Goedemorgen, Ik heb een vraag met betrekking tot de nintendo Wii. Wij hebben deze en ook de plaat waar je sport oefeningen op kunt doen, ik sta daar elke dag op en doe dagelijk zo'n 2500 steps oefeningen op de plank. Is dit eventueel schadelijk voor een eventuele zwangerschap? Ik had namelijk weleens gehoord dat de wii schadelijk kan zijn vanwege de stralingen of zoiets. Weet u hier iets over? Trouwens een 2de vraag: een verloskundigen binnen welke straal moet die van ons af zitten? Mijn verloskundigen in mijn eigen woonplaats voel ik me niet zo op mijn gemak en wil dus als ik ooit weer zwanger word naar een vk, maar die zitten best ver weg en vroeg me dus af of daar een bepaalde richtlijn voor is? Alvast heel erg bedankt! Groetjes, Carolien
Hoi carolien. De wii heeft geen invloed op een eventuele zwangerschap. Indien het niet klikt met de verloskundige uit je woonplaats is het allereerst verstandig dit uit te praten. Is het een eenmans praktijk? zo niet dan kan je ook vragen of het mogelijk is geen contact te hebben met de gene met wie het niet klikt. Informeer bij de andere praktijk of ze er bezwaar tegen de afstand hebben. Wij moeten in 20 min bij jou kunnen zijn! Imke
Hoi Imke, Ok dan weet ik dat in ieder geval! Bedankt voor dat antwoord. De vk is geen eenmanspraktijk maar er zijn 2 verloskundigen. De gene die wel aardig is dat is de hoofd van de praktijk en de andere daar klikt het niet mee. Ze kunnen me natuurlijk niet garanderen dat ik die gene niet bij de bevalling heb omdat ik dit al eens eerder heb gevraagd. En dat is voor mij het belangrijkste! vandaar dat ik uit wil wijken naar een andere vk. Dus binnen 20 min moeten ze bij mij zijn. Nou dat is in ieder geval een geruststelling want dan kan ik eventueel uitwijken naar iemand anders. Bedankt voor het antwoord! Groetjes, Carolien