Legging/rokje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door anouk79, 14 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Waarschijnlijk een simpel/raar vraagje maar ik was er gewoon even benieuwd naar :D.
    Vanaf welke leeftijd ging jullie meisje rokjes etc dragen.

Mijn meissie draagt nu (5.5 mnd) nog lekker iedere dag een legging (in het weekend met een rokje) met truitje korte/lange mouw.
    Ik kan me voorstellen dat het er op den duur raar uit gaat zien alleen een legging.

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    vanaf dat ze loopt draagt ze vaker rokjes, ik vind het er gewoon niet uit zien als ze liggen dus ze had vaak gewoon een broekje aan.

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

leggings en rokjes/jurkjes pas toen ze ging lopen. Rokje/jurkje is bij tijgeren/kruipen niet heel erg handig voor je kindje. Met 5 maanden ging ze al tijgeren.
    En toen ze nog heel klein was stond het haar ook totaal niet (ik vind het sowieso 9/10 keer geen gezicht bij een pasgeboren meisje).
    Ik heb een kerstfoto met haar in jurkje en maillot (2 wk oud), ziet er echt niet uit ;)

Ik had gewoon lekker zachte en soepele broekjes, volgens mij zag je 5 jaar terug ook niet zo veel leggings in die kleine maatjes (dochter zat met 6 mnd in maat 56/62 en met 1jr in 68). Een legging vind ik ook alleen staan bij een dun kindje, bij een dikke baby zie ze de plooien zo goed.

4. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Ik kan me voorstellen dat een rokje inderdaad niet heel erg lekker zit met het kruipen en tijgeren. Mijn dochtertje staat een rokje nu nog wel schattig maar over een tijdje zullen het wel broekjes worden denk ik en zodra ze loopt komen de rokjes weer tevoorschijn :D.
    (de legginkjes zijn alleen zo handig nu ;) alleen een beetje kaal nu ze groter word)

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.880
    113
    J. vanaf dat ze kon staan, daarvoor droeg ze eigenlijk alleen maar broekjes. D. draagt ze eigenlijk vanaf het begin, omdat veel broekjes bij haar afzakken en ik alleen een legging niet zo leuk vind staan.

6. 2ehands2ekans

2ehands2ekans Actief lid

30 mei 2012
    194
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jurkjes van begin af aan en rokjes wat later maar nu ook gewoon hoor met kruipen. Heeft ze helemaal geen last van.

7. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    hier krijgt ze vanaf het begin al jurkjes aan en een rok met legging. Dat wisselde ik af met alleen leggings. Nu doe ik alleen een legging aan als ik er een jurkje of tuniekje over heen doe en anders een spijkerbroekje. Voor de herfst/winter heb ik al maillots en rokjes en jurkjes gekocht.
    Ik kijk niet naar of het weekend is of doordeweeks. Ik kijk naar het weer buiten en zoek daar wat leuks bij uit.

8. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.244
    10.910
    113
    Jurkjes vanaf t begin, uberschattig en zij vindt t best. Sowieso komen babyjurkjes nooit tot aan de knietjes in mijn ervaring. Met een maillootje of een legging. (ook wel vaak broekje-truitje hoor) Ze heeft van oma een rokje maatje 62 gekregen, dat gaat ze volgende week dragen naar een feestje, dan is ze 11 weken. Als ze gaat kruipen, dat zien we dan wel weer.

9. Bri

Bri Niet meer actief

Mijn dochter had al wat rokjes/jurkjes toen ze nog niet kon lopen. Stonden haar reuze schattig. Let alleen wel op dat het echt korte en wijde rokjes of jurkjes zijn, anders zit het alleen maar in de weg. Ze moeten wel de bewegingsvrijheid hebben om alles uit te proberen wat ze maar kunnen.

Alleen een legging vind ik ook wat kaal, daar hoort toch iets 'langers' op dan een shirtje.

10. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Misschien stoort ze zich niet aan de rokjes straks als ze gaat kruipen. Dan krijgt ze ze alsnog aan. Maar voor de zekerheid dus toch maar wat broekjes erbij halen dus, lijkt me op het kdv wel makkelijker.

11. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    @abonmanise: onze meisjes zijn even oud nu, leuk.

12. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.170
    3.053
    113
    Nederland
    ons meisje draagt sinds ze 1 a 2 weken.is al jurkjes en.rokjes, maar ook gewoon leggings met n shirtje. ik vind t uber schattig :)

13. mama013

mama013 Actief lid

19 jun 2012
    322
    0
    16
    T-013
    Mijn meisje is 15 maanden, en heel slank. Spijkerbroekjes enzo zitten haar veel te ruim. Meestal heeft ze een legging aan, met een leuk shirt en vestje. Jurkjes en rokjes heeft ze eigenlijk niet. Weleens gehad, maar de legging heeft mijn voorkeur. Je kunt zulke leuke vinden tegenwoordig. Ze is nog klein, ik het het haar heel lief staan. Als ik nu over straat ging in alleen een legging, dan zou ik zeggen trek maar gewoon een spijkerbroek aan. Ze heeft wel 2 broekjes van ZARA maar deze vind ik best prijzig, zeker nu ze veel buiten is, en valt nu ze leert lopen...

14. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Ik heb nu al veel rokjes en jurkjes!

15. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik heb alleen een legging en truitje/tuniekje nooit mooi gevonden persoonlijk, al zie je het bij die kleintjes best veel.

Hier was het dus vanaf het begin af aan:
    Legging/maillot - Jurkje
    Legging/maillot - rokje - shirtje (je hebt vanaf maat 50 super zachte rokjes!)
    Broekje (tot een maand of 5 enkel katoen, daarna ook wat zacht spijker) - truitje/tuniekje

Overigens hebben wij erg veel een ''spijkerlook'' skinny van de prenatal gedragen. Zo zacht als een legging en net of ze een spijkerbroekje aan had en dan vond ik een shirtje juist wel erg leuk.

16. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    oww Lisa draagt vanaf dag 2 al jurkjes/rokjes met legging/maillot.
    En nu nog steeds ze heeft vandaat een spijkerovergooiertje en maillot aan. Ik vind het super schattig en ik vind het soepeler zitten dan een spijkerbroekje als ze aan het kruipen is.

17. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Hier ook al snel een rokje of jurkje aan hoor. Leuke legging erbij, gaat prima. Ook als ze gaat kruipen houd ik die rokjes/jurkjes aan. Bij de oudste ging dat prima!

18. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Leuk om te zien hoe verschillend iedereen erover denkt. Leuk dat de meeste toch voor het rokje/jurkje gaan.

19. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Mijn beeb draagt af en toe rokjes/jurkjes sinds ze eh 3 maanden is, volgens mij.
    Vind een legging met een shirtje erop niet zo mooi... Trek dan gewoon een broekje aan.

20. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik ben mn dochter met een maand of met 6 weken echt kleertjes aan gaan doen en dus had ze toen jurkjes en rokjes aan. Met maillot want winter.

Deel Deze Pagina