Hoi meiden, nog een slaaptopic , maar ik herken dit totaal niet van ons dochtertje. Haar lag je rond 19 uur in bed en ze kwam ruim 12 uur later 's morgens weer. Maar bij ons zoontje ligt het anders. Heb net contact gehad met Nutricia, hij krijgt meer dan voldoende voeding binnen en heeft zat reserves, qua kilo's zeiden ze op het CB, dus honger kan het niet zijn. Vannacht heeft hij ook van 3.00-4.30 uur hardop liggen brabbelen en jammeren. Dit gaat niet zachtjes, maar echt hard, wij horen het elke nacht als het zo is, en slapen dan ook niet. Ik ben erg benieuwd wat de reden hiervan kan zijn: hij slaapt in een winterslaapzak met pyjama en romper met lange mouw, dus kou lijkt het mij niet, té warm ook niet, want 's morgens ligt hij er eerder koud dan warm bij. Hij slaapt nog wel 3 slaapjes en het gekke is dat hij vaak rond 17.15 uur moe word. Dan leg ik hem in bed, maar dan slaapt hij vrolijk 1,5 uur weg. Ik maak hem dus eerder wakker, maar hij is altijd zo weer moe. Ook 's avonds gaat de babyfoon wel 4x af als wij in de kamer zitten en is hij aan het brabbelen enz., als hij dan net 2 uur in bed ligt. 's Morgens is het ook standaard ongeveer 6.15 uur. Hij slaapt dus lang niet het gemiddelde van 11 uur van deze leeftijd. Waar kan dit aan liggen/enige herkenning?
Hoe oud is je zoontje? En hoeveel graden is het op de kamer? Het ene kind is het andere niet, de een heeft het eerder koud als de ander..
Ik heb wel herkenning met het brabbelen voordat hij gaat slapen en bij het wakker worden. Maar niet met het brabbelen midden in de nacht. Ik dacht eigenlijk altijd gewoon dat hij hele verhalen wilde vertellen over zijn dag aan al zijn knuffelvrienden .
Beide jongens hebben, volgens mij ook rond deze leeftijd, een periode gehad dat ze dit deden. Ze lagen dan heerlijk te brabbelen in hun bedje om na een tijdje weer verder te slapen. En 's ochtends, tja het ene kindje is vroeger wakker. Zolang ze niet huilen gaan we er niet heen. Betreft "hij kan het niet koud hebben" geen enkel kindje is hetzelfde en zonder te voelen kan je dit niet zeggen. Onze jongste sliep in romper met lange mouw, pyjama, winterslaapzak en 2 dekens en had het nog koud. Waar het ene kindje in een hema winterslaapzak heerlijk slaapt heeft een ander kindje het daar gewoon echt heel koud in. Voelen = weten. Voelt de nek warm aan is het goed. Voelt de nek warm en klam of koud aan is het niet goed.
Ik denk eerder een verkeerd ritme. Om 17.15 uur nog een slaapje doen lijkt me niet goed voor het doorslapen in de nacht. Voor hem begint dan om 17.15 uur al de nacht. Ik zou proberen het ritme wat aan te passen. 's Morgens een slaapje en 's middags een slaapje (uiterlijk tot 16.00 uur) en dan om 18.30/19.00 naar bed.