Plots niet meer doorslapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Rhune, 14 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rhune

Rhune Actief lid

4 jan 2011
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons Zoontje van 8 maanden slaapt plots niet meer door. Tot enkele weken geleden sliep hij van 20u tot 7u mooi door. De laatste weken word hij telkens wakker tussen 3u en 4u en heel regelmatig daarna. Hij huilt niet, maar begint te spelen. Op termijn vermoeiend voor hem en voor ons. Weet iemand raad?

2. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Zijn er misschien tandjes op komst?
    Bij mijn zoontje was dat de oorzaak toen hij rond die tijd begon te spoken 's nachts. En af en toe nog want hij krijgt er een heleboel vlak achter elkaar..

3. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Sprongetje! Wij hadden precies hetzelfde probleem rond deze tijd. Gaat vanzelf weer over. Wij hebben geprobeerd consequent te blijven, dus niet uit bed halen, en niet gezellig doen. 's Nachts is om te slapen. Bij ons ging het na een week of 6 weer over. Helaas werd ze toen ziek, dus wij zijn nog steeds bezig 's nachts, maar da's een ander verhaal :)

4. Rhune

Rhune Actief lid

4 jan 2011
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat bedoel je precies met 'sprongetje'?

5. Marloes86

Marloes86 Niet meer actief

Sprongetjes zijn de fase waarin je kind een hoop nieuwe vaardigheden leert. Bewust en onbewust. Als je een smartphone hebt, is de "Oei, ik groei" App leuk om te hebben. Hier staan de sprongetjes met de bijbehorende leeftijd in beschreven. Erg leuke app, en heel veel dingen zijn erg herkenbaar hier.

6. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Toen ik de titel las dacht ik meteen: laat ik raden... toevallig rond de 8-9 maanden oud? En ja.... sprongetje! Hier heeft dat trouwens echt een hele tijd geduurd.

Onze truuk was dat we een slaapmuziekje hadden, dat zette we dan weer aan en de dame ging weer verder slapen. Maar hebben ook een tijd gehad dat ze een nachtfles nodig had.

7. Nescio

Nescio Niet meer actief

Heel normaal, is een fase (die lang kan duren). Als hij gaat spelen zie ik het probleem niet? Als hij huilt, misschien een klein flesje geven?

8. Rhune

Rhune Actief lid

4 jan 2011
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even gecheckt bij de KA.
    Idd, zolang hij niet gaat huilen is er geen probleem.
    Volgend de KA heeft het ook niet met de voeding te maken, aangezien hij niet huilt. Wat we volgens haar wel kunnen doen zijn rijstvlokken of granen toevoegen in zijn avondflesje. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

Alvast bedankt voor jullie geruststellende reacties.

9. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier hebben we precies hetzelfde.
    Om het uur snachts wakker, een paar huiltjes en weer slapen.

Super vermoeiend maar het word nu na een week of 3/4 minder.

10. Rhune

Rhune Actief lid

4 jan 2011
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de goede moed ;)

11. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met sprongetjes werd mijn dochter altijd ineens heel vroeg wakker, 5.00 ofzo. Vreselijk, maar het was echt altijd tijdelijk...Max een week

Deel Deze Pagina