Plots slecht slapen hoort dat bij t 3e trimester

Discussion in 'Zwangerschap' started by Chica82, Oct 25, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

May 23, 2010
    1,387
    74
    48
    Amsterdam
    Ik sliep de laatste weken zo goed maar de laatste dagen word ik constant wakker, niet om te plassen, dat maar 1x. Hoort dit lichte slapen bij het laatste trimester? Herkent iemand dit?

2. debende

debende Bekend lid

Dec 14, 2008
    692
    0
    0
    hillegom
    Bij beide zwangerschappen vanaf week 22 gehad.
    Erg licht slapen, wakker worden van elk geluidje en vervolgens moeilijk weer in slaap komen!!

Succes!!

Probeer wel overdags, als je kan een extra tukkie te doen. heb je hard nodig na een aantal gebroken nachten!!!!

3. Leeuw89

Leeuw89 Niet meer actief

Ik heb dit ook! ik slaap zoo slecht! Niet normaal!
    IK wordt denk ik wel 30x wakker!
    EN dan moet je maar proberen in slaap te komen met dat gesnurk naast je! ben je net in slaap wordt je al weer wakker haha

Ik hoor meer vrouwen hier over die slechter gaan slapen aan het einde..

4. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    Gisteren nacht voor mijn gevoel de hele nacht wakker in bed gelegen. Kan ook steeds moeilijker inslapen als ik 's nachts wakker wordt. hopelijk blijft dit niet de hele tijd zo. ;) Ik zit alleen nog niet in mijn derde trimester.

5. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

Aug 16, 2009
    1,837
    0
    0
    ik kan het ook met jullie delen.
    kan geen houding meer vinden, ben vaak wakker en als je dan net slaapt kun je er weer uit voor de wc.
    ik slaap overdag als het even kan tussendoor. moet wel zeggen dat het zwaar wordt aangezien ik nog volledig werk. maar ja hoort er bij

6. macaaney

macaaney Lid

Feb 6, 2010
    93
    0
    0
    NoordBrabant
    ja is echt normaal aan het einde, is om je alvast voor te bereiden zullen we maar zeggen;)
    maar probeer echt je rust te pakken! probeer overdag nog een dutje te doen!
    succes om je nachten door te komen alvast;)

7. Elly1979

Elly1979 Actief lid

Jan 14, 2007
    493
    0
    0
    Account Manager
    Ergens in het mooie Fryslan!
    Hallo,

Dat slechte slapen hoort er inderdaad bij!

Ik sliep tijdens beide zwangerschappen enorm slecht in het laatste trimester.
    Heel licht...werd van elk geluid wakker, terwijl ik normaal een hele diepe slaper ben.
    En als ik dan wakker was, kon ik ook erg moeilijk weer in slaap komen...heel irritant.

Het schijnt normaal te zijn en iets wat vanuit nature komt.
    Het lichte slapen is een voorbereiding voor als de baby straks geboren is.
    Dan hoor je natuurlijk alert te zijn op de geluiden van de baby en zul je de eerste tijd waarschijnlijk nachtvoedingen geven.

Best wel mooi he hoe het mensenlijk lichaam en geest werkt.

Probeer inderdaad je rust te pakken op de momenten dat het kan.
    Overdag even lekker naar bedje, kom jij even tot rust en de baby ook!

Liefs Elly.

8. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

May 23, 2010
    1,387
    74
    48
    Amsterdam
    Jaaaa dat heb ik nou ook elke nacht, en mijn vriend snurkt niet eens zo hard maar toch genoeg om mij te irriteren haha, dan wil ik zijn neus dicht knijpen!!

9. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

May 23, 2010
    1,387
    74
    48
    Amsterdam
    Het is inderdaad heel erg bijzonder hoe de natuur werkt...en het is ook zo opvallend bij mij omdat iedereen mij kent als enorm lui, ik bedoel daarmee dat ik graag slaap en lang uitslaap, dus daarnaast ben ik niet zo lui maar ik houd ervan om veel en lang uit te slapen, mijn ouders ook zelfs nu ze met pensioen zijn, ik sliep voor mijn zwangerschap echt in het weekend tot minimaal 12 uur uit, en meestal werd ik pas rond 13u wakker, daaraan merk je dat het echt de natuur is, hoe graag je ook slaapt je zal eruit komen!!

10. Yukl

Yukl Niet meer actief

Oh ja... en straks als de kleine is geboren zal je ook vaak ieder geluidje wakker worden ;) Een belangrijke reden waarom ik zo vreselijk belabberd sliep toen zoonlief nog bij ons op de kamer sliep.

