Voor het eerst kamperen met het gezin. Wat aan te schaffen?

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by Bam, Jun 23, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bam

Bam Fanatiek lid

Aug 17, 2011
    1,032
    0
    36
    Midden Nederland
    Wij gaan voor het eerst kamperen (althans hebben al een ingerichte tent gehuurd een keertje en willen nu zelf alles aan gaan schaffen)

We hebben al een onwijs gave 6 persoon tent gevonden (zie foto en link) van 65% katoen en 35% polyester. De tent heeft 2 grote slaapcabines (2x 180cm X 220cm) In 1 cabine kunnen 3 kinderen slapen, maar de oudste van 10 gaat in een eigen tentje. (andere zijn 2,5 en bijna 5) De achterste 4 "stangen" zijn opblaasbaar en de luifel ervoor heeft gewoon 2 stalen stokken. Hij kost behoorlijk wat, maar zijn van plan voortaan altijd te gaan kamperen omdat een stacaravan in het hoogseizoen gewoon erg duur is. En ik vind een ingerichte tent ook nog erg duur vergeleken een staanplaats huren. Alleen moet je dan 1 malig alles aanschaffen, maar vind het ook wel fijn alles eigen te hebben. Heb wel ervaring met kamperen met mijn ouders vroeger maar dat is toch heel anders als zelf met 3 kinderen kamperen :D

Hier staat de tent:
    https://www.obelink.nl/outwell-alamosa-6atc.html

Niet schrikken van de prijs :D Ik wil best wat investeren in een goede ruime tent. Komende 6 jaar gaan we sowieso nog met 2 volwassenen en 3 kinderen op vakantie en daarna nog heel wat jaar met in ieder geval 2 kinderen en wie weet gaat de oudste toch nog heel lang wel mee :)

Proefkamperen in Nederland gaat hem niet meer worden om te kijken of we alles hebben, maarja als we wat vergeten zijn dan kan je het natuurlijk gewoon aanschaffen in Frankrijk. De tent zetten we wel even op voor we weg gaan uiteraard.

Ik heb de volgende lijst gemaakt door op internet rond te kijken en dat is echt veel :$

• Koelkast (kunnen we eventueel huren op een camping)
    • Gasfles
    • Gasstelletje
    • Pannen
    • Borden
    • Vergiet
    • Dunschiller
    • Bestek
    • Bekers
    • Kopjes
    • Waterkoker (op zo'n gasstel schijnt het heel lang te duren!)
    • Koffiezetapparaat of Bialetti
    • Thermoskan
    • Blikopener
    • Flesopener
    • Zout/peper
    • Gasaansteker
    • Vuilniszakken
    • Afwasmiddel
    • Afwasbak (opblaasbaar/opklapbaar)
    • Vaatdoeken
    • Plastic zakjes
    • Afwasborstel
    • pannenonderzetters
    • Kampeer tafel
    • Kampeerstoelen
    • Waslijn/droogrek
    • Knijpers
    • Zaklampen
    • Parasol
    • Rookmelder (vind ik zelf een fijn idee)
    • Tentverlichting
    • Batterijen (veel)
    • reisToilet (ivm de kinderen, voor onszelf hoeft dat niet)
    • Dekbed/Slaapzakken
    • Extra dekens
    • Kussens
    • Luchtbedden

Uiteraard moet je voor vakantie nog veel meer meenemen maar heb nu vooral de dingen opgeschreven die je niet mee neemt als je in een huisje of stacaravan gaat. Gelukkig hebben we wel een grote auto maar zonder dakkoffer redden we het echt niet :D

Nog meer kampeerders hier? Staat er iets NIET op mijn lijstje wat ik absoluut niet moet vergeten?

