Wij proberen sinds december 2020 een 3e kindje te krijgen. In feb 21 was ik zwanger maar bij 7 weken een bbz/zol. Niks te zien op de echo. Daarna een heftig jaar waarin mijn moeder overleed en ik mentaal door een heel groot dal ben gegaan. In dat jaar ben ik ook niet gelukt om zwanger te worden. Afgelopen februari weer zwanger maar al snel was het mis. Bruinverlies en hcg liep terug. Afgelopen september onze eerste iui behandeling in natuurlijke cyclus. Iets voor nod een positieve test. De testen liepen langzaam maar wel op. 5 weken bloedverlies en ondanks een mooie verdubbeling van het hcg zette het door. Op de echo was wederom niks van een zwangerschap te zien. Voor dat mijn oudste geboren werd heb ik ook 1 miskraam gehad. Altijd op dezelfde manier. Laat positieve testen, bruin verlies en dan is het weer klaar. Ik word er zo verdrietig van. Mijn dochters worden groter en ook de wens lijkt met elke miskraam steeds iets groter te worden. Bloedonderzoeken is niks uitgekomen. We krijgen binnenkort een afspraak bij het LUMC bij de herhaalde miskramen poli. Tot die tijd gaan we verder met de IUI en zegt de gyn doorgaan tot er 1 blijft plakken. Inmiddels dus al 36. ik twijfel echt over alles nu. Wie heeft er een succesverhaal.
Hier niet precies hetzelfde maar wel vergelijkbaar. En nu een succesverhaal (zwanger 13 weken). Ik ben 35 jaar. Ik had een MA bij 9 weken en daarna 2x een zol/vroege miskraam. Na de laatste zol is mijn vader nog overleden. Je raakt het vertrouwen in je lichaam volledig kwijt én je hebt het gevoel het geluk nooit meer aan jou kant te hebben. Maar het komt echt goed! Geef de hoop niet op. Ook al lijkt dat soms onmogelijk. En verdriet mag er ook zeker zijn. Vergeet dat niet. Maar probeer er niet in te verdrinken. Heel veel sterkte meis. Ik hoop dat je snel een goede zwangerschap mag hebben ❤️
Ik heb wel een succeservaring uiteindelijk, na 5 miskramen. Heb nadat we na redelijk lang na de 1e besloten om voor een 2e te gaan, 5 miskramen gehad (4 hele vroege, tussen de 4 en 6 weken waar het vaak al vanaf het begin duidelijk was dat het niet goed zat: geen symptomen, niet goed oplopende testen etc, denk beetje zoals jij. En een wat latere miskraam na een kloppend hartje (10 weken)). Hier kwam ook niets uit de onderzoeken van het herhaalde miskraamonderzoek maar als het de 6e keer weer mis zou zijn gegaan had ik een verwijzing naar Gent klaar liggen en een naar een Gynaecoloog die wat breder kijkt (hormonen). Ik wilde heel graag er alles aan hebben gedaan om alles te laten slagen. Ik was ook 39 toen de 2e werd geboren dus voelde echt wel tijdsdruk. Was wel redelijk geobsedeerd bezig met voeding (oa supplementen en bewegen maar geen idee of het het verschil heeft gemaakt. Hier trouwens elke keer in de 1e of 2e 'ronde' zwanger, ook bij mijn oudste zoon. Wel frappant vind ik zelf maar de oorzaak is nooit achterhaald. Het is echt killing, want je weet niet of en wanneer het nog gaat lukken. Ik had nog wel even doorgegaan maar het is echt allesoverheersend en maakt het leven niet per se leuker omdat het zo'n schaduw over alles legt (in mijn geval dan). Wat een heftige tijd heb je achter de rug ook verder.. Hoop echt heeeeeel erg dat het geluk snel aan je zijde is.
Bedankt allemaal. Dat geeft toch nog een beetje goede hoop. ik ben gisteren gebeld en 7 november hebben we al een intake bij het lumc. Ben echt benieuwd.
Succes Patty! Aan de ene kant hoop je dat er iets uitkomt maar aan de andere kant gaf de arts aan dat als alle onderzoeken goed zijn dat je dan de grootste kans hebt om zwanger te worden en blijven.
Ahh Veel sterkte, ik weet hoe lastig het is. Ik heb er ook 3 gehad, achter elkaar, tussen 5 en 7 jaar na de geboorte van het laatste kind. Wat er in de tussentijd veranderd is weet ik niet, maar we hadden de hoop al opgegeven als het ware. Er werd ons geadviseerd eens wat onderzoeken te laten doen. Voordat we er eigenlijk iets mee gedaan hadden was er dan opeens een blijvertje - dit kindje mag gelukkig, tot nu toe, gezond en wel blijven plakken. Wat het geweest is die 3 keer weten we dus nog steeds niet, maar mijn vk was er op zich niet bezorgd over. Het kan ook toeval zijn volgens haar, dat het een aantal keer mis gaat, maar dat betekent niet dat het bij elke nieuwe poging ook weer gaat gebeuren. Heel veel sterkte en hopelijk komen jullie er misschien wel achter...
Dat geeft in ieder geval nog een beetje moed. we gaan gewoon door. De wens is simpelweg te groot om te laten. We hebben nu deze ronde zelf geklust en zodra ik evt ongesteld ben doen we een nieuwe iui poging. Op eigen initiatief slik ik nu 1x daags aspirine vanaf mijn eisprong.
Hier even een update uit de onderzoeken is helaas niets gekomen. LUMC raadt chromosomenonderzoek af. Wij hebben immers 2 gezonde kinderen. We gaan dus vooralsnog uit van pech. Ik ga er ook niet meer meer naar zoeken. Wel sli ik voor de zekerheid magnesium en aspirine. Morgen hebbben we de 2e IUI behandeling. Laten we hopen op een mooi cadeautje over 2 weken.
Jeetje, wat een heftige tijd en een moeilijk jaar heb je gehad. Ik wil mijn verhaal wel delen. Nog niet met een positieve uitkomt maar ik herken wel veel in je verhaal. Wij hebben een gezond kindje gekregen in 2020. Sinds een jaar zijn we bezig voor een 2e. Ik werd bij ons eerste kindje snel zwanger en ook van ons 2e kindje was ik snel zwanger. Helaas hebben wij deze zwangerschap na een aantal maanden moeten beëindigen ivm een zeer zeldzame aandoening waarbij het kindje zal overlijden tijdens de geboorte. Daarna heb ik een vroege miskraam met 4.3 weken gehad, een vmk met 5.6 weken en nu weer een vroege miskraam met 5.4 weken. Pfff, om moedeloos van te worden. Ook wij hebben volgende week een afspraak bij het LUMC, ik ben heel benieuwd hoe dit gaat zijn. Misschien is het fijn om met mensen in dezelfde situatie ervaringen uit te wisselen en een beetje te kletsen? Patty86 jij zit bijna op je NOD? Spannend... ik duim voor je.
oh jeetje @Roebie jij dus ook al 3 miskramen. Wat verdrietig. Echt een hoop vrouwen die dit meemaken. Er wordt alleen erg weinig over gepraat. Helaas ben ik gisteren ongesteld geworden. morgen dus bellen voor iui 3