Alleen een autostoeltje huren in het buitenland?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door SYRV, 10 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Hallo dames,

Misschien dat iemand van jullie dit weet. Over 2 weken ga ik met de kinderen naar italie. Wij gaan met het vliegtuig en worden opgehaald door mijn ouders die daar al zijn. Nu zie ik het niet zo zitten om alleen met 2 kinderen, bagage en een buggy ook nog een autostoeltje voor mijn dochter mee te slepen op het vliegveld, dus leek het mij handig om een autostoeltje in Italie te huren. Het idee is natuurlijk mooi, maar kan dit überhaupt wel? We huren dus geen auto daar (aangezien mijn ouders een auto mee hebben), maar ik wil dus alleen een auto stoeltje huren. Het is geen optie om mijn ouders al een autostoeltje mee te laten nemen ivm beperkte ruimte die ze al nodig hebben voor alle kampeer spullen.

Dus weet iemand of het mogelijk is om alleen een auto stoeltje te huren? Of hebben jullie nog andere tips waar ik zo snel niet aan gedacht heb?

2. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Wij hebben een huurauto gehad en daarbij autostoeltjes gehuurd. Misschien kun je een verhuurbedrijf vragen of je ook alleen een autostoeltje kan huren?

3. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Ja inderdaad, dat was ook mijn plan. Alleen vroeg ik me af of dat überhaupt een mogelijkheid is. Misschien van te voren even bellen, wil de gok niet nemen om geen autostoeltje mee te nemen om er vervolgens achter te komen dat het absoluut geen mogelijkheid is om alleen een autostoeltje te huren. Hopelijk spreken ze Engels :rolleyes:

4. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.954
    113
    Vrouw
    In Italië weet ik het niet, maar in Spanje is het geen probleem en zelfs een soort van gebruikelijk. Wel zijn ze vaak best duur om te huren €7,50-€10 per dag, dus misschien is het goedkoper om daar ter plekke een zitkussen te kopen? Die heb je bij de lidl voor €10 ofzo.

5. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.183
    10.747
    113
    Het kindje van ts is nog geen twee, dus dan zit je nog vast aan zo'n enorm groep 1 geval helaas
    Ts, als het net zo duur is om te huren kunnen je ouders idd misschien een goedkoop stoeltje kopen daar? Of misschien kan jij online bestellen en op hun camping laten bezorgen?

6. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Oh dat is wel prijzig inderdaad. Maar goed, voor veiligheid ben ik uiteraard bereid te betalen.

@Cin85: klopt, ze zit nog in zo'n enorm gevaarte (vandaar dat ik die niet mee wil slepen op het vliegveld;)). Ik ga even rondneuzen wat het handigst is! Bedankt voor je tip!

7. Jo33

Jo33 Actief lid

20 jul 2011
    382
    24
    18
    NULL
    NULL
    Ik zou inderdaad ook overwegen om daar ter plekke een stoeltje te kopen. Toen wij vorig jaar in Italie waren hebben wij voor onze oudste dochter ook een ter plekke een zitverhoger gekocht. Jouw dochter moet natuurlijk nog in een groep 1 stoel, maar ik weet dat ze die ook verkochten. Je kan dan kijken bij de grotere supermarkten, zoals bijvoorbeeld de grote carrefours. Wij hebben hem toen bij een Famila hypermercato gekocht. Je hebt ook de Iperbimbo, een keten kinderwinkels die door heel italie zit. Misschien ook wel bij de camping van je ouders in de buurt. Ik zie al autostoeltjes vanaf 53 euro daar op de site (seggiolino auto in het Italiaans).

8. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Wij gaan in september naar Portugal en huren daar bij de auto's idd ook een autostoeltje. Voor 2 weken kost ons dit echter 140,- Weet niet wat de kosten van het huren in Italie zijn, maar als die net zo hoog zijn is het idd misschien een idee dat je ouders er dan één kopen als ze de campingspullen hebben uitgeladen. Wij hebben er ook aan zitten denken om zelf de auto stoel mee te nemen, maar omdat het om een huurauto gaat weten we niet of dat wordt toegestaan qua wetgeving. Maar aangezien het om een eigen auto gaat heb je natuurlijk zelf de vrijheid aat je daar koopt voor stoel.

9. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.954
    113
    Vrouw
    Met een huurauto mag je gewoon je eigen autostoel meenemen, daar zijn geen wetten voor.

10. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Opzich is dit ook een optie, maar wat doe ik dan vervolgens met de autostoel wanneer we weer terug gaan? Wij gaan namelijk ook weer met het vliegtuig terug, en mijn ouders (inclusief kampeer spullen) met de auto.

11. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Of inboeken als bagage of gewoon achterlaten. Met huren had je ook een bedrag kwijtgeweest en lever je hem daarna ook weer in. Dus als kopen goedkoper is dan huren bespaar je er ook nog op, ook al laat je hem dan daarna achter.

12. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Oke goed te weten, het reisbureau gaf aan dat de kans wel bestond dat een eigen autostoel geweigerd wordt bij het verhuurbedrijf ivm verzekering. Maar dan is het interessant om daar nog even achterna te gaan, dank voor je reactie!

13. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.954
    113
    Vrouw
    Misschien dat het reisbureau ook aan verhuurd autostoeltje verdient? Geen idee hoor.
    Maar ik ken ook mensen die de auto huren bij verhuurbedrijf A en het autostoeltje weer bij B. Zelf huur ik regelmatig een auto in Spanje (zo vaak dat het ondertussen goedkoper wordt om een 2e hands te kopen :rolleyes:) en heb daar onze eigen autostoelen, heb er nog nooit problemen mee gehad.

14. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik weet niet hoe het in Italie is maar wij onderhandelen altijd bij een autohuurbalie voor een stoeltje. Ik kijk altijd waar ze het beste stoeltje hebben en die huur ik dan. 7.50 per dag is echt veel te veel. Wij komen altijd uit rond 50 euro voor 2 weken.

Deel Deze Pagina