Hallo, Mijn dochter is bijna drie weken oud en sinds de tweede week wil ze niet meer aanhappen aan de borst. Dit zorgde voor een gefrustreerde baby en een verdrietige moeder. Sinds die tijd kolf ik mijn borstvoeding volledig af; op zich bevalt dit goed en ik vind het een fijne gedachte dat ze toch de gezondste voeding binnenkrijgt. Nu heb ik sinds een paar dagen het idee dat mijn productie wat terugloopt. Hoe kan ik die goed op gang houden, zodat ik de groeiende vraag naar melk kan blijven produceren? Alvast bedankt voor de hulp!
Een baby aan de borst doet af en toe een regeldagje: dan komt ze ineens veel vaker en drinkt langer. Daarmee verhoogt ze je productie. Dit kun je met kolven nabootsen. Plan een paar dag waarop je om de 2 uur gaat kolven en kolf wat langer door dan normaal. Heb je destijds een lactatiekundige ingeschakeld toen je baby de borst niet meer wilde? Soms lukt dit later ook nog wel. Dan maken je borsten op natuurlijker wijze de voeding aan en gaat het vaak al beter. Succes! Linda