We gaan een weekend naar Londen toe. Wie weet leuke plaatjes waar je voordelig kunt ontbijten en avondeten? Ik heb vernomen dat de eetgelegenheden in Londen nogal prijzig zijn. Nog zaken waar we op moeten letten en waar we echt heen moeten?
Qua ontbijten pakken wij vaak 'Pret a Manger', Pret A Manger - Our fresh, vibrant Summer Menu, een koffieketen die op bijna elke straathoek wel tentjes heeft. Hebben veel verschillende broodjes, maar ook salades en bijv. yoghurt etc. En lekker koffie :-D Qua avondeten is er veel te vinden, zeker als je bijvoorbeeld van India's houdt. Zoek niet te dicht bij de grote attracties maar loop ook eens een zijstraatje in. Waar wij eigenlijk altijd heen gaan, en waar je ook goed je ontbijt of lunch kunt halen, is Borough Market. Deze markt is op een kwartiertje lopen van de Tower bridge op de zuid oever van de thames. Een dagkaart voor het OV is echt ideaal en zorg dat je dan ook direct een (actueel) kaartje van de metro meepakt op een van de stations. Staan namelijk ook de afgelopen stations op of evt. werkzaamheden waar je rekening mee moet houden.
Pret a manager inderdaad, heeft heerlijke sandwiches. Verder vond ik het eten in Covent garden op straat en in Camden town altijd heerlijk. Betaal je ongeveer 6 pond voor een portie. Ook vond ik Bella Italia (zit door heel Londen heen) prima Italiaans eten hebben en was niet duur. Inderdaad de oystercard aanschaffen. Kost 5 pond, en werkt als een ov-chipkaart. Je zet er geld op en dan kun je onbeperkt binnen zone 1-2-3 reizen voor 7,70 pond. Aan t einde van je vakantie kun je hem weer inleveren en krijg je het resterende bedrag + die 5 pond weer terug. Dit is een hele handige site: https://www.tfl.gov.uk Ik heb in London gewoond en we gaan er binnenkort weer heen verhuizen, dus mocht je nog vragen hebben..
Top! dan gaan we waarschijnlijk ontbijten bij Pret a manager M.b.t. de metro, ik ben altijd zo bang dat ik verdwaal is het een beetje makkelijk te zien in welke zone je dan zit en waar je uitkomt?
De metro is echt een makkie. Je onthoudt de naam van de lijn en je moet weten of je naar het noorden, oosten, zuiden of westen moet. Op de stations staat alles goed aangegeven, je loopt zo de metro in en uit. Makkelijker dan hier in Nederland een trein pakken op een groot station. In de metro zelf wordt elk station omgeroepen en kun je op een kaart zien waar en of je er al bijna uit moet, gewoon stations tellen en de naam onthouden.