Tips voor het voorkomen van ontstoken talgkliertjes in de lies...??

Discussion in 'De lounge' started by Natasja84, Sep 22, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

Jun 8, 2012
    2,951
    0
    36
    Veluwe
    Hoi meiden,

Zoals het onderwerp al zegt, heeft iemand misschien tips hoe ik dit moet voorkomen?

Ik heb het 12 jaar terug voor het eerst gehad en was me toen kapot geschrokken. Ben er toen mee naar de HA geweest en die zei dat er niets aan te doen is en dat ze dus vanzelf weggaan.

Sinds toen komt het steeds terug. Eerst zat er steeds zo een jaar tot 2 tussen maar de laatste tijd krijg ik het steeds vaker. Nu heb ik weer zo'n ei in m'n lies zitten terwijl ik dit vorige maand ook al had... :(

Het is pijnlijk, super vervelend en ik ben het echt zat...!! :x

(Ik probeer trouwens al minder vaak te scheren en draag ander [minder knellend] ondergoed...)

2. baby90

baby90 Fanatiek lid

Mar 10, 2011
    4,032
    316
    83
    Female
    Gelderland.
    Mijn vriend heeft er ook heel erg last van.. laatst op vakantie was het heel erg en had hij flink pijn.. hij is toen vanzelf gesprongen.
    De dokter zegt, antibiotica of weg laten snijden.. mijn vriend wilt geen antibiotica en wegsnijden ook niet want dan komt het weer gewoon terug.
    Sorry, ik kan je niet helpen.. ga er in ieder geval niet zelf mee kloten.. mijn vriend heeft allemaal littekens enzo.. wens je succes en hoop dat iemand DE tip heeft ik lees mee.

3. mam1985

mam1985 Actief lid

Apr 6, 2010
    232
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bij wegsnijden komt het inderdaad vaak weer terug. Bethadine scrub wil ook nog wel eens helpen, en lekker in bad met badedas ;)
    Ook even opletten van welk materiaal je ondergoed is. En evt 's nachts een erg wijde boxer aan ofzo dat het even een beetje kan 'luchten'.

4. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

Jun 8, 2012
    2,951
    0
    36
    Veluwe
    Bedankt voor je reactie.

Mijn HA zei toen dus dat er niets aan te doen is. Ik laat het dus altijd maar met rust. Soms worden ze ineens kleiner en verdwijnen maar meestal knappen ze uiteindelijk. Dus heb ik helaas ondertussen ook al een aantal littekens... :(

Ik hoop echt dat hier iemand DE tip heeft voor ons heeft...!!

5. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

Jun 8, 2012
    2,951
    0
    36
    Veluwe
    Hmm... Ik heb helaas geen bad ;)
    Maar ik ga dat scrubben zeker uitproberen.

Dank je wel...!!

6. mam1985

mam1985 Actief lid

Apr 6, 2010
    232
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik hoop het ook! Maar volgens mij is er erg weinig aan te doen. Ken iemand die lichttherapie heeft gehad. Dit was toen een proef, was wel ietsje minder maar ook niet een reuze verbetering.

7. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

Jun 8, 2012
    2,951
    0
    36
    Veluwe
    Ik hoorde ook al dat het iets bacterieels is. Maar ik douche gewoon elke dag dus aan de hygiëne kan het niet liggen...

Ow en ik slaap meestal al op de blote kont ;)

8. MamavanMJ

MamavanMJ Niet meer actief

Ik ben er mee bekend en er mee naar de huisarts geweest.

De dokter gaf aan dat het o.a. door het roken komt. Rook je? Dan is stoppen een goede oplossing. Het is niet weg, maar een heel stuk minder/minder vaak!

9. Pickle

Pickle Fanatiek lid

May 7, 2010
    1,293
    5
    38
    Rook je? Bij mij is het minder geworden sinds ik niet meer rook. (Lijkt geen verband met elkaar te hebben, maar blijkbaar rookt een opvallend groot deel van de mensen die hier last van heeft.) Als je zoekt op Hidradenitis suppurativa vind je wel meer tips.

10. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

Jun 8, 2012
    2,951
    0
    36
    Veluwe
    Hmmm... Ik ben helaas een roker ja. Vaag dat dit met elkaar te maken kan hebben.

Nou ja, stoppen met roken staat al in de planning. Moet alleen nog de knoop doorhakken zeg maar ;)

11. momfertje

momfertje Bekend lid

Jul 8, 2011
    779
    0
    0
    leidinggevende kinderopvang
    Zuid Holland
    Overgewicht maakt het ook niet beter, dat is ook een oorzaak volgens de huisarts.

12. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

Jun 22, 2012
    1,423
    125
    63
    Ik weet dat mijn zus dit ook heeft en dat het een pak minder is geworden nadat ze gestopt is met cafeïne koffie. Nu drinkt ze caf-vrije koffie en thee. Is echt een stuk minder geworden.

En biergisttabletten helpen. Kun je gewoon in een potje bij de drogist kopen.

13. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

Jun 8, 2012
    2,951
    0
    36
    Veluwe
    Ahum, zo te horen ben ik dus "de ideale omgeving" voor die ontstekingen...

Ben een roker, ben zo'n 15 kilo te zwaar en ben druk aan het proberen minder koffie te drinken (drink het liefst de hele dag sterke zwarte koffie ;))

Waar zijn biergisttabletten eigenlijk voor dan, nog nooit van gehoord. Maar lust wel graag een biertje, hahaha :p ;)

14. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

Sep 1, 2010
    1,368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Ik heb het ook en bij mij zijn ze al een paar keer operatief weggehaald. Maar het is een hardnekkig iets. Het blijft terug komen. Van de dermatoloog kreeg ik al te horen dat ik echt moest stoppen met roken.
    Staat hier ook in de planning.

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nou eigenlijk al die dingen die genoemd worden hebben te maken met doorbloeding. Die ontstekingen hebben vaak te maken met een slechtere doorbloeding.
    Roken, overgewicht, weinig bewegen, te weinig vitamine D, te hoog cholesterol, te weinig groente en fruit, dat zijn allemaal zaken die kunnen zorgen voor een slechtere doorbloeding.
    Niet roken, gezond eten,lekker veel wandelen, afvallen verkleint allemaal je kans.
    Succes met de aanpak!

16. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

Jun 8, 2012
    2,951
    0
    36
    Veluwe
    Dank je wel...!!

Nu ik er over nadenk is het inderdaad erger geworden sinds ik anderhalf jaar geleden een hardloop blessure heb opgelopen en dus een stuk minder actief ben geworden.

Gelukkig begin ik hier al minder last van te krijgen en hoop ik binnenkort weer te kunnen beginnen met hardlopen. Hopelijk gaat dat ook verschil maken...!!

17. jada73

jada73 Actief lid

Apr 6, 2010
    172
    0
    16
    NULL
    NULL
    Helaas ben ik ook ervaringsdeskundige. In mijn lies en vooral onder mijn oksels. Eigenlijk heb ik er altijd wel eentje ergens. Soms gaan ze inderdaad zomaar weg en soms knappen ze en heel soms moet ik echt naar de dokter om ze weg te laten snijden. Heel vervelend, wat het is echt heel pijnlijk! Mijn liezen en oksels zijn ook niet om aan te zien, helemaal onder de littekens. En ik ben al jaren aan het klooien met zalfjes etc.. maar niets helpt. Hier zei de dokter dat het iets hormonaals is en dat ik er mee moet leren leven..... Hij zei dat na de overgang de kans groot is dat je er af bent. Maar ja, dat duurt als het goed is nog wel even. Opvallend was wel dat ik gedurende mijn zwangerschap er helemaal vrij van was. 9 hele maanden lang.
    Ook merk ik dat als ik veel stress heb ik het dan erger heb.

Ik voel met je mee maar heb helaas dus ook geen oplossing!

18. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

Jun 8, 2012
    2,951
    0
    36
    Veluwe
    Hmmm, wel opmerkelijk dat de HA's nogal verschillende meningen hebben hierover.

Hormonen (en stres) kunnen dan bij mij op het moment ook best wel eens het probleem zijn. Daar loop ik nu ook al zo'n 9 maanden mee aan te klooien. Ik heb dan ook zeer recent te horen gekregen dat ik op m'n 28e kennelijk al in de overgang zit. Misschien betekend dat, dat ik hier in ieder geval niet al te lang meer last van zou hebben...

19. baby90

baby90 Fanatiek lid

Mar 10, 2011
    4,032
    316
    83
    Female
    Gelderland.
    Op internet gevonden: biergist pillen?! Ga die binnen kort even halen voor mn vriend!

Mijn vriend zat een keer in bad bij zijn ouders (was overigens de eerste keer dat hij dit had) en toen knapte die bal.. riep hij mij dus ik loop de badkamer in, ja wat is er? Kijk eens, zegt hij.. ik kijk.. ligt daar zo'n gele met beetje roze bal in bad!:$:(:x bah! Viezerik dat t is;)

Mijn vriend rookt overigens ook!

20. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!

Share This Page