.... je 's nachts wakker werd en iemand beneden hoorde rommelen terwijl je man/vriend gewoon naast je ligt? Ik dacht er vannacht aan, ik werd wakker omdat er beneden iets omviel. Ik ging in eerste instantie uit van de kat, maar die lag gewoon bij ons op bed. Toen ben ik een tijdje doodstil blijven liggen luisteren, maar hoorde daarna niets meer. Maar wat nou als ik daadwerkelijk weer wat hoorde? Moeilijk hoor, ik denk dat ik stil op m'n bed zou blijven liggen. Maar stel dat ie opeens de trap opkomt? Ik heb verhalen gehoord waar dat is gebeurd, dan ben je te laat om alsnog de politie te bellen of vriendlief wakker te maken oid. Beangstigend hoor Hoe zouden jullie hiermee omgaan?
Ik heb een pepperspray naast me bed staan, zou ik me lekker mee uitleven.. kijken hoe leuk Mr dief dat vind! Zo staan er wel meer van dat soort dingen verstopt door het huis verspreid.
hier komt ie er wel in maar ik denk dat onze labrador hem/haar dan verrast met haar enthousiasme... onze lab springt namelijk met 4 poten tegelijk in de lucht (ongeveer een meter hoog) en als ik dat snachts hoor dan ga ik echt wel kijken... ja ik ga zelf eruit want zodra ik het bed uitstap is manlief wakker en die blijft wakker totdat ik weer terug het bed in stap... en ik denk (weet wel zeker) dat hij me achterna komt om te kijken wat er aan de hand is als ik niet met mn kussen naar beneden ga....
Dit heeft mn man meegemaakt. Er was bij ons ingebroken en twee weken later kwamen ze in de ochtend terug (wilden denk ik de rest vh huis op hun gemakje leeghalen), ze stonden al binnen toen mijn man ze hoorde. Hij lag boven op bed (was zijn vrije dag) en onze dochter lag nog te slapen. In eerste instantie heeft hij wat spullen van de trap naar beneden gegooid, daarna is hij (in zn onderbroek ) met een riem van mij de trap afgestormd, toen waren ze dus alweer weggerend. Gelijk politie gebeld natuurlijk, die te laat waren. Als ik zoiets 's nachts hoor stuur ik mn man erop uit, die is ex-commando-marinier (weet ik veel wat) en trained to kill dus die kan dat wel aan, ik heb mn gsm op mn nachtkastje liggen dus 112 is zo gebeld.
Als ik iemand de trap op zou horen komen, zou ik mn vriend wakker maken.. en als een gek naar mn kindjes rennen... brr doet me denken aan de film Panic Room..
Als ik iemand de trap hoor opkomen pak ik mn kinderen en sluit ik me op in de badkamer met mobiel... ofzo..
Trouwens, ik geef hem misschien wel een hengst met het traphekje, kan ie beneden aan de trap zijn zonden overdenken (zeg ik nu heel stoer)
Lijkt me wel een beetje eng trouwens een huis met meerdere verdiepingen, wij wonen gelijkvloers. Soms als ik bij mijn ouders ben snachts en boven zit in de woonkamer, wat ook nog is heel raar is een woonkamer op verdieping 2.. Denk ik welleens nou ik heb dus echt geen ideeee wat er beneden allemaal gebeurd op de begane grond! Best eng allemaal.
Er staat hier ook een honkbalknuppel naast het bed, kijken hoe die dat zou vinden Mn man is afgelopen vrijdag nacht naar buiten gegaan met de honkbalknuppel Het leek net of iemand op de ramen bonkte en in de tuin bezig was, ja misschien wel inbreken weet jij veel op zo'n moment... toen isdie ff gaan kijken, maar gelukkig was er niks (meer) Ik heb altijd mn tel naast me liggen..
Dat zou ik nooit redden, als ze eenmaal op de trap lopen zijn ze sneller boven dan ik m'n beide kinderen kan halen
Ja, dat is ook wel weer waar... Brrrrrr, ik wil er niet teveel over nadenken (alhoewel dat natuurlijk ook weleens goed is)
Het is ook moeilijk inschatten hoe je moet handelen denk ik. De meeste inbrekers zullen schrikken als er iemand boven in beweging komt en maken dat ze wegkomen. Maar er zullen ook criminele idioten zijn die juist iets anders van plan zijn als ze horen dat er boven iemand wakker wordt en het bed uitkomt Ik ben er zelf nog niet uit, en ik denk er liever ook niet over na, maar ben me er wel van bewust dat er tegenwoordig steeds vaker ingebroken wordt, en wil er wel graag op voorbereid zijn...
Zou het niet weten, denk mijn man wakker maken.. die gaat vast wel.. tenminste dat hoop je dan.. toen ik 38 weken zwanger was viel midden in de nacht met een hoop kabaal onze brandmelder van het plafond af, lag panisch in bed omdat ik dacht dat er werd ingebroken. ´Ga jij maar even kijken´ zegt ie terwijl hij in bed blijft liggen haha..
Hihi een held op sokken hihih. Nee zonder gekkigheid ik zou niet weten wat te doen. Ooit is er in mijn oude eenkamerwoning wel ingebroken ik was gelukkig niet thuis wel tv weg. Maar ik denk dat ik in me bedje blijf liggen en met me mobiel 112 zou bellen. Ben ook geen held.
Zo ken ik ook iemand die opeens met een honkbalknuppel de trap af gemept werd toen hij wilde gaan kijken wat die geluiden beneden waren doodeng!
oh gatver, ik zou echt panisch worden hoor, ik maak sowieso me man ervoor wakker, schat ik hoor iets beneden, kan jij ff gaan kijken..maar helaas is mijn man dus ook vaak weg en bent ik helemaal alleen...tja wat ik dan zal doen... *bibbert al bij het idee...
als de inbreker slim is loopt hij door ivbm onze honden maar ik krijg mijn vriend niet zonder lawaai wakker dus ik zou zelf gaan kijken.