Cementsluier

Discussie in 'De lounge' gestart door angel229, 9 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angel229

angel229 Niet meer actief

Wij hebben pas een nieuwe badkamer en nu zit er op de tegel nog cementsluier van het voegen. Dit wil ik er graag afhebben maar boen me wezenloos met de reguliere poetsmiddelen. Volgens mijn man kun je niet van die speciale reiniger voor cementsluier gebruiken (HG) omdat het bij de voegen geen echte cement is. Wie heeft er tips (om hier makkelijk van af te komen).

2. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Wij hebben toen wel van dat spul van HG gebruikt.. Anders even navragen bij de bouwmarkt?

3. videlsje

videlsje Bekend lid

21 dec 2011
    636
    0
    0
    dingetjes maken, naaien en wat frutselen
    brabant
    Jawel hoor gewoon cementsluier spul gebruiken. Maar zelfs met dat spul duurt het ff voordat alles weg is, sommige stukken moeten echt gewoon slijten. Schoonmaakazijn doet trouwens ook wonderen. Echt half half vermengen met water even goed nat inzetten en de dikke plekken goed schuren, en daarna goed afspoelen. Werkt niet zo goed als het goeie spul maar toch effectief zat.
    Succes ermee!!

4. Amare

Amare Niet meer actief

Wij hadden de tip gekregen eerst alles met een droge doek af te doen, en daarna gewoon water en een vochtige doek.
    Prima geholpen, nergens geen dol mee gehad

5. angel229

Dan ga ik morgen toch spul van HG halen. Wil een badstoffen spuugdoekje gaan gebruiken. Kun je wat meer mee schuren. Vind die grijze waas zo lelijk op mijn glanzende witte tegels!

6. joanna13

joanna13 Actief lid

1 apr 2013
    287
    2
    0
    honden en boswandelingen en huisvrouw zijn
    Arnhem centrum
    Mocht de HG ook niet werken, kan je naar een tegelspeciaalzaak of boue-groothandel gaan.
    Daar hebben ze producten van möller chemie.
    En die werken super goed! Wel 25 euro voor een bus (liter geloof ik)

En nee dit is niet veel schadelijker dan HG voor je gezondheid.

Ik verkocht die spullen vroeger ook en er kwamen nooit klanten terug (nou js een x maar later bleek die meneer de gebruiksaanwijzing van de tegels niet aangehouden tehhebben)

En de moderne voegmiddelen zijn wel op basis van de ouderwetse cement gemaakt dus vandaar dat t gewoon cementsluier heet.

Succes!

7. Soit

Soit Niet meer actief

Ja met hg cementsluier maar wel zsm doen! Wij hebben te lang gewacht en dan krijg je het er niet meer af :(

8. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    De meeste bedrijven gebruiken een soort zoutzuur om het te verwijderen. Ik weet alleen niet of je dat als particulier zo kan kopen.

9. Verox

Verox Niet meer actief

Gewoon met een vochtig doekje direct na het voegen. Dan is het al heel veel werk, en moet je het wel een keer of vijf doen voordat alle sluier verwijderd is. De lichte waas daarna krijg je dan met water en zeep wel weg.
    Nu het opgedroogd is zou ik het inderdaad met Cementsluierverwijderaar of azijn proberen. Als dat allemaal niet helpt word het boenen met een droge doek en desnoods krabben met een glaskrabber.
    Balen dat het niet meteen netjes gedaan is zeg!

10. angel229

Ja, baal er ook wel van! Normaal lijkt me dat bij de klus horen.
    In de keuken is het gelukkig wel fatsoenlijk meteen verwijderd.

11. Maria1986

Maria1986 Actief lid

20 jun 2012
    163
    41
    28
    Vrouw
    NULL
    Duitsland
    Je kunt het eens gewoon met een droge schone doek proberen, daarna het stof opzuigen en een beetje na poetsen. Zo is het hier gelukt, het proberen waard voordat je duur spul gaat kopen.

12. joanna13

joanna13 Actief lid

1 apr 2013
    287
    2
    0
    honden en boswandelingen en huisvrouw zijn
    Arnhem centrum
    De tip van verox met de glaskrabber eerst op onzichtbaar plekje proberen. Sommige glazuur lagen krijgen grijze strepen als je er met metaal langs schuurt.

Ik had in mijn dure designwasbak van v&b allemaal grijze strepen en stippen van onze horloges. Die er met handen wassen tegenaan tikten.

Dat zou zonde zijn!

13. angel229

Met de glaskrabber ga ik niet doen. Geloof dat m'n man me opknoopt als hij het zou zien 😝😉. We gaan voor een spuugdoekje met azijn. Hij is bang dat de HG de tegel aantast. Lijkt mij dan weer sterk omdat het geen marmer is. Maar hij z'n zin.

Deel Deze Pagina