hoogzwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Arr, 25 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arr

Arr Actief lid

24 aug 2012
    249
    3
    18
    Wanneer ben je hoogzwanger? Ben bijna 34 weken, heb een flinke buik, maar hoogzwanger voel ik me niet. Komt dat gevoel wel of blijft het weg? Als ik op zo'n zwanger parkeerplaats kan staan, denk ik altijd: misschien wil iemand daar wel staan die nog zwangerder is. Haha. Is dit herkenbaar voor jullie of juist niet? Ben benieuwd! :)

2. Zeilboot

Zeilboot Actief lid

8 okt 2013
    409
    26
    28
    NULL
    NULL
    Herkenbaar k ben 36 weken zwanger en nee ik heb het gevoel ook (nog) niet. K ben ook benieuwd wanneer je "hoog" zwanger ben.

3. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik ben donderdag 39 weken en voel me nog steeds niet hoogzwanger.

4. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Laatst voelde ik me dat wel, maar ja ik stond dan ook op een trapladder :p

Ja flauw......maar kon hem niet laten hihihi

Met hoogzwanger bedoelen ze doorgaans dat je op je laatste bent, laatste trimester zeg maar.
    Althans, zo is het mij altijd uitgelegd.

5. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    Voel me met 38 weken ook nog niet hoog zwanger.. Heb ook niet zo'n hele grote buik, misschien ligt t daar aan.

6. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    ja ik denk dat het ook een gevoel is maar laatste 6-10 weken ofzo als je een kleine buik hebt zal je het misschien minder zo ervaren, hier beginnen mensen als met vragen wanneer de baby komt vanaf een week of 30 ;)

7. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Hier nog niet hoogzwanger maar aan het eind van de dag heb ik het al wel gehad! Denk wel zeker dat ik met 30-32 weken er wel goed door zit. Nu al 10 kilo aangekomen, kan mijn veters amper strikken want kan niet bij mijn voeten zonder moeilijk te doen.

8. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Voelde me vanaf een week of 37 toch wel hoog zwanger. Was 20 kg aangekomen en had een mega buik :D.
    Achteraf bleek dat m'n meisje 4240 gram was ipv de 3500 tot 3800 die iedereen schatte ;)

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik voel me nu wel hoogzwanger, maar ik ben ook al voorbij de uitgerekende datum. De laatste 2 weken voel ik me wel bijna constant zo, omdat ik echt langzamer loop, moeilijk overeind kom, niet meer echt lekker kan liggen enzovoorts. In de weken ervoor had ik het bij vlagen dat ik me eventjes hoogzwanger voelde. Dan had ik bijv. 's nachts echt even moeite om uit bed te komen en de trap af te lopen (echt die opstartpijn).

10. Babbona

Babbona Actief lid

20 mrt 2013
    488
    0
    16
    Ik voel me nu toch echt wel hoogzwanger, 35 weken. Vorige week merkte ik dat ik niet meer kon fietsen, buik zat in de weg. En vanochtend kon ik mijn sokken niet aan doen zonder mijn benen op de liften met mijn handen!
    Mijn buik zit ook nog heel hoog, niet ingedaald dus kan niet bukken en krijg nauwelijks lucht.

11. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

24 aug 2013
    760
    0
    0
    Ik voel me ook wel hoogzwanger nu met 35+ weken, lopen gaat moeilijker, kan mn eigen doos niet meer zien/scheren en met omdraaien in bed moet ik wel heel hard kreunen haha :D

12. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik voelde mij hoogzwanger 34+ maar had dan ook wel een grote buik en kon gewoon niets meer..

13. WanneBeMommy

WanneBeMommy Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Ik dacht altijd dat je officieel hoogzwanger was vanaf het moment dat je 'veilig' zou mogen bevallen. Dus vanaf 37 weken.

Maar ik denk dat het heel erg afhankelijk is van hoe je je voelt en hoe mobiel je nog bent enzo.

14. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.206
    1.260
    113
    Centrum België
    Ik vond (voor mezelf) dat ik hoogzwanger was op het moment dat je elk ogenblik kon bevallen (ok kan ook op 35 weken), maar dus ergens vanaf 39 weken...

15. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

haha dan ben ik nooit hoogzwanger geweest LOL handig ;)

16. springxsummer

springxsummer Niet meer actief

Ik voelde me rond 30 weken al hoogzwanger *schaam*
    Constant harde buiken met iedere stap die ik zette. .
    Nu ben ik over de 37 weken en denk dat je dan kan spreken van echt "hoogzwanger" omdat het vanaf 37 weken allemaal mag gebeuren :D

17. springxsummer

springxsummer Niet meer actief

Ik dan ook niet haha mn eerste kwam tussen 37 en 38 weken

18. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ben bij mijn 2 kindjes op 36w gestopt met werken, had het ermee gehad en wilde nog even kunnen genieten. Maar voelde mij toen toch wel hoogzwanger ;) Maar een grote buik, 2x 19kg aangekomen en mega veel vocht vasthouden. 2x op een snikhete dag bevallen...

19. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.827
    3.623
    113
    Ik vind alles vanaf een week of 30 altijd wel hoogzwanger. Je buik is dan echt dik, de einde-zwangerschapskwaaltjes gaan de kop op steken (vermoeid, maagzuur, moeite met opstaan, moeite met sokken aandoen, enzv) en mensen gaan vaker aan je vragen hoe lang je nog moet.

20. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Zo vanaf week 36 begon ik me wel hoogzwanger te voelen. Ik kon geen schoen of sok meer aandoen, niet uit de bank komen zonder hulp van manlief, ik kon niet meer normaal uit de auto stappen, omdraaien in bed was een drama, ik kon niets meer van de grond oppakken ... ik voelde me echt een gestrande walvis. En manlief vond het allemaal reuze hilarisch.

Overigens ook door mijn buren. Ik hoorde later wel dat ze het wel "zielig" vonden als ze mij hoogzwanger voorbij zagen waggelen terwijl ik de hond uitliet :):D. Terwijl dat echt voor mij een uitje was. Ik vond het lekker om eens even buiten te waggelen, hoewel ik dat meestal wel met pijn in mijn rug moest bekopen.

Deel Deze Pagina