moet het ff kwijt

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door djellybelly, 5 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

#1 djellybelly, 5 aug 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 aug 2010
    wij hebben heel bewust gekozen om geen 2e kindje te nemen k ben 25 jaar en we willen samen met onze dochter 4 jaar genieten van het leven.

Em iedereen weet dat ook!!!

Nu heeft een oma van onze dochter dus aan haar gevraagd of ze een broertje of zusje wilt, moest haar dus uit leggen dat dat er niet in zat kind helemaal bedroefd. Kan daar zooo boos om worden het is onze beslidding waarom respecteren mensen dat niet?

2. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Tja meid, denk dat je dat probleem altijd zult houden.. Niets van aantrekken maar en hopen dat je dochter zich er ook overheen kan zetten..

Hier ging het andersom: allebei bewust gekozen om jong ouders te worden. Heb altijd al gezegd dat ik op m'n 20ste graag mijn eerste kindje zou willen hebben. Nu gaat dat hoogst waarschijnlijk lukken en krijgen we inderdaad uit een aantal hoeken commentaar.

Denk dat het niet uit maakt welke keuze je maakt, er is altijd wel iemand die het niet wil accepteren..

3. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

dat is idd erg flauw, heb je haar erop aangesproken?

ze moet dat zeker respecteren. Ook al zou die oma dat leuk vinden dan nog is het jullie keuze

4. djellybelly

nee we zien ze pas volgende week weer...
    ik weet ook wel dat we het altijd zouden houden maar van familie verwacht ik toch wel dat ze er rekening mee houden.

Maar ze zeuren er altijd over word er mega moe van pfff

5. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik zou echt uit mijn slof schieten.. Hoe kan ze dat nou vragen aan een kind van 4.. Die snapt toch helemaal niet dat het veel meer is als een leuk babietje..:x Ik zou je schoon-ma toch wel goed duidelijk maken dat ze zich met zulke zaken niet dient te bemoeien.

Hier ook regelmatig de vraag wanneer nr 2 komt.. Umhh.. NIET!;)

6. djellybelly

nou ja weet je wat het is het is niet mijn schoon-ma het is een moeder van een kennis van ons en dat is een soort oma voor onze dochter.

7. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

1 okt 2008
    745
    0
    0
    Even zo goed mag die dat soort dingen ook niet zeggen als zij er van op de hoogte is dat er geen tweede komt. Ik bedoel, dat doe je zo'n kleintje van vier, die er nog niet zo veel van begrijpt toch niet aan? Nee, alles behalve netjes die opmerking van haar... (even zacht uitgedrukt ;) )

8. mimi83

mimi83 Niet meer actief

dat maakt in mijn ogen niets uit , als zij weet dat jullie het bij 1 kindje willen houden heeft ze dat te respecteren en al helemaal niet je dochter op te stoken.

9. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    wat vervelend he die opmerkingen!!! maar denk dat je die wel kunt verwachten! maar idd ze moeten jullie keuze respecteren hoor! dan is het wel wat flauw om zo klein kindje overstuur te maken...

maarre kinderen neem je niet hoor! die krijg je! ;)

10. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Wij kiezen ook heel bewust voor geen brusje voor onze kleine man. We zijn gelukkig met z'n drieën.

Maar goed, het is heel logisch dat hij zelf als hij wat groter is misschien best een broertje of zusje zou willen. Tja, das al lastig genoeg, want je moet je kind toch teleurstellen, maar daar komt ie wel weer overheen.

Ik zou er echter zelf niet overheen komen als één van mijn ouders of schoonouders ons via hem op die manier zou proberen te manipuleren! Vind het echt schandalig en zou er ook zeker wat van zeggen, hoor! Dat is gewoon vals, namelijk! Bah! Kan heel slecht tegen zulke gemene acties.....

11. Misswoody

Misswoody Lid

22 dec 2009
    77
    0
    0
    Noord-Brabant
    Waar bemoeien mensen zich toch allemaal mee!
    Ik krijg ook regelmatig de vraag:"En ... komt er nog een tweede?" en dan denk ik steeds: "Hoe durf je het te vragen!".

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Erg jammer van oma :(
    Idd het is jullie keus en als het voor jullie goed voelt is het toch prima. Daar moet de rest zich niet mee bemoeien.

13. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    tjah, je kunt niet bepalen wat anderen mensen zeggen of doen. maar het is niet zo'n slimme actie. of in hun ogen wellicht wel. want nu gaat dochterlief ook zeuren bij jullie. misschien had ze dat wel op het oog. je weet nooit. sommige mensen zijn erg doortrapt. of het een goede manier is is natuurlijk een andere vraag. waarom ze niet kunnen respecteren dat jullie keuze 1 kind is tjah, dat wil er gewoon niet in zeker.

14. djellybelly

nou ja wat ik het ergste vind wij kiezen er dan echt bewust voor, maar voor het zelfde geld kunnen we geen kindje meer krijgen en willen we niet dat iemand dat weet(hoeveel mensen zijn dat er wel niet...).

15. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Heel flauw idd!! Zeker wat van zeggen!

16. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

jammer dat ze dat zegt. Als ze het nou tengen jóu zegt, maar nee, jij mag het uitleggen aan je dochter...
    Mensen moeten altijd wat te zeuren hebben. Hier ook hoor; ik ben volgens de meerderheid te jong getrouwd (was 20) en te snel zwanger van de tweede, maar behalve dat de kids wel veel tijd kosten, ben ik erg blij met de situatie zoals hij nu is en nog steeds gelukkg getrouwd (5 jaar alweer:D)

17. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    vreemd vind ik dat altijd dat anderen er altijd wat over te zeggen moeten hebben schijnbaar. het is ook wat je zegt stel dat je niet meer kindjes mocht of kon krijgen om medische redenen. moet je dat perse wereldkundig maken omdat iedereen maar blijft zeuren. gewoon respecteren dat het zo is dat jullie geen 2 kinderen willen is te moeilijk blijkbaar.

18. Brit1980

Brit1980 Actief lid

20 aug 2008
    240
    0
    0
    bij mijn man en kindjes
    mensen hebben altijd wel wat te melden..niks van aan trekken en lekker je ding doen...wij krijgen ook vaak genoeg te horen we hebben nu 3 kids en in de toekomst zouden we het leuk vinden als er nog 1 bij kwam en als dat lukt hebben we er 4...kijken ze je ook aan of je niet goed snik bent..wij vinden het gewoon super gezellig.

19. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Het is niet alleen niet leuk voor je dochter maar ook nog eens niet voor jou. Omdat het namelijk toch een soort van verwijt is. Je voelt dan ook nog eens schuldig om een beslissing die voor jou de juiste is. Erg lastig als mensen het daar niet mee eens zijn, helemaal een oma/schoonmoeder/moeder! Maar ik denk zoals velen zeggen: die oordelen van anderen blijf je houden. Als jij maar achter je beslissing staat. Hoe lastig het ook is: ene oor in andere oor uit. Maar wel aanspreken over het lastig vallen van je dochter met dat dilemma want die is te klein en heeft er niks mee te maken! Dat kan echt niet

20. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Lullig hoor, zo'n opmerking.

En ik word er ook doodziek van dat mensen steeds maar vragen; en wanneer komt de 2e :S

ik BLIJF maar zeggen; voorlopig niet.

damn

Deel Deze Pagina