We gaan volgende week naar Obelink toe om veel aan te schaffen. (borden, bestek etc gaan we voor naar de action)

2. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

Nov 17, 2014
    4,059
    21
    38
    Female
    Ipv parasol zou ik kijken naar evt schaduwdoeken

Krijg je net iets meer bescherming van

Mbt electrische apparaten kijk naar ampere,

Kledingkast, voorraadkast

3. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik zou ook een pomp voor de luchtbedden kopen. Wij hebben een elektrische van Coleman die je thuis oplaad (evt. ook aan de auto kan). We gaan nu langzaam overstappen naar matjes. De kinderen hebben er al 1. Isoleert beter.

4. lieke

lieke VIP lid

Sep 7, 2005
    6,288
    263
    83
    Lijkt compleet , misschien tip koelkast als je dit zelf gaat aanschaffen ipv huren let op dat je dan een goede koelbox bv van mobicool aanschaft vooral als je warm gaat kamperen.

Productbeschrijving

Hybride compressor koel-/vriesbox die zowel op 12V als op 230 Volt gebruikt kan worden. De Mobicool B40 hybride koelbox is de ideale oplossing als u de inhoud van uw compressor koelbox ook onderweg naar uw vakantiebestemming koel wilt houden. Het grote voordeel van de compressor techniek is uiteraard dat u volledig onafhankelijk van de buitentemperatuur tot -15°C kunt koelen en vriezen..

5. Ni84

Ni84 Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    1,143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    Hier geen waterkoker, koffieapparaat en thermoskan. Mijn man drinkt altijd oploskoffie en kookt het water in een pannetje, relax, het is vakantie. Wij doen altijd zoveel mogelijk in van die boodschappenkratjes, dat laadt makkelijk in en uit en dan kun je de tent een beetje netjes houden. Als je in de buurt van een sanitairgebouw een plekje zoekt heb je geen reistoilet nodig. Wij hebben 'm nooit gemist in ieder geval.

6. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Wij schenken gewoon op in een filter, ook lekker.

Evt. kun je ook ter plekke een emmer kopen die je aan het eind van de vakantie weggooit.
    Wij hebben sowieso geen stroom ook niet voor de koelbox. We hebben 1,5 liter flessen die we invriezen en dan om de dag naar de winkel.

7. Youtan

Youtan VIP lid

Jun 9, 2015
    6,495
    4,332
    113
    Female
    Supermooie tent! 👍🏾 wij hebben een vergelijkbare gehad (ambato6 deluxe, maar dan niet opblaasbaar) fijne ruimtes.
    In jouw lijstje mis ik weinig, een electrische pomp is handig (ook action €6) en wat wij ook meenemen voor de voortent is tule, om de luifel mee te 'dichten' zodat je 's avonds zonder lekgestoken te worden toch buiten kan zitten, in combinatie met marktklemmen (of lijmklemmen, of veerklemmen) om het vast te zetten. Kost geen drol en scheelt een hoop gejeuk!
    Voor de kleintjes een kleed/picknickkleed om op te spelen.
    Wij nemen ook een parasol mee ipv schaduwdoek, is makkelijker te verplaatsen met kleine kinderen.
    In Frankrijk heb je decathlon, daar kan je alles kopen en is net als obelink erg leuk winkelen.
    Handig zijn ook de rietjesbekers van de hema, die kunnen dicht kunnen
    Tussendoor, zodat er geen wespen oid de rietjes inkunnen.

Ik kan niet zonder waterkoker hoor, drink teveel (oplos)koffie per dag. Wij hebben ook een wc-tje voor dochter, die moet nl snachts een keer plassen, maar na een nachtelijke wandeling sliep ze niet meer...

8. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,045
    2,182
    113
    Brabant
    Voor de kids zou je een plasemmer kunnen kopen ipv zon chemisxh toilet. Bv allewn voor snachts.

Gasstel: goed kijken wat je fijn vindt. Ik zou aan 1 pitsbrander genoeg hebben, want zou er een skottel bij willen.

Verder geen tips. Veel plezier. En super vette tent!!!

