Hoi hoi zag al een topic staan over oorbellen. maar om discussie te voor komen daar plaats ik een eigen topic. Zit met het volgende mijn vriend wil wel gaatjes in dochterlief haar oren en ik wil het niet. Bij vriend is het gebruikelijk dat ze daar zo jong mogelijk mee beginnen en ik heb zo iets ze mag ze hebben als ze er zelf om gaat vragen. Dus we hebben een dilemma. Hij heeft haar wel erkend enz maar heeft geen medezeggenschap dus als ik het niet wil gebeurt het ook niet dat scheelt. Misschien iets van advies. voors en tegens.? Bedankt alvast.
Voors en tegens heb ik niet. Ik ben het gewoon met jouw standpunt eens. Als ze het zelf wil, kan het altijd nog!!
Ik zal dan wel even wat voors en tegens geven: Voor: -je dochter zal er nu minder bewust last van hebben -Het staat leuk -het laten zetten is op jongere leeftijd vaak wat makkelij`k
Tegens: Het ziet er niet uit! Het is zielig! Voor: Die heb ik echt niet! Gewoon niet doen dus! Als ze ze later zelf wilt, dan kiest ze er zelf voor en weet ze ook dat het dus even pijn doet!
Smaken verschillen hè. Ik vind het persoonlijk geen zicht bij jonge kindjes. Zelf heb ik ze gekregen toen ik m'n eerste communie deed, dus op m'n 6e, toen vond ik het heel leuk! Is ook vroeg genoeg naar mijn mening. Ff een vraagje (je moet er niet op antwoorden hè!): is jouw vriend ook de bio-vader van je kindjes of heb je hem later leren kennen? Omdat je het zo uitlegt van dat medezeggenschap enzo..
ik vind het heel raar zo'n klein kindje gaten in haar oren te laten schieten. het kan een super traumatische ervaring worden, het doet namelijk hardstikke veel pijn en ze heeft geen idee waarom. het is dan omdat de ouders het leuk vinden staan. het is dus voor de ouders en niet voor het kind. ik zou er altijd mee wachten tot een kind er zelf om vraagt. dan kun je meteen uitleggen dat het schieten pijn doet. je laat haar toch ook niet tatoeeren omdat jij dat zo mooi vind. ik vind het echt een bizar idee..
Nadelen: - Het schieten doet pijn - Het kan gaan ontsteken doordat er viezigheid in komt en er haren omheen draaien (uit ervaring) - Misschien vindt ze het op latere leeftijd zelf helemaal niet mooi en die gaatjes blijf je altijd zien - Er zijn maar weinig juweliers die het nog doen op jonge leeftijd Voordelen: - Het staat bij sommige meisjes wel schattig
Maar als jij het niet wilt gebeurd het niet hoor! Vind het ook niet nodig. Waarom nu al gaatjes in de oren. Ik kreeg ze pas toen ik er zelf om vroeg. Vind het bij zo'n heel kleintje ook niet staan. Straks is het haar eigen keuze als ze iets wilt.
Niet dat ik er zelf vóór ben, maar deze reactie vind ik zwaar overdreven. Bloed prikken doet veel meer pijn en duurt langer bij een kindje, en daar houden ze ook geen trauma aan over.
Ja dat klopt. Bij mijn zoontje bloed moeten laten afnemen en dat heeft serieus 2 uur geduurd. Dat is pas zielig en 5 min erna was hij weer zijn oude zelf. KOmen nog regelmatig terug naar het ziekenhuis en moest laatst zelf bloedprikken maar hij wist er niks meer van dus geen trauma. Maarja omdat ik prikken als zielig vind zou ik geen oorbellen laten zetten. Maarja heb ook een zoon dus is hier ook niet van toepassing haha
Kan je altijd nog eentje laten zetten Grapje Ik ben absoluut tegen en kan ook geen "voors" bedenken. Zoiets moet je doen als ze het zelf aangeeft...en dan vind ik een jaar of 7/8 meer gepast, persoonlijk!
Mijn mening is waarom zou je je kindje pijn willen doen? Voor haarzelf? Ze heeft er zelf geen erg in. Prikken etc moeten voor hun eigen bestwil maar de rest? Als ze het zelf wilt dan moet ze er ook wat voor doen en dan kan je uitleggen dat het pijn kan doen. Lijkt me ook dat je haar zulke dingen moet leren
Roze kleding/jurkjes kan ook toch? Weet dat sommige mensen stomme opmerkingen kunnen maken maar weet niet of oorbellen dan helpen. Anders doe je een grote roze strik om haar hoofd
haha, na zelfs met een roze jurk aan en een roze speltje in dr haar vragen mensen wat het is Is dat een standaard vraag of zo? Zoiets van "hoe is het" en dan geen antwoord verwachten
Ja ja is de bio vader en ken hem al 11 jaar. We hebben samen een soort van lat. Ooit wel getrouwd geweest. Hij heeft haar wel erkent maar hij heeft geen zeggerschap omdat dat niet geregeld is. Misschien over een paar jaar. Ben bllij met sommige reactie.s.> Ik denk er net zo over. Vind het zielig en ook gewoon niet nodig nog. Ja kan idd op verschillende manier uiten dat het een meisje is. Strikjes kleding enz. En vertelde al als ze er later zelf om gaat vragen mama ik wil ook oorbellen enz dan kan ik vertellen het doet een beetje pijn en mama gaat met je mee. Naar z.n winkel om ze te laten zetten. Zo is het bij mij toen ook gegaan. Bij vriendlief daar in tegen hij surinaamshindoestaans is het gebruikelijk dat ze gelijk de baby.s al gaatjes in de oren geven. Mijn schoonfam heeft me er al een paar keer over aan gesproken en dan ga ik het andwoord van hier boven. En dan zitten ze raar aan te kijken. maar ik heb zo iets mijn kind mijn keuzes. En als vriend het er niet mee eens is dit keer is de keuze bij mij vandaar ik ook zij van hij heeft geen officiele zeggenschap onofficieel wel truurlijk hij blijft haar vader. En is verder stapel gek op dochter en zoon lief. Bedankt alvast voor de meningen.
Ik ben blij dat ik het heb laten doen. Onze dochter was 7 maanden en kon toen al heel goed zitten. Ze speelde ook alleen nog maar zittend, ze hoefde dus niet aldoor op d'r oorbellen te liggen. Ze heeft heel even gehuild van de schrik van het oorbellen schieten. Ze heeft er nooit aangezeten, ze zijn nog nooit onstoken geweest en het is erg goed genezen. Een vriendin van mij heeft het bij haar 5 jarige dochtertje laten doen. Maar dat was 1 dikke drama, na het eerste gaatje durfde ze eigenlijk niet meer voor de andere. Ze zat er continue aan, en ze waren aldoor ontstoken omdat ze er aldoor aanzat.
ik mocht van mijn ouders pas gaatjes toen ik naar de middelbare school ging. wat heb ik daar lang op moeten wachten zeg, wilde ze al vanaf de kleuterschool nu achteraf ben ik daar blij mee, of ik bij mijn eigen kinderen ook zo lang ga wachten weet ik niet, maar iig niet tot ze een jaar of 9-10 zijn. vind het gewoon erg zielig, en persoonlijk ook erg ordinair. dan liever een keer de vraag of het een jongetje of een meisje is..