11. dobslots

dobslots Actief lid

Mar 19, 2010
    178
    0
    0
    Bij mij valt het mee, geraak de laatste dagen alleen heel wat moeilijker inslaap...

12. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Ja hier hetzelfde probleem sinds een paar weken. Ik word van elk geluidje wakker, lig vaak niet lekker en moet dus steeds draaien, en als dan weer eens wakker ben heb ik last van vreselijke maagzuur. Er staat hier standaard een pak melk naast het bed, die ook helemaal leeg gaat dan.
    Vriend staat om half 6 op, en ik kom dan ook niet meer in slaap.

Resultaat: de hele dag duf :)

Het zal er idd bijhoren.....

13. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    Oh gelukkig ben niet de enige! meiden echt waar al 2 nachten amper geslapen. Ik ben normaal een buikslaper en jah dat kan nu niet meer nu lig ik niet meer lekker heel me lichaam doet me pijn elke keer als ik wakker word moet ik weer piesen pfffffffff...

Normaal kan je een kanon naast me afschieten en dan ben ik nog niet wakker maar nu pfff in slaap komen lukt wel maar als ik eenmaal wakker word kan ik dus niet meer slapen....en ik wil dan ook niet teveel gaan draaien want vriendlief mag geen last van me hebben (vind ik zielig).

Sinds 2 dagen slaap ik nu met een voedingskussen lijkt lekkerder te liggen maar nu word ik weer wakker omdat me arm slaapt of been! Nog 9 weken :)

14. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

Nov 22, 2008
    1,309
    0
    0
    zoals al meerdere gezegd hebben, het lichaam maakt zich klaar voor als de kleine er is... moederinstinct.
    Nu onze kleine 11 maanden is wordt dit weer een klein beetje minder, maar aangezien ik 20w ben ben ik bang dat dit niet over gaat.
    Ach ja, over een aantal jaartjes komt dit goed.

probeer overdag wat te rusten, wat kan helpen is om met een voedingskussen te slapen (zon lange worst) kan soms je positie iets verbeteren waardoor je iets lekkerder kunt slapen en misschien minder snel wakker wordt.

15. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

Sep 2, 2008
    1,088
    0
    36
    pff praat me er niet van. Het is bij deze zwangerschap (nog) niet zo erg maar bij de eerste was het een ramp
    zat in de laaste weken rustig tot een uur of 4 op de pc omdat ik niet in slaap kon komen!

en daar ging ik weer.. in bed.. uit bed.. nog even schoonmaken.. naar de wc.. tv kijken.. werd gek van mezelf.
    uit eindelijk viel ik meestel rond een uur of 4/4.30 in slaap en dan sliep ik tot 11 uur ofzo (tijdens mijn verlof)
    Nu kan dat natuurlijk niet meer.. heb nog een klein monstertje wat wakker wordt.

Dus hoop dat het deze keer wat minder is.. maar het begint al hoor!

8)

16. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

Nov 20, 2009
    2,517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    yep! ik ook, ben ook gevoelig voor spanning, droom snel heftig en kan het ineens eng vinden om de overloop over te moeten snachts... had ik bij eerste ook, had toen het laatste boek van harry potter gelezen nou das geen aanrader....(iig niet in je derde trimester haha)

17. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

Sep 2, 2008
    1,088
    0
    36
    hahah ja moet daar wel om lachen.. inderdaad ik ben van mezelf al niet zo'n held in het donker.. maar in je derde trimester in het donker de trap op lopen.. (en dan moet je ook nog stil doen)
    nee dat lukt niet
    storm meestal als een olifantje (zo voel ik me ooK) naar boven. en dan kom ik boven en zegt man lief heel droog.."ben je bang ofzo" 8)
    nee hoor :) :$

18. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

Nov 22, 2008
    1,309
    0
    0

hihi nier nog z on held, dan nog eens achteraf wonen grote open plaats en heeeeeeeel veel enge geluidjes, doe maar alle (trap)hekjes beneden dicht dan hoor ik ze zeker aankomen;);) helaas geen wc boven voor ons...

19. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

Sep 2, 2008
    1,088
    0
    36
    En er dan zelf over struikelen in je slaapdronken-heid :)
    *loop loop loop* *BAM* zo met je volle gewicht tegen het hekje aan ;)

20. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

Nov 22, 2008
    1,309
    0
    0

daar heb ik niet eens een hekje voor nodig.... bij de eerste denderde ik 3 treden de trap af.... wel op mn bips... manlief schiet omhoog in bed, ben je ok.....
    jaaa ga ik weer voor mn zoveelste plasje...

Share This Page