Wij hebben veel te veel vocht op zolder (wordt aan gewerkt om het te fixen), waardoor er op het plafond pluizige witte schimmel zit, ongeveer 5mm hoog. En niet een klein beetje; overal op het hele plafond een laag. Er is HG antischimmel schoonmaakmiddel maar dat ruikt héél sterk naar chloor. Daarnaast ben ik pril zwanger (4 weken). Ik wilde van t weekend de zolder onder handen nemen en goed schoonmaken, maar is dat wel verstandig?
Wij hadden dit ook in de badkamer. Vriend heeft het schoongemaakt, ik heb gezorgd dat ik 1,5 dag niet in de badkamer hoefde te zijn. Afzuiger hele tijd aan en deur badkamer open als ik niet thuis was, met de ramen op de eerste verdieping zodat het goed zou luchten. Niet veel later kregen wij lekkage, met natte plekken in de woonkamer die natuurlijk meteen beschimmelden. Na 5 weken was dit pas opgelost, schimmel bleef iedere keer terugkomen en vriend heeft het ondertussen 3x weggehaald met de schimmelreiniger. Heeft hij gedaan meteen als ik ging werken, hele dag deuren en ramen open en 's avonds was er niets te ruiken. Schimmel is ook gevaarlijk voor je gezondheid, dus het moet wel weggehaald worden, maar ik zou vragen of iemand anders het voor je wil doen. Daarna goed luchten en zelf gewoon even een dagje niet meer op zolder komen.
Ik heb het klusje met dat HG spul tot de kerstvakantie van mijn man laten liggen. Ik had er zelf al geen lekker gevoel bij vanwege m’n zwangerschap en als je ziet wat er allemaal voor waarschuwingen voor je huid en ogen etc. op staan, dan kan het nooit echt goed zijn om dit een tijd in te ademen volgens mij.. Mijn man werd er zelfs ondanks goed luchten een beetje dizzy en misselijk van en kreeg hoofdpijn.