Onze zoon heeft al (verborgen) reflux vanaf de geboorte. Daar krijgt hij n u een maand nexium voor, 2x 5 mg. Hij krijst echter bij elke fles en schopt en slaat de fles eruit. Verder heeft hij nog meer klachten zoals diarree met onverteerde stukjes, constant verkouden, niezen, onrust en ga zo maar door. vandaag bij KA geweest en eindelijk gebeurt er iets. Ik dacht zelf aan koemelkallergie. Zij beaamde dit en wil ook onderzoeken doen naar de reflux. ze zei dat hij best 2 keer 10 mg mag hebben. Maar die onderzoeken zijn dus een sonde inbrengen en met een contrastvloeistof kijken hoeveel reflux er is en hoe erg zijn slokdarm aan wordt getast. Hiervoor moet hij 2 dagen nexium vrij zijn (jippie, nog meer krijsen) Wat is nu de meerwaarde van die onderzoeken, want de zijn erg belastend voor het manneke. Hij is nu 4 maanden. Heeft iemand dit ook laten doen? Want dat hij reflux heeft, is toch al erg duidelijk. Waarom dan niet gewoon meer nexium geven?
Go wat een bekend verhaal dit!! Mijn zoontje is nu 3 maanden en heeft voor zijn reflux (verborgen) in het ziekenhuis gelegen, maar niet echt voor zo'n onderzoek wat jij noemt. Het was meer observeren en ons wat rust geven. Ik zie ook niet in dat dat onderzoek bij jou kleintje meerwaarde zou hebben. Ze hebben hem toen meer medicatie geven en en adviesen toen hij daar lag. Ik heb hem vanaf week of 5 aan de pepti gezet (ik was echt radeloos!!) En het krijsen werd wel wat minder in combinatie met medicatie. Ook had hij de zelfde symp als jou zoon voor kma. Krijgt hij al pepti? Ik zou gewoon op je strepen gaan staan als je het er niet mee eens bent. Wle sneu dat het manneke pijn moet lijden om niks.
ze belt straks om te vertellen hoe het nu verder gaat, wanneer hij wordt opgenomen. ze moest overleggen met de maag en darm arts (was een arts in opleiding). pepti krijgt hij nog niet, wel HA en hebben gewacht omdat hij waarschijnlijk nnu al sterkere nodig heeft en anders moesten we weer wisselen. die onderzoeken lijken me zo belastend. vraag straks nog even na wat de meerwaarde precies is.Hij heeft het al zwaar genoeg.
Ik denk dat ze willen onderzoeken hoe erg de reflux is, en wat dan de beste medicatie afstemming is. Zomaar meer medicatie met deze leeftijd lijkt me ook niet heel goed. Wellicht willen ze tevens al bekijken of er niet een operatie nodig is, mocht het klepje van de maag n iet functioneren (waardoor het maagzuur dus vrij spel heeft en de reflux veroorzaakt).. Ik roep maar wat hoor, maar kan me voorstellen dat tevens onderzocht wordt. Daarbij lijkt t me idd fijner om minimaal met Nutramigen te gaan starten of evt al Neocate. Succes iig!
Maar waarom is het al zo zeker dat het reflux is? De klachten kunnen ook allemaal van kma komen en dan krijgt hij voor niks medicijnen. Ik vind het dus niet heel vreemd dat ze een onderzoek willen doen. Sterkte met je mannetje! Het is heel naar om hem zo te zien!