rozige afscheiding na ovulatie

Discussion in 'Zwanger worden' started by noukie 1992, Dec 20, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. noukie 1992

noukie 1992 Fanatiek lid

Feb 4, 2016
    4,940
    3,654
    113
    Female
    Had graag geweten of jullie het misschien herkennen, kunnen verklaren en of het misschien een goed teken zou kunnen zijn.
    2 dpo had ik wat bruine afscheiding in de ochtend, dit was eenmalig en ook helemaal niet veel, 3 dpo merkte ik op dat ik bij het afvegen telkens wat rozig slijm op het papiertje had zitten, 4 dpo en vandaag 5 dpo nog steeds rozig slijm bij afvegen maar ook ontzettend veel afscheiding. Heb zelfs een inlegkruisje nodig en ook daar kan ik het wat rozig slijm terug vinden. Bij de eerste bloeding dacht ik dat het een ovulatiebloeding was (2 dagen na eisprong, bruin bloed dus al wat ouder bloed), maar wat daarna volgende kan ik niet echt plaatsen.
    Nog dames die het wel eens meemaakten?
    Is het een goed teken of moet ik het eerder zien als iets hormonaal?
    3 dpo is en lijkt me nl te vroeg voor een innesteling, 4 of 5 dpo is mss wel mogelijk maar vind het best raar.
    Verder ben ik over de dag van mijn eisprong ook erg zeker, deze doet nl ontzettende pijn.

Graag hoor ik wat jullie denken of jullie ervaringen.

Dankje :oops:

2. PetiteBelge

PetiteBelge Actief lid

Oct 27, 2017
    354
    152
    43
    Female
    Hallo!
    Ik heb wat bruine afscheiding gehad rond de periode dat ik mijn menstruatie verwachtte.
    Dit was 1 dag en de nadien nog wat bruinig slijm. Dit was bij mij een goed teken, want weekje nadien positief getest!

De maand voordien had ik kort na mijn eisprong ook rozige afscheiding gehad en veel pijn in mijn linker eierstok, maar toen was het dus niets.... Nooit een verklaring voor gevonden ook...

Ik denk dat je niet veel meer kan doen dan je nod afwachten...
    Succes! :thumup:

3. noukie 1992

noukie 1992 Fanatiek lid

Feb 4, 2016
    4,940
    3,654
    113
    Female
    inderdaad het blijft hopeloos dromen en hopen dat het raak is, maar zeker zal ik het nu toch niet weten. Stiekem na alle miserie toch toe en op zoek naar wat goede hoop hier :oops:

4. bozoe

bozoe VIP lid

Jul 9, 2014
    5,479
    5,839
    113
    Helaas is je eisprong voelen niet echt betrouwbaar. Meestal voel je het laatste groeispurtje voordat je ei springt. Het bloedverlies kan dus heel goed passen bij een ovulatiebloeding.

5. noukie 1992

noukie 1992 Fanatiek lid

Feb 4, 2016
    4,940
    3,654
    113
    Female
    Dat kan inderdaad, maar weet in mijn geval dat mijn eisprong voelen altijd klopt ook qua monitoring (echo's) en testen (en 12 tot 14 dagen later ongesteld worden). Ik voel reeds pijn 1 week op voorhand en bij eisprong zelf crepeer ik haast van de pijn, eitje is daarna ook altijd daadwerkelijk gesprongen. Na 2 jaar weet ik al precies waar ik bij welke pijn aan toe ben. Kan me voorstellen dat dit niet bij iedereen het geval zal zijn maar als ik voor mezelf spreek weet ik dat deze altijd klopt. (heb de hele medische mallemolen ook al mogen doorwandelen) :confused:
    Wellicht zegt het bloedverlies nu inderdaad nog niet erg veel, ik hoop gewoon op een goede afloop na mijn laatste operatie, die heb ik gezien als een nieuwe kans. Verder is dit ook mijn laatste ronde die ik op natuurlijke wijze mag doorzetten, na dit volgt de volgende stap en hoop stiekem dat het nu toch als nog raak mag zijn en al dat verdere gedoe niet nodig zou zijn :$

6. bozoe

bozoe VIP lid

Jul 9, 2014
    5,479
    5,839
    113
    Misschien kwam mijn reactie een beetje bot over, had beter even mijn voorgeschiedenis erbij moeten vermelden. Weet helaas als geen ander hoe het is. Mocht het enige troost geven, hier heftige Endometriose en de kans op een spontane zwangerschap was nihil. Na 3 maand Lucrin en een (7e) operatie toch spontaan zwanger geraakt. Ik hoop dat jou hetzelfde wonder overkomt

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik denk toch echt dat het een ovulatiebloeding is. Dat kan voor, tijdens en NA je eisprong optreden.

