Hoi mama's. Eind juni gaan wij met vrienden naar Centre Parcs. Ik heb er erg veel zin in natuurlijk maar ben ook wel erg bang dat dat helemaal niet goed gaat met Roan. Roan slaapt namelijk alleen in zijn eigen bedje. Een campingbedje pikt hij gewoon niet, een ledikant bij Opa en Oma pikt hij ook niet. Enkel en alleen in zijn eigen bedje op zijn eigen kamer slaapt hij goed. In oktober gaan we ook 2 weken naar Gran Canaria dus ik wil echt even 'oefenen' tijdens dat weekendje. Heeft iemand tips om hier op de beste manier mee om te gaan??? Hij slaapt trouwens nog steeds met zijn handjes in de slaapzak omdat hij zichzelf anders wakker slaat. Een knuffeltje ofzo heeft naar mijn idee weinig zin in dit geval... Thanx!
mss kun je vanaf nu proberen hem te laten wennen aan een campingbedje ? bedoel je hebt nog we even de tijd . weet niet wat voor camping bedje je hebt maar ze zijn ook te verkrijgen waarin je kindje hoog ligt ipv helemaal laag ( kan me voorstellen dat dat ook eng is voor een kleintje ) zoiets als deze bedoel ik : Campingbed Urban Ik zou iig wel gaan oefenen anders lijkt het me geen leuk weekendje weg worden . succes
Thanx voor de tips. Bij Centre Parcs kun je een bedje bij huren maar ik heb geen idee wat voor bedjes dat zijn. Met een hoge of lage bodem??? Weet iemand dit???
Misschien kan je een campingbedje op zijn eigen kamer neer zetten en hem daar dan een tijdje ik laten slapen?? Met idd eigen beddengoed. Dan event. bij opa en oma proberen in het zelfde bedje. En dan naar centre parcs. Dan zou ik gewoon het zelfde bede meenemen ipv huren. Ik neem ook altijd een slaapzakje mee waar hij al in geslapen heeft, als hij ergens anders moet slapen. Misschien heb je er wat aan... Succes
persoonlijk vind ik die bedjes niet aan te bevelen . Die ik toen gezien heb , waren bedje uit de jaren 80 en echt vies en versleten !
tja, die bedjes bij centerparks, ik ben daar altijd een mieperd in hoor. Al die kids die daar aan gekwijld en gebeten hebben. Nee, dan vind ik een camingbedje meenemen de moeite niet. Ik zou idd van nu af aan hem thuis alleen in het campingbed leggen. Dus tussen gebruikt beddengoed e.d. maar anders went hij denk niet genoeg aan het bedje.
Die campingbedjes op Centerparcs zijn inderdaad goor. Wij hadden ook zo'n jaren 70 ding met een matras wat leek op een tuinstoelkussen erin Je eigen bedje of in ieder geval matrasje is zeker aan te bevelen. Ik zou hem inderdaad laten wennen aan z'n eigen campingbedje door hem 's nachts daar in te gaan leggen. Kijken of hij eraan gaat wennen en dan met z'n eigen beddengoed enzo.
@ cathie , was het bij jullie jaren 70 ja ? hahaha bij ons jaren 80 hahahaha ~~~ vorig jaar zomer heb ik zelfs het bedje van mijn ouders meegenomen naar ons vakantie huisje . Hun hebben het bedje van ikea van 35 euro die is zo snel in en uit elkaar te halen dat ik dacht ach wat is de moeite ? ik heb de ruimte in de auto , dus waarom niet ? achteraf was ik er heeeel blij mee want die vakantie kwam zijn coeliakie tot uiting en was een bekend goed bedje toch wel erg fijn
@Romaira: ja hadden jullie een jaren 80? Mazzelaar! Dan had je dus een iets luxere versie als wij Whahaha!
wij hebben een kinderhuisje geboekt en hier zat een houten ledikantje in maar wij namen wel onze eigen matras mee, vind het ook geen fijn idee om haar op een vieze matras te leggen.
Wij hadden één keer een heel mooi houten spijlenbedje bij Center Parcs, maar ook een keertje zo'n inklapgeval. Maar met een matrashoesje en ons eigen schone lakens heeft Jesse er prinsheerlijk op geslapen. Zelf stap je toch uiteindelijk ook in een bed waar elke week iemand anders in geslapen heeft? Je zou je zoontje thuis al kunnen laten wennen aan het campingbedje. Deden wij ook altijd een paar weken voordat we op vakantie gingen, dan lieten we Jesse 1 of 2x per week in het campingbedje in de logeerkamer slapen. Nu moet ik erbij zeggen dat Jesse altijd overal wel slaapt, dus die is erg makkelijk. Ik hoop dat jullie een fijne vakantie zullen hebben!
Wij hadden tijdens een weekendje Center Parcs ook ons eigen campingbedje, zijn matrasje en beddengoed (en gedragen slaapzakje, knuffels, etc.) meegenomen. Enigszins vertrouwd, maar toch was het iets moeilijker dan thuis. N. was iedere nacht wel een paar keer wakker, maar kon eenvoudig worden getroost en sliep dan weer. Totdat het 5 uur was en hij echt niet meer wilde. Toen hebben we hem nog even tussen ons in genomen en dat ging goed. Thuis was alles weer gewoon bij het oude, sliep weer meteen prima in z'n eigen bed (ondanks de angst van mijn man dat we hem nu moesten laten 'ontwennen' aan bij ons slapen)
Wij zijn net terug uit Centerparcs... een jaren 80 bedje hier,... maar wel schoon. We hadden haar eigen beddengoed meegenomen waar ze al een nacht onder geslapen had. Zo ook haar slaapzak,.... Ze sliep vrij aardig,... 1x wakker, maar dat doet ze thuis ook nog steeds. Succes!
Hoi, Wij zijn net terug van een weekendje weg, alleen was het Roompot en geen Centerparcs. Wel met vrienden. Onze dochter slaapt ook niet goed, zéker niet ergens anders. En dan moest ze ook nog bij ons op de kamer.. We hebben onze vrienden vooraf geïnformeerd over het (niet-)slaapgedrag van onze dochter. Het gaf niet. Ze kiezen er zelf voor om met ons een weekend weg te gaan, zeiden ze. Dochter werd niet zozeer vaker wakker dan thuis, maar raakte wel dusdanig overstuur dat we telkens een hele tijd bezig waren haar weer rustig te krijgen. Thuis slaapt ze na een paar minuten huilen 's nachts vaak wel weer door. Dochter werd net zo vroeg wakker als thuis (half zes, zucht), rond die tijd wilde ze er ècht uit. En ze lag natuurlijk bij ons op de kamer. De eerste twee nachten lag ze zo dat ze ons kon zien, maar dat was juist niet handig.. zodra ze wakker werd, zette ze het op een brullen en kroop naar ons toe. Laatste nacht dochter's bedje zo gezet dat ze ons niet kon zien, toen ging het iets beter maar waren we toch ook nog wel een paar keer een uur bezig met troosten e.d. Wij hadden ons eigen campingbedje meegenomen. Maar het bedje dat ze daar hadden staan, zou ik zó gebruikt hebben. Keurig bedje! Uiteindelijk hebben we het als box gebruikt
wij hebben ook altijd zelf een campingbedje meegenomen, het voelt voor mij vertrouwder en dan slaap ik ook beter. Want je moet inderdaad maar afwachten wat voor bedje ze daar hebben. Ik zou denk ik eerst op eigen kamer oefenen met campingbedje en misschien beginnen met een slaapje overdag. Dan misschien een keertje overdag slapen in dat zelfde bedje op een andere kamer bijv jullie kamer? En ach, het zijn maar een paar nachten dus da overleven jullie ook wel weer!
En tries.... als het niet meer gaat... we snappen het maar idd oefenen lijkt me goed plan... tenslotte heeft Roan al 1x bijna 3 kwartier op Caleb zijn kamer geslapen...! Komt helemaal goed.. en anders heb je onze hulp ook nog....
Thanx voor alle reacties! Ik denk dat ik toch maar een campingbedje aan ga schaffen en dan die hier al eerder genoemd werd. Inderdaad thuis een paar keer oefenen, hopelijk gaat het meevallen. Nogmaals bedankt voor alle reacties! @Renate: Is ook fijn dat we met jullie zijn, hoeven we tenminste niets uit te leggen enzo. Misschien valt het allemaal wel mee en maak ik me druk om niets... Kusss