Plotseling extreme pijn in bovenbuik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Whitepearl, 19 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Whitepearl

Whitepearl Bekend lid

7 sep 2013
    518
    1
    18
    Sinds 5 uur vanmiddag kreeg ik pijn in mijn bovenbuik vlak onder mijn ribben.

De pijn is heel erg toegenomen weet niet hoe ik normaal moet zitten.

Ik ben morgen 18 weken zwanger en dit maakt me nogal gestrest.

Ik heb geen pijn in mijn baarmoeder wel trekt de pijn door naar mijn rug en onderrug.

Heeft iemand hier ook last van gehad ik heb nu net paracetamol geslikt maar weet niet echt hoe ik dit vol moet gaan houden.

2. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat dit zou kunnen zijn? Anders even Vk bellen?

3. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

25 feb 2012
    937
    0
    16
    VK bellen! Al is het alleen maar om je even gerust te stellen.. Sterkte!

4. Whitepearl

Whitepearl Bekend lid

7 sep 2013
    518
    1
    18
    Ja ik heb nog niet gebeld omdat het mijn baarmoeder niet is .

Nou ja ik kijk het nog wel effe aan

5. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Wellicht is het de boel die door de groei van je baarmoeder omhoog wordt geduwd?

6. Het is geen hoge buikpijn die voelt alsof er een band strak omheen zit getrokken? Daar moest ik meteen aan denken, namelijk.. Ik zou sowieso je VK even bellen, die zal hier ook wel naar vragen :)

7. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Dan moet je altijd bellen toch?

8. Absoluut! En meteen ook!

9. Summer2012

Summer2012 Bekend lid

11 jul 2012
    652
    2
    18
    Ik heb het ook een paar keer gehad. Deed ontzettend veel pijn en denk dat het kwam door een groeispurt waardoor alle organen aan de kant werden geduwd. Ik kon toen ook niets eten en alleen maar liggen.

Edit:strakke band gevoel zou duiden op zwangerschapsvergiftiging, toch? Maar dat komt bij 18 weken volgens mij nog niet voor.

10. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.282
    0
    0
    Noord holland
    Ik heb het van de week gehad, maar ik ben al wat verder in m'n zwangerschap en bij mij is het de druk van de kleine man z'n koppie tegen m'n ribben en maag... Als je je zorgen maakt zou ik inderdaad ook even de vk bellen!

11. Whitepearl

Whitepearl Bekend lid

7 sep 2013
    518
    1
    18
    Het voelt wel als een band maar ik heb geen hoge bloeddruk dus dat kan het niet zijn

Misschien inderdaad het ruimte maken

12. Ik heb vanaf 12 weken al te hoge leverwaarden (eiwitten in m'n urine) en een te hoge bloeddruk, wat extra reden tot strenger controleren is, omdat de kans op zwangerschapsvergiftiging er hoog door is. Zwangerschapsvergiftiging is bij 18 weken erg ongebruikelijk, maar liever het zekere voor het onzekere.

Een te hoge bloeddruk kan trouwens zomaar ineens opkomen..

Misschien is het inderdaad gewoon iets heel onschuldigs, maar het is toch veel fijner om dat even te checken?

13. Charlie11

Charlie11 Actief lid

10 aug 2012
    350
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb het ook gehad, lag huilend op de bank. Volgend de verloskundige waren het mn darmen.

14. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Ik heb dit ook gehad in mijn eerste zwangerschap, met 26 weken. Net of een strakke band om mijn middenrif getrokken zat, ik wist niet hoe ik moest liggen/zitten/staan van de pijn. Doorgestuurd naar het ziekenhuis op verdenking van zwangerschapsvergiftiging. Mijn bloed en urine was goed gelukkig. Uiteindelijk bleek het brandend maagzuur te zijn, best gênant vond ik achteraf. Ik had het daarvoor nog nooit eerder gehad en na de zwangerschap ook nooit weer. Ik had het dus niet als zodanig herkend. Rennies, etc hielpen voor geen meter, de huisarts heeft me toen medicijnen voorgeschreven, die hielpen als een tierelier!

Heb je misschien gekruid gegeten? Bij mij werd het veroorzaakt door Chili con carne, veel te gekruid achteraf! Man en ik hadden beide de link niet gelegd, pas nadat ik het opnieuw kreeg na het eten van Chili ging er een lichtje branden!

Als je het niet vertrouwd zou ik sowieso even contact opnemen met de vlos/gyn!

15. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.036
    158
    63
    Hoe weet je dat, kan van de een op de andere dag hoog zijn, strakke band gevoel kan duiden op zw schapvergiftiging bellen dus.

16. smashbox

smashbox Actief lid

29 jul 2013
    220
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ja zou toch eventjes de vk bellen. Wil je niet gestrest maken, absoluut niet maar ik zag toevallig een vrouw bij hello goodbye die het help syndroom had. Toen ik ging googlen zag ik hoge buikpijn. Het zal dat waarschijnlijk echt niet zijn. Maar miss is het een motivatie om toch eventjes je vk te informeren.

17. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Hoe gaat het? Hopelijk niets ernstigs met je aan de hand?!

Deel Deze Pagina