9. Youtan

Youtan VIP lid

Jun 9, 2015
    6,495
    4,332
    113
    Female
    Wij doen het idd met één elektrisch pitje en en CADAC (kleine skottel). Is ook voor ons genoeg. Maar wij zijn met zijn drieen.

10. Bam

Bam Fanatiek lid

Aug 17, 2011
    1,032
    0
    36
    Midden Nederland
    Reageer later even op iedereen want ben met het eten bezig, maar zie nu dat ik de foto van de tent vergeten was toe te voegen. Haha. Dus kon je hem alleen via de link kijken. Word even een flinke uitgave, maar als het goed is gaat die ook wel lang mee en is die voorlopig nog niet te groot voor ons gezin.

Attached Files:

• 45.jpg
      45.jpg
      File size:
      17.5 KB
      Views:
      5
  11. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

Jan 14, 2010
    2,905
    254
    83
    Al behoorlijk compleet lijkt mij zo. Wat ik nog wel mis in het lijstje is een skottelbraai en een houder voor de vuilniszak. Inderdaad evt nog een voorraadkast. Mocht je toch electra nodig hebben voor de koelkast dan zou ik gewoon een waterkoker/koffiezetapparaat.

12. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,767
    18,912
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Op sommige campings heb je volgens mij een hulpstuk nodig voor de elektra. Of is dat al achterhaald? Wij hebben al lamg niet meer gekampeerd. Soms past de gewone stekker niet en heb je dus een verloopstuk nodig. Die informatie kun je trouwens vaak bij ANWB wel krijgen. Trouwens, bij Obelink weten ze het waarschijnlijk ook wel!

Mijn man drinkt ook oploskoffie of we gebruikten een filterhouder die op de thermosfles kon. Dat is gewoon lekkerder dan uit een koffiezetapparaat. Mijn moeder heeft inmiddels diverse koffiezetapparaten voor de camping versleten en is weer terug bij opgieten. Duurt misschien net iets langer, maar wel goede hete koffie.

Heb je al een jerrycan voor water? Voor als je geen kraan op de plek hebt.
    Al moet ik zeggen dat wij liever wat vaker heen en weer lopen naar de kraam voor vers, koud water dan lauw water dat al een dag in zo'n kan zit.

En ik zou echt een skottelbraai aanschaffen. Maar dat kan natuurlijk ook best volgend jaar.

In één van de folders van deze week, stonden ook veel van die invouwbare spullen, zoals emmer, afdruiprek. Je hebt ook vergieten die je in kunt vouwen. Super handig. Wij hebben van Tupperware een paar minimax-bakjes. Onderweg helemaal plat, maar tijdens de vakantie lekker wat bakjes om aangebroken verpakkingen in te bewaren.

Edit: gevonden! De Blokker folder - blokker folder 25 - Pagina 18-19

13. Caithy

Caithy Fanatiek lid

Feb 8, 2013
    3,713
    1,060
    113
    Misschien een stomme vraag hoor, waarom geen karstentent? eventueel met zijtent.

Ik zou idd geen parasol meenemen en geen chemisch toilet.
    Skottelbraai is super!
    Jerrykan voor het water heb je niet nodig, kraantjes altijd dichtbij.

14. Caithy

Caithy Fanatiek lid

Feb 8, 2013
    3,713
    1,060
    113
    Ik zou trouwens veel tweedehands kopen, dat scheelt aanzienlijk!

15. Momisake

Momisake Fanatiek lid

Jul 27, 2010
    1,641
    173
    63
    Female
    Parasol nemen wij altijd wel mee. Deze zetten wij in de picknicktafel. Dit jaar nemen wij ook een parasolhouder (zo'n schroef) mee omdat de camping aan een meer zit met weinig schaduw.
    Picknicktafel vinden wij erg handig voor de kinderen. Dit jaar gaan er ook 2 vouwstoelen mee. Vooral de oudste wordt nu beetje te groot voor de picknicktafel. Maar hij wordt veel gebruikt voor vriendjes en vriendinnetjes die ze op de camping leren kennen.

