herkennen jullie dit? Vaak is het hier rond etenstijd en daardoor denk ik altijd dat het van de honger is maar dat is niet altijd het geval (valt niet altijd aan op zn eten). Ik zoek dan altijd een reden (omdat ik het graag wil voorkomenndat hij zich zo voelt). Weet iemand dit? Of herkennen jullie het.
Vermoeidheid, verveling of honger. Vaak begint ze hier rond 4 uur, dan gaan we eerst even tv kijken saampjes (uitzending gemist kro's kindertijd ofz) en dan gaat ze nog even spelen. En tijdens het koken geef ik vaak wat komkommer reepjes en dan is ze wel zoet. Of mag ze met iets spelen wat eigenlijk geen speelgoed is. Zoals geen gevaarlijk keukengerei of het bakje met knijpers.
Hier hetzelfde probleem. Ik ben er al achter dat het vaak een combinatie van honger en 'geen aandacht van mamma' is. En dat maakt het lastig. Ik móet koken. En dat weet hij precies. Hij weet dat ik er niet helemaal voor hem ben en maakt daar 'misbruik' van door te gaan jengelen. Op het moment dat ik alles uit zou zetten en met hem zou gaan spelen is het namelijk ook over (ja dat heb ik getest). Het nadeel van maar laten jengelen is dat hij zich helemaal over de flos werkt. Want jengelen gaat over in boos, woedeaanvallen en echt huilen. En daar heeft hij dan de rest van de avond last van. Dus ik ben ook nog een beetje zoekende in de wijze hier mee om te gaan.
dat is hier ook ja. Niet altijd hoor. Maar er zijn van die dagen dat het dan net als je hem eten wil gaan geven echt huilen is. Dan eet hij dus weer niet terwijl hij volgens mij wel honger heeft. Ben heel erg zoekende naar wat het nou kan zijn maar misschien moet ik proberen te leren accepteren dat niet overal een antwoord op is. Vind dat alleen zoooo lastig. Wil het op die dagen gewoon graag aangenamer voor hem maken.
Hier is dat ook zo die combinatie. Wij doen dat dan ook vaak met z'n tweeen. De een geeft aandacht en de ander kookt. Tegenwoordig is de avond maar heel kort. Ze stort meestal om 19.00 al in. Wij zijn om 18.00 thuis van werk. Dus alles moet heel efficient. Eten opwarmen. Knuffelen (want dat heeft ze nodig als ze ons de hele dag niet heeft gezien). Eten geven. Weer knuffelen en samen spelen. Daarna (3x per week) in bad en we brengen haar ook samen naar bed met een flesje nog. Zo hebben we haar nog even exclusieve aandacht gegeven en dan is ze vaak redelijk tevreden.
Heel herkenbaar, hier is het het vanaf 16u meestal ook niet zo gezellig in huis . Denk dat het idd een combi is van honger en aandacht. Wij geven soms een soepstengel om de ergste honger/aandacht weg te halen. Verder is het gewoon bikkelen, zodra we allemaal aan tafel zitten is het namelijk weer gezellig...