Dochtertje van 7 maanden werd woensdag ziek. Overgeven. Geen koorts of diaree. Alles kwam eruit. S avonds wilde ze dr fles en die ging erin en kwam er direkt in 3 golven weer uit. Donderdag leek het redelijk te gaan. Pap bleef erin. Tot eind van de middag. Overgeven en er zat pap in?? Naar HA assistente gegaan met de vraag of ORS nodig was of wat anders omdat ze veel overgaf en nauwelijkd wilde drinken. Mocht bij de HA langs maar die vond het niet verontrustend.geen koorts en diarree, ze was levendig, mondje en oogjes vochtig en ze plaste nog enz. ORS had geen nut omdat ze niet aan de diarree was en omdat het smerig smaakte, zou ik alleen meer kans hebben dat ze dr drinken niet meer zou willen. Dus, kleine beetjes drinken geven en het zou nog 1 dag duren en dan zou ze ws opknappen. Al,s ze koorts en/of diarree zou krijgen dan moest ik voor het weekend nog terug komen. S avonds vrat ze zo wat mn bord op dus heb ik haar een paar hapjes gekookte wortel met aardappel gegeven. Dit bleef erin.net als haar fles s avonds. Volgende dag leek ze okee dus naar kdv voor paar uur. Pap at ze nauwelijks op en kwam er grotendeels uit, brood wilde ze niet, fles niet. Ze hebben er met moeite 70cc vocht in gekregen. Dr melk en sap. De rest van de tijd heeft ze geslapen en net voordat ik haar haalde kwam alles eruit. Zelfs de worteltjes van de avond ervoor Smiddags was het weer rustig en s avonds ging er een halve avondprak met extra vocht in en voor de nacht een fles. En vandaag is het weer bal. Vanmorgen de hele fles eruit en steeds gespuugd. Paar hapjes banaan is erin gebleven en een kwart soepstengel. Maar nu, ze wil niet drinken.ze draait haar hoofd weg, tuft de speen uit. Heb al wat sap in haar mondje "gespoten" maar dat laat ze eruit lopen. Ze slaapt veel, is niet suf, geen koorts, en geen diarree. Wat nu? Hoe krijg ik er vocht in? Heb al geprobeerd als ze slaapt maar dat pikt ze ook niet. Duwt de fles weg.
Heb je waterijsjes in huis, misschien dat ze daar wat van wil? Mijn zoon had pas overgeven en diarree. Ik heb hem toen wat cola zonder prik gegeven ( hij was toen 9 mnd) en hij wilde van mijn groentensoep wel een paar hapjes. Ook luste hij wel wat appelmoes. Ik heb maar niet te krap gekeken naar wat hij eigenlijk wel en niet mag drinken. Maar als je t niet vertrouwd zou ik de Hap bellen hoor, zoveel slapen, is ze suf? Plast ze nog wel? Bij mijn zoontje viel zn buikje in...het had niet veel langer moeten duren of hij had aan t infuus gemoeten. Je kan beter een keer teveel contact hebben met een arts als te weinig....
Bij veel overgeven en weinig willen drinken was hier juist het advies ors te geven. Dus dat kun je alsnog proberen. De assistente gaf aan dat je evt ook AA energie kunt geven als ze ors niet willen drinken. Maar dat heb ik nooit gedaan. Ik zou voor nu kijken wat er wel in gaat ipv wat nodig is (dus roosvicee wel? Dan gewoon dat geven) En de hap kun je ook bellen voor advies, omdat het nu al wat langer aanhoud.