagina