kind op kamer? twijfel twijfel

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by sidmick, Jul 22, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,810
    4,192
    113
    We willen in februari nog even een week zon op zoeken.
    Nu hebben we besloten dat we naar egypte gaan maar twijfel een beetje. Het resort waar we heen willen heeft 4 persoonskamers en familiekamers (met dus een aparte slaapkamer) Natuurlijk is een familiekamer ideaal maar die is wel 480 euro duurder voor een week :( Mijn dochter is dan 2,5 jaar.
    Wat zouden jullie doen?

2. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,206
    432
    83
    Female
    home sweet home
    In eerste instantie zou ik zeggen doen een familiekamer, maar als ik dan het prijskaartje zie pfffff.

Slaapt je dochtertje nog smiddags en zo ja waar ga je haar dan te slapen leggen? Op de kamer of bijvoorbeeld op het bedje bij het zwembad of in de buggy? En s'avonds hou je je aan haar ritme en gaat ze gewoon vroeg naar bed of wel wat later.

Als ze namelijk smiddags nog slaapt en s'avonds vroeg naar bed gaat zou ik kiezen voor een grote kamer met aparte slaap ruimte voor haar ongeacht hoeveel duurder het is. Jullie moeten toch ook vakantie kunnen hebben en normaal moeten kunnen praten, tv kijken en misschien sexen;). Natuurlijk kan je wel altijd lekker op je balkon zitten.

Als ze een makkelijke slaper is en ook in de buggy slaapt of op het strand/zwembadbedje dan zou ik kiezen voor de goedkopere kamer en dan maar geen aparte kamer want je bent daar immers toch niet veel.

3. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,810
    4,192
    113
    Inprincipe slaapt ze 's middags niet meer.
    Ze slaapt iig in een groot bed, geen campingbedje.
    Overdag, mocht ze eventueel gaan slapen, kunnen we prima op het balkon zitten. In de avond is het daar te koud voor, je moet dan echt binnen zitten.
    Meestal gaat ze op vakantie wel later naar bed, varieerend tussen 9 en 11 uur.
    In de buggy slaapt ze absoluut niet.
    Het is idd het prijskaartje, vind het zo'n verschil voor een kamertje extra maar ik heb ookg een idee of ze erdoorheen slaapt als wij kletsen/tv kijken/boekje lezen want tot nu toe hebben we altijd aparte kamers gehad :(

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,206
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Hoe jij het zo omschrijft zou ik lekker geld besparen en kiezen voor geen aparte slaapruimte voor haar. Tussen 21.00 uur en 23.00 naar bed zou voor mijn begrippen al laat zijn. Kijk als je nou al om half 8 verplicht op je hotelkamer moet zitten oké dan is het wat anders, maar je kan dus s'avonds nog best wel even vertoeven tot dus zeker 21.00 uur. En dat ze niet meer echt s'middags slaapt is ook doorslaggevend. Je gaat ook maar een weekje. Als je 2 weken zou gaan is het alweer een ander verhaald.

Dus ik zeg geld besparen echt de gok wagen :)

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik zou gewoon gaan voor een gewone kamer,scheelt ook zoveel geld.

In principe heb je dat met een tent ook natuurlijk, dochterlief slaapt altijd prima maar wel boven en wij zitten normaal beneden. Maar op vakantie zitten we `s avonds allemaal in de tent. Hier moet ze de 1ste avond daar altijd even aan wennen en blijft maar kletsen. Uiteindelijk valt ze wel in slaap van vermoeidheid! Gewoon oplaten totdat ze omvallen, dan slapen ze echt wel. Na een paar dagen zijn ze gewend of jullie gaan allemaal om 23 uur slapen, is ook een optie!

6. Jeanine77

Jeanine77 Lid

Jul 12, 2010
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou zeker niet zoveel geld extra gaan betalen. Dan maar lekker op de kamer. Maar ja, ik zou ook niet naar Egypte gaan met zo'n kleine spruit. Ik moet er niet aan denken in die snoeihitte. Maar voor die prijs wilde ik geen kamer extra.
    Wat je ook kan proberen, is de kamer niet bijboeken, in februari gaan en in het hotel ter plekke vragen of ze nog zo'n kamer hebben (dan doe je net of je de eerste nacht geen oog hebt dichtgedaan) met een extra kamer. En dan ga je lief lachten naar de hoteleigenaar of hij een leuke prijs voor je kan maken om die kamer te krijgen (die waarschijnlijk toch die hele week leeg staat in februari). Je kan geluk hebben, en het scheelt kosten. En dan laat je het een beetje aan het lot over.
    groet,
    Jeanine

7. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,072
    2,213
    113
    Brabant
    ik zou ook op de kamer doen. Dan bespaar je 480 euro, bedenk je dat maar als je eventjes baalt, haha!

8. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

ik zal gewoon bij jullie op de kamer.
    Wij doen dat altijd,
    dit jaar slapen we zelfs met zijn 4tjes op 1 kamer. En vooral omdat je kleine in de middag niet meer slaapt kan het makkelijk.

Hier slaapt de jongste nog wel maar ik slaap elke middag dan mee ;) dus dat zal hier ook geen probleem zijn.

en 480 euro nou pfff kan ik een hoop voor doen/kopen op vakantie ;)

9. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

Sep 5, 2008
    1,520
    0
    0
    Ik zou wel de familiekamer nemen, maar wij hebben dan ook een kindje dat alleen slaapt als hij volledig wordt afgezonderd en echt die rust nodig heeft.
    Het is wel veel geld, dus ik snap je twijfels.

10. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,810
    4,192
    113
    Het is daar dan hoogseizoen dus die kans is niet groot.
    En meisje kan goed tegen de warmte, we zijn in de eerste twee jaar al 5x met haar de warmte op wezen zoeken, heerlijk!

11. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,810
    4,192
    113
    Ik denk dat we toch voor 1 kamer gaan. Als ze eenmaal slaapt, slaapt ze ook wel. Ze zal niet heel vroeg naar bed gaan en in het ergste geval gaan we met een leeslampje aan zitten

12. tulip

tulip Niet meer actief

Ik zou het idd gewoon proberen, ook ik dacht dat ik een kindje had wat net als elin zegt dat ze absolute rust nodig heeft e.d. maar wij hebben er eigenlijk niet bij stil gestaan voor de vakantie, stom natuurlijk. Maar het is prima gegaan, we hebben t.v. gekeken en boekjes gelezen en samen gepraat. Ze is nergens wakker van geworden en haar bedje stond precies naast ons bed. Op vakantie kunnen ze zo anders reageren, dan zijn ze vaak megamoe, misschien valt ze op een gegeven moment zelfs wel in de buugy in slaap, ook al verwacht je dat niet. Ik heb mij zo verbaasd, dat ik nergens meer van sta te kijken.:D

Share This Page