Innestelbloed komt vaker niet dan wel voor en het is zeker niet iets wat standaard plaatsvindt bij hert ontstaan van een zwangerschap.

Als je wel denkt dat het innestelbloed was, dan zou je nu een duidelijk tweede streepje op een zwangerschapstest moeten zien. Vanaf innesteling maak je immers HCG aan?

En wellicht ben jij een van die uitzonderingen die het microscopisch kleine eitje voelt springen, maar vaak is het zo dat je de laatste groeispurt van je follikels voelt. Uit echo's blijkt bij jou dus dat het je eitje was. Dus als jij die pijn had, kon je dezelfde dag nog naar het ziekenhuis waar ze konden constateren dat het je ei was?

bozoe likes this.
  8. noukie 1992

noukie 1992 Fanatiek lid

Feb 4, 2016
    4,940
    3,654
    113
    Female
    Had het niet echt bod opgevangen hoor. Wou mezelf gewoon even verduidelijken. Wat geweldig dat je nu zwanger bent, echt super proficiat trouwens! Geeft me ook hoop ;)

9. noukie 1992

noukie 1992 Fanatiek lid

Feb 4, 2016
    4,940
    3,654
    113
    Female
    En ja hoor, het is ontzettend turen maar er staat een microscopisch streepje ! Ben nu 9 dpo dus over 2 dagen weer testen, maar wat is dit al een prachtig kerstcadeau :oops:
    In 2 jaar tijd zelfs nog nooit een tuurtje mogen hebben, hoop dat het een blijvertje is! :oops:

Attached Files:

10. toffepeer

toffepeer Bekend lid

Feb 14, 2017
    581
    258
    63
    Who wat goed zeg! Gefeliciteerd en ik duim dat het mooi gaat groeien! :thumup:

noukie 1992 likes this.
  11. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

Dec 24, 2013
    3,291
    1,491
    113
    Female
    Ahhh wat leuk meid. Heerlijk zeg na 2 jaar!
    Ik had ook rozige afscheiding maar héél weinig, paar dagen voor nod. Bleek zwanger :) mijn testen waren ook zo licht, nog lichter zelfs. En alles is goed gegaan tot nu toe.
    Genieten dus meid! Idd een kerstkado!

Heel erg gefeliciteerd hoop dat alles goed mag gaan!

noukie 1992 likes this.
  12. noukie 1992

noukie 1992 Fanatiek lid

Feb 4, 2016
    4,940
    3,654
    113
    Female
    Vandaag weer getest op 10 dpo, kon het niet laten :rolleyes: en hij was al een stuk duidelijker! :oops: denk dat ik vanaf nu elke dag test, wil gewoon zeker zijn :D

toffepeer likes this.
  13. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

Dec 18, 2017
    5,793
    6,474
    113
    Female
    Ik zie hem! Wat fijn! Ik duim voor een plakkerje

noukie 1992 likes this.
  14. dreumesje

dreumesje VIP lid

Jan 7, 2014
    7,572
    1,867
    113
    Female
    Ik zie hem ook! spannend hoor, ik ga voor je duimen dat dit een plakkertje is

noukie 1992 likes this.
  15. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

Dec 24, 2013
    3,291
    1,491
    113
    Female
    Haha heb ik ook wel 2 weken gedaan. Goed teken dat ie mooi oploopt.

noukie 1992 likes this.
  16. noukie 1992

noukie 1992 Fanatiek lid

Feb 4, 2016
    4,940
    3,654
    113
    Female
    test van vandaag op 11 dpo :D:D:D
    deze ochtend ook reeds naar de ha geweest voor een bloedtest :rolleyes:

Attached Files:

Kangerootje and Jennifer15 like this.
  17. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

Dec 18, 2017
    5,793
    6,474
    113
    Female
    Hartstikke mooi!

noukie 1992 likes this.
  18. PetiteBelge

PetiteBelge Actief lid

Oct 27, 2017
    354
    152
    43
    Female
    Proficiat!!!

noukie 1992 likes this.
  19. Jennifer15

Jennifer15 Actief lid

Jan 2, 2018
    117
    38
    28
    Female
    Gefeliciteerd! :)

noukie 1992 likes this.
  20. noukie 1992

noukie 1992 Fanatiek lid

Feb 4, 2016
    4,940
    3,654
    113
    Female
    Bedankt, Hoop dat die kleine garnaal lekker op zijn plekje blijft zitten :D ben zo onzeker, omdat ik eig geen kwaaltjes heb. Alleen slecht slapen, heel moe zijn en af en toe hoofdpijn. :oops:

Share This Page