Aaaah twijfel!! Mag ik lava cake?

Discussion in 'Gezondheid' started by Lamode, Jul 21, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lamode

Lamode Bekend lid

Feb 19, 2014
    808
    185
    43
    Female
    Hoi dames
    Vanavond met een vriendin ergens wat gaan eten. Mijn vriendin had de tiramisu en ik had een chocoladetaartje.
    Halverwege vroeg ik me af of ik dit wel mocht. Heb het laten staan maar twijfel nu enorm of ik niks verkeerds heb gegeten.

Verschrikkelijk dit! Wat denken jullie?

2. Lamode

Lamode Bekend lid

Feb 19, 2014
    808
    185
    43
    Female
    image.jpeg image.jpeg

3. Mrs1

Mrs1 Actief lid

Jan 10, 2017
    285
    107
    43
    Zoals ik weet zit er rauw ei en af en toe alcohol in. Beter had je dit dus niet kunnen eten, maar de tijd terugdraaien is natuurlijk lastig dus probeer je er niet te druk om te maken want je kunt er toch niets meer aan doen nu.
    Voel je je er vooral niet schuldig over, het ging niet expres.

4. Do1981

Do1981 VIP lid

Dec 9, 2016
    5,483
    3,341
    113
    Ja, wij hebben niet mee staan kijken bij de kok natuurlijk. Maar meestal worden in restaurants wel gepasteuriseerde eieren gebruikt als ze rauw ei gebruiken. en het is natuurlijk wel verwarmd, maar weet niet hoe warm het precies van binnen wordt.

Het ziet er super lekker uit, wel zonde. Ik denk niet dat je er wat van op zult lopen, in het ergste geval misschien een voedselvergiftiging, maar die kans is al heeeel erg klein.

Ik denk dat ik het gewoon op had gegeten.

Nescio and Lamode like this.
  5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,216
    16,574
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Zonde dat je het heb laten staan. Ik had het opgegeten. Kan dus geen kwaad.

Lamode likes this.
  6. Lamode

Lamode Bekend lid

Feb 19, 2014
    808
    185
    43
    Female
    Heb het aan de bediende gevraagd die aangaf dat ze het kant en klaar krijgen en niet zelf maken.
    Ze warmen het alleen op en serveren dit bij vraag.

Ga er vanuit dat er dan geen rauwe ei in zit als ze het kant en klaar krijgen, toch?

7. Lamode

Lamode Bekend lid

Feb 19, 2014
    808
    185
    43
    Female
    Bij deze zat er geen alcohol in dat had ik dan weer wel gevraagd haha!

Heb 2 happen genomen en de rest laten staan voor alle zekerheid.

8. Overtherainbow

Overtherainbow Bekend lid

Jan 14, 2015
    781
    198
    43
    Oh zonde. Ik zou t op dat moment hebben gevraagd in het restaurant bij twijfel.
    Wat voor ei ze hebben gebruikt weet je niet, maar rauw ei is vervelend voor jou als zwangere omdat je er ziek van kan worden (Salmonella) maar niet voor je kindje.
    Ik ben altijd wel voorzichtig maar had dit wel gegeten...

Edit zie nu dat ze t zo geleverd krijgen, dan kan ik me niet voorstellen dat er rauw ei in zit. Je hoeft je niet schuldig te voelen, je bent heel voorzichtig geweest door na te vragen en alsnog te laten staan.

Lamode likes this.
  9. kleinebeer

kleinebeer Bekend lid

Feb 5, 2017
    623
    334
    63
    En dan had je rauw ei op? Dat is niet gevaarlijk voor je kindje. Je kunt er hooguit salmonella van krijgen. En hoe vaak hoor je nu dat mensen in een (goed) restaurant salmonella krijgen van een toetje ... Jammer dat je het niet op hebt gegeten!

Lamode likes this.
  10. Nescio

Nescio Niet meer actief

Echt jammer van zo'n lekker taartje! Had het ook gewoon opgegeten. Volgens mijn gyn mag ik ook verse chocomousse waar dus rauw ei inzit. Kan echt geen kwaad volgens hem. Het moet gewoon heel vers zijn en niet al een dag in de koelkast hebben gestaan.

Daarbij werken de meeste restaurants met gepasteuriseerd ei. Niet zo bang zijn voor toetjes, is echt zonde.

Lamode likes this.
  11. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

Aug 19, 2014
    2,423
    271
    83
    Ik zou het idd ook gewoon opgegeten hebben. Kan echt geen kwaad

Lamode likes this.

Share This Page