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,227
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Decathlon zit ook in Nederland, echt een superleuke winkel! Wij hebben er ook onze tent vandaan, voor die 2 weken per jaar dat we kamperen vind ik dat prima.
    Parasol hebben wij niet, nooit gehad ook, altijd wel schaduw te vinden. We gaan dit jaar naar een kleinschalige camping waar je zelf je plek mag kiezen, dat wordt dus bij een boom.

Volgens mij is je lijstje vrij compleet. Waterkoker zou ik niet meenemen, het is vakantie dus 5 of 10 minuten wachten tot het water kookt is geen punt. En volgens mij gaat het nog best snel. Wij drinken nooit thee of koffie op vakantie, geen zin in als we kamperen en vaak veel te warm ervoor.
    Pannenonderzetters hebben wij niet, zetten de pannen op de grond of op de metalen tafel, dus niet nodig.
    Houder voor de vuilniszak wat iemand noemde hebben wij niet, wij handen de vuilniszak met een knijper aan een scheerlijn.
    Toilet hebben we niet, wel een potje waar de kinderen dan op plassen. Dat wil ik voorlopig nog zo houden, tenzij die van 8 het niet meer wil.
    Wij hebben een Electrolux koelkast, deze koelt niet goed via 12v (auto) maar dat hebben we ook niet nodig. De duikbrillen gaan er in onderweg ;)
    Batterijen hebben we wel iets van bij ons, maar niet veel, kan je ook op vakantie nog komen en waarschijnlijk heb je ze niet eens nodig.
    Wij pompen onze bedjes op met een simpele voetpomp, vinden de kinderen nog leuk om te doen ook ;)
    Skottelbraai hebben we nooit gehad en nooit gemist. Hebben een 2 pits gasstel.

Oh vergeet niet een spons mee te nemen, voor als er vlekken in je tentdoek zitten, kan je het meteen schoonmaken.
    En vergeet een broodmes niet voor het stokbrood.
    Citronella kaars voor 's avonds.
    Hamer (rubberen) voor de haringen, eventueel nog extra haringen erbij kopen (maar zal niet nodig zijn met zo'n dure tent).
    Schroevendraaiertje om de gasslang vast te maken met zo'n klemmetje.

17. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Mooie tent, wij hebben ook een tunneltent...maar gaan volgend jaar voor een caravan met grote voortent en luifel. Vooral man mist in de tunneltent de rechte wanden.

En misschien overheen gekeken maar een prullenbak is wel handig, zo'n houder waar je een vuilniszak in kan hangen:

18. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    bekers heb ik zelf altijd wegwerp..
    anders heb ik eind van de dag een teil vol met bekers om af te wassen.
    voor brood eten gebruiken wij wegwerpborden alleen voor warm eten een gewoon plastic bord.
    roerstaafjes voor koffie en thee ipv lepels.
    wij hebben ook een dichte afvalbak na heel veel keer een kapotte zak in zo'n houder te hebben gehad.
    kastjes zou ik ook zoveel mogelijk plastic doen ook met het oog op muizen ed.
    die stoffen kasten eten ze zo doorheen

19. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
  20. Bam

Bam Fanatiek lid

Aug 17, 2011
    1,032
    0
    36
    Midden Nederland
    Ik had inderdaad ook een voorraadkast gezien waar dan makkelijk ook het kookstelletje op kon staan. Kleding kast(je) kopen we eerst nog niet. We leven wel gewoon uit de koffer/tas. Misschien dat we het later toch handig gaan vinden.

Schaduwdoek heb ik niet aan gedacht. Misschien handig om ook aan te schaffen. Maar met een schaduwdoek moet je maar net iets hebben om hem aan vast te knopen toch?

Share This Page