Plotseling geen menstruatie meer, ervaringen?!?!

Discussion in 'Zwanger worden' started by Sann29, May 12, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sann29

Sann29 Lid

Feb 23, 2016
    39
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hi allemaal,

Alweer een paar weken sinds mijn laatste post.. Het is inmiddels al 11 weken geleden dat ik voor het laatst een menstruatie had (deze was ook veel korter en minder heftig dan 'normaal'). Ik heb er voor de zekerheid vorige week een testje tegenaan gegooid, maar zoals verwacht weer negatief.

Ik heb inmiddels een verwijzing naar de gyneacoloog maar dit duurt nog 2 weken, ondertussen blijven er allerlei vragen door mn hoofd spoken! Mijn grootste vraag en bezorgdheid komt uit het feit dat ik (al was het onregelmatig) tot nu toe wel menstruaties heb gehad, en het zo plotseling is gestopt.. Ook als ik zoek naar eventuele oorzaken online komt er niets overeen met mijn situatie.

Herkent iemand dit, en waar lag het bij jullie aan?

2. Sarahhhh

Sarahhhh Niet meer actief

Misschien stress?
    Ben je net gestopt met de pil?
    Misschien pcos?

3. Sann29

Sann29 Lid

Feb 23, 2016
    39
    0
    6
    NULL
    NULL
    @sarahhhh ik ben sinds augustus gestopt, zie mijn handtekening voor mijn reguliere cyclus... Ik heb een maandje ovulatietesten geprobeerd maar dit bracht mij juist stress, had nu eigenlijk juist een relaxed gevoel van "we zien wel hoe het loopt", maar sindsdien niets meer...

4. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Ik denk dat veel pcos meiden de onregelmatige cyclussen wel herkennen.
    Wat er aan de hand is weet je pas wanneer je bij de gyn bent geweest.
    Het kan namelijk vanalles zijn.
    Het enige dat je nu weet is dat je een onregelmatige eisprong hebt, vandaar je onregelmatige cyclussen.
    Waarschijnlijk heb je nu in de 11 weken tijd nog geen eisprong gehad. Het kan zijn dat die dus nog komt of dat je alleen een doorbraakbloeding krijgt wanneer je lichaam het zat is.

5. Poema19

Poema19 Actief lid

Nov 16, 2014
    157
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Sann29,

Ik heb een vergelijkbare situatie meegemaakt. In 2013 besloten manlief en ervoor te gaan. Mijn eerste cycli waren ongeveer zo: 34 - 32 - 36 - 29 - 31.

Plots kreeg ik na die laatste menstruatie wat bruinverlies. Dit hield een week aan. Daarna kwam pas 6 weken later weer een menstruatie. Die was vrij licht, maar wel rood bloedverlies. Daarna niks meer! Wekenlang!

Mijn laatste menstruatie was toen in september 2013 (begin vd maand). Ergens in november eind van de maand had ik 1 dag spotting.

De afspraak bij de gynaecoloog stond al, want zwanger worden lukte op deze manier natuurlijk niet. Maar ik kon pas januari 2014 terecht. Rond Sinterklaas dacht ik een eisprong te voelen en met kerst testte ik plots positief! Uiteindelijk dus vanaf begin september tot aan de positieve test eind december geen menstruatie gehad.

Na de zwangerschap en bevalling heb ik - even afkloppen - een keurige cyclus die schommelt tussen de 29 en 31 dagen.

Ik weet niet wat ik in 2013 had (pcos, stress of iets anders), maar het is gelukkig zonder ingrijpen goed gekomen! Dus fingers crossed dat je snel duidelijkheid hebt en snel weer een regelmatige cyclus!

Sterkte en succes!

6. twins2009

twins2009 Bekend lid

Nov 10, 2012
    563
    2
    0
    Ik heb het ook 4 jaar geleden gehad. Ik was gestopt met de pil en na 2 cyclussen werd ik soms pas na 100+ dagen ongesteld. Paar keer een echo gehad waarvan 1 keer een zwangerschap dat een miskraam werd erop te zien was en daarna een echo zonder iets. Alles zag er goed uit vanbinnen. Ongeveer 2 jaar geleden begon ik iets vaker een mensturatie te krijgen en sinds een jaar redelijk stabiel met een cyclus tussen de 30 en 45. Ik heb overigens wel veel cyclussen dat ik geen eisprong had maar wel op de normale tijd ongesteld werd.

7. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

Dec 24, 2013
    3,291
    1,491
    113
    Female
    Ben je misschien erg afgevallen of heb je griep gehad met hoge koorts? Hierdoor kun je menstruaties overslaan.

8. Sann29

Sann29 Lid

Feb 23, 2016
    39
    0
    6
    NULL
    NULL
    Wow wat een uiteenlopende verhalen, dank voor alle reacties! Doet me goed om te lezen dat het toch vaker voorkomt dan ik dacht (ookal is het voor iedereen, inclusief mezelf natuurlijk wel heel vervelend)...

@Kangerootje, er is voor mij lichamelijk niets veranderd de afgelopen maanden, ben eigenlijk nooit ziek, heb een gemiddeld gewicht (1.64m en +-62 kg) niet afgevallen, niet overmatig veel stress...

@twins2009, wat zit er bij jou ook veel tijd tussen de cycli zeg pff, wat naar dat de zwangerschappen uit zijn gelopen op een miskraam :( kunnen ze omdat verder alles er goed uit ziet niks doen aan de lange cycli?

9. Davj

Davj Lid

Oct 3, 2015
    69
    0
    6
    _
    ow ik herken jou cyclussen zo erg he!
    mijne schommelde vanaf dat ik het voor het eerst werd(12jaar ) al tussen de 31 en 36 in!(op die leeftijd weet je niet veel van mentruatie af van wat is normaal en wat niet dus letten er natuurlijk ook niet op haha) maarja 2013 sloeg ik een keer een maand over(al een jaar niet meer aan de pil had een koper spiraaltje dus heel apart, toen ook naar de gynaecoloog geweest maar die deden een beetje apart, meerdere eitjes te zien?? maar moest me niet druk maken. daar kon ik het toen mee doen. naja kinderwens had ik toen nog niet dusja leven ging door daarna netjes tussen de 31 en 34 dagen gebleven tot vorig jaar augustus..ik sloeg weer over dus test gedaan, dacht een licht streepje te zien maarja was uiteindelijk gewoon negatief want na 3 maanden brak me menstruatie dan eindelijk een keer door! cyclus van 74 dagen :( toch terug naar de dokter want dat is toch raar! nou in december eindelijk een antwoordt waar ik wat aan had! pcos gelukkig alleen bij me rechter kant ,pfoe want ja de kinderwens is er nu ondertussen wel zo op me 25e beginnen langzaam die kriebels he haha. maarja na die uitschieter van 74 dagen weer 40 toen 36 toen 34 dus dacht dit gaat de goede kant op zo! naar een uitschieter van 44, kan gebeuren dacht ik......niet wetende dat dat tot nu toe me laatste menstruatie is! zit op dag 75 -.-" pff zo vermoeiend! wat ik wilden zeggen is, ik hoop dat het geen pcos is voor je. ik zit namelijk nu wel een een sleur van hoe nu verder. maar komt wel goed! hopelijk weet je je antwoord snel! en is het goed nieuws ;)
    heel veel succes gewenst! xx

10. Sann29

Sann29 Lid

Feb 23, 2016
    39
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hi Davj jouw verhaal komt inderdaad zo overeen! Ik heb dit ook al sinds ik me kan herinneren, vond het als jong meisje juist wel lekker dat ik niet zo vaak ongesteld was, natuurlijk niet verder denkende.. Ik zit nu ergens rond dag 78 volgens mij, ben een beetje opgehouden met tellen:p ik weet niet heel veel van pcos af, maar is hier niets aan te doen om een regelmatige cyclus te bevorderen? Ik denk dat als mijn menstruatie weer voorbij is (als ie ooit nog komt..) ik maar weer ga proberen mbv ovulatietesten, want dit werkt zo niet!:(

11. Davj

Davj Lid

Oct 3, 2015
    69
    0
    6
    _
    #11 Davj, May 14, 2016
    Last edited: May 14, 2016
    pfff ja nou inderdaad toen was het natuurlijk heerlijk! maar nu!, ja ik heb wel een site gevonden waar tips opstaan qua voeding enzo en vitamines , eerlijk gezegd geen idee of dit echt helpt? heb zelf wel het één en ander omgegooid deze week, zo ben ik gaan sporten om wat gewicht te verliezen , al was niet veel nodig zeiden ze maar elk kleine beetje kon positief uitvallen . dus is zeker het proberen waard, ik zal onder aan de link geven daar kun je per e-mail wat tips krijgen over pcos en inderdaad de manier van eten "wat dus de cyclus schijnt te bevorderen"

en anders ff aan de gyn vragen, ze zullen eerst wel zeggen dat je het eerst een jaar moet proberen. en als het niet lukt schijnen er verschillende dingen te zijn zoals clomic of zo iets? ik heb me er nog niet zo in verdiept in dat soort alternatieven omdat ik ergens nog hoop heb dat het op een natuurlijke manier gaat lukken haha XD

pff dag 78 alweer haha ik leef zo met je mee! heb jij dat ook dat je vanaf het moment dat je het en soort van had moeten worden, je de symptomen van ongesteld moeten worden aanhoud tot het eindelijk een keer los komt? zoals opgeblazen,vocht vast houden ,stemmingswisselingen noem maar op....ik wordt er zo gek van haha

xx

eerst de link waar je gratis tips mee aan kunt vragen, deze krijg je naar je mail box gestuurd, zitten handige weetjes bij
    Gratis PCOS tips

en dit is de site zelf
    Home

12. Davj

Davj Lid

Oct 3, 2015
    69
    0
    6
    _
    clomic moet clomid zijn * whoeps :p

13. Sann29

Sann29 Lid

Feb 23, 2016
    39
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ohh geweldig, ik ga vanavond meteen ff kijken op die website! Weet natuurlijk niet of ik pcos heb, maar baat het niet dan schaad het niet denk ik maar zo!

Symptomen heb ik niet zoveel last van gelukkig, normaal heb ik echt last van buikkrampen voordat ik ongesteld word maar dat voel ik niet! Hou wel wat vocht vast, en tja af en toe wat nukkig, maar weet niet zeker of dat een ongesteld-worden symptoom is of dat ik er gewoon gefrustreerd van word dat het maar niet op gang komt!:p

14. didi90

didi90 Actief lid

Oct 8, 2015
    399
    21
    18
    Hier alleen maar lange cyclussen na het stoppen met de pil en 3 mei voor het eerst een eisprong gehad en vanochtend een positieve zwangerschapstest :) dus het kan allemaal :)

15. Davj

Davj Lid

Oct 3, 2015
    69
    0
    6
    _

wauw! gefeliciteerd!! geniet ervan!! ^^ ;):D:p

16. Davj

Davj Lid

Oct 3, 2015
    69
    0
    6
    _

haha misschien een beetje van beide! haha
    nou gelukkig dat je er geen last van heb! geloof me het is echt zo irrie! en ja inderdaad "baat het niet schaad het niet"dacht precies het zelfde dus inderdaad het proberen waard toch haha :p
    ik heb wel steekjes maarja zegt niks bij mij had het vorige week ook en toen dacht ik he he het zal wel eindelijk door breken , vandaag ook weer steekjes, vooral rechts haha maar nog steeds niks... zo vervelend niet weten wanneer je je maandverband paraat moet houden :( ...we wachten gewoon af XD en hopen dat het maar snel door breekt!

xx

17. didi90

didi90 Actief lid

Oct 8, 2015
    399
    21
    18
    Bedankt :)

18. Sann29

Sann29 Lid

Feb 23, 2016
    39
    0
    6
    NULL
    NULL
    Woww wat een geweldig nieuws zeg, gefeliciteerd!:) hoe lang ben je al gestopt met de pil, en hoe weet je dat je je eisprong hebt gehad, dmv ovulatietesten?? Dit is bij mij vooral iets wat ik heel lastig vind, ik hoor wel eens dat vrouwen hun eisprong voelen, maar daar ben ik er niet een van! Dit in combinatie met de onregelmatige cycli maakt het heel lastig in te schatten wanneer de eisprong ongeveer zou moeten zijn...

19. Sann29

Sann29 Lid

Feb 23, 2016
    39
    0
    6
    NULL
    NULL
    @Davj nou zeker, ik hoop voor ons allebei dat het weer snel op gang komt zodat we verder kunnen met de volgende ronde, dit wachten is zo erg! Weet soms niet meer of ik er om moet lachen of huilen...

20. Davj

Davj Lid

Oct 3, 2015
    69
    0
    6
    _
    Pfff ja inderdaad, meestal huilen...of naja in iedergeval down voelen erom, dat heb ik tenminste. Je gaat namelijk allemaal rare dingen denken die nergens op slaan waarvan je weet dat het onzin is. B. V met zo een cyclus gaat het ooit wel lukken? en wat nou als?.... En vooral die wat nou als! En er niet aan denken wordt steeds moeilijker als je je cyclus langer en langer ziet worden. Pfff zo vervelend, was er maar een knop die je aan kon zetten zodat je het werd xD ondanks de angsten die ik heb blijf ik me zelf pushen positief te blijven! Want er komt een maand dat er om de juiste reden geen menstruatie komt! En dan spring ik een gat in de lucht! Haha xD ik kijk er nu al naar uit!

Xx

